زمان ایده آل برای مصرف دارو های فشار خون چه وقت است؟

به گزارش مجله گیتی رو، مطالعات تازه نشان می دهد که محافظت در برابر حملات قلبی و سکته های مغزی ناشی از بیماری های عروقی با مصرف دارو های ضد فشار خون، چه در صبح و چه در شب، تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

زمان ایده آل برای مصرف دارو های فشار خون چه وقت است؟

پروفسور توماس مک دونالد، محقق ارشد در مطالعه انگلیسی TIME، می گوید: مطالعه TIME یکی از بزرگترین مطالعات قلبی عروقی است که تا به امروز صورت گرفته است، و پاسخی قطعی به این سوال ارائه می نماید که دارو های کاهش دهنده فشارخون باید صبح یا عصر مصرف شوند؟

این مطالعه بعلاوه به وضوح نشان داده است که حملات قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از بیماری های عروقی، بدون توجه به زمانی که دارو های ضد فشار خون تجویز شده اند، به اندازه مشابهی اتفاق افتاده اند. افراد مبتلا به فشار خون بالا باید دارو های ضد فشار خون را در زمان مناسبی (شب یا روز) مصرف نمایند.

نتایج این مطالعه با نتایج قبلی که تأکید نموده بودند مصرف دارو های فشار خون در شب فواید بسیار قابل توجهی برای قلب و عروق خونی دارد، در تناقض است.

بعلاوه، یک مطالعه بحث برانگیز قبلی، Hygia Study در نتایج خود گزارش داده بود که مصرف دارو های ضد فشار خون در عصر به جای صبح، فشار خون را در طول شب تا حد زیادی کاهش می دهد و این اثر محافظتی بیشتری برای بیماران در کاهش وقوع عود در سلامت قلب و عروق در آینده دارد.

منبع: العربیه

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2237

به "زمان ایده آل برای مصرف دارو های فشار خون چه وقت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان ایده آل برای مصرف دارو های فشار خون چه وقت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید