روش های پرداخت قیمت زمین مسکن ملی

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران، بر خلاف آنچه تصور می گردد قیمت زمین های مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن رایگان نیست. در قالب مسکن مهر نرخ زمین یا به صورت اجاره 99 ساله با دریافت مبالغ اندکی اجاره سالیانه از متقاضیان دریافت یا به شکل فروش عرصه به صورت قطعی و ارائه سند مالکیت به متقاضیان واگذار می گردد. در طرح اقدام ملی مسکن نیز تقریبا مشابه آنچه در مسکن مهر انجام شده عمل خواهد شد.

روش های پرداخت قیمت زمین مسکن ملی

جهت دریافت خدمات آلاچیق در باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

بر اساس اعلام علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، رقم زمین های 99 ساله بدین سبک به مردم تحویل می گردد که زمین یک سوم قیمت ساخت را به خود اختصاص دهد. در این شکل، زمین ها 99 ساله می شوند.

نبیان راه حل دیگر را فروش اقساطی برشمرد و شرح داد: پیش تر، آیین نامه دولت برای فروش اقساطی پنج ساله بود که با تصویب در دولت، بازه زمانی فروش اقساطی از پنج سال به 10 سال افزایش یافت. بدین معنا منابع اقتصادی و اقساط زمین در مدت زمان 10 ساله می تواند پرداخت گردد که یاری مناسبی برای مردم در طرح اقدام ملی مسکن و برطرف دغدغه های قیمت زمین است.

وی اظهار کرد: بر اساس طرح اقدام ملی مسکن، احداث 400 هزار واحد مسکن ملی در دستور کار قرار گرفته که 200 هزار واحد آن در شهرهای جدید، 100 هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن در شهرهای کوچک و 100 هزار واحد آن توسط شرکت بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده احداث می گردد که زمین بخش عمده ای از آن ها توسط سازمان ملی زمین ومسکن تامین شده است.

به گزارش ایسنا، طرح اقدام ملی فراوری و عرضه 400 هزار واحد مسکونی، شهریور 1398 با حضور رئیس جمهور شروع شد. البته در برخی از مناطق از خاتمه سال 1397 کلید خورده بود. در قالب این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه 1399 برای 300 هزار واحد تامین زمین شده و 230 هزار واحد مراحل اجرایی را طی می نماید.

پیش تر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام نموده بود اولین واحدهای مسکن ملی در برخی مناطق کشور، مردادماه سال جاری تحویل می گردد. اما هنوز این اقدام انجام نشده است. در این خصوص روز 25 شهریور ماه محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که در حال جمع بندی برای افتتاح اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن هستیم. گفته می گردد در شهر جدید پرند حدود 2000 واحد مسکن ملی آماده واگذاری است.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1225

به "روش های پرداخت قیمت زمین مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های پرداخت قیمت زمین مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید