رهبر کره شاقتصادی بر خودکفایی اقتصادی تاکید کرد

به گزارش مجله گیتی رو، همزمان با فشار پیونگ یانگ بر کره جنوبی به خاطر فعالیت های پروپاگاندایی پناهجویان کره شاقتصادی، رسانه های دولتی این کشور امروز (دوشنبه) اعلام کردند، رهبر کره شاقتصادی در جریان یکی از نشست های کمیته سیاسی حزب حاکم کارگران بر مسائل اقتصادی داخلی تمرکز کرد.

رهبر کره شاقتصادی بر خودکفایی اقتصادی تاکید کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، نشست دو روزه کمیته سیاسی حزب حاکم کره شاقتصادی در دوران بی ثباتی اقتصادی و در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا که فشار مضاعفی را بر اقتصاد کره شاقتصادی اعمال می کند، برگزار شده است. اقتصاد کره شاقتصادی در حال حاضر به خاطر تحریم های بین المللی با هدف توقف برنامه اتمی این کشور، تحت فشار است.

خبرگزاری رسمی کره شاقتصادی موسوم به KCNA در گزارشی گفت: در جریان این نشست درباره مسائل مهم مطرح شده در خصوص توسعه هر چه بیشتر اقتصاد خودکفای کره شاقتصادی و بهبود استاندارد زندگی مردم صحبت شد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شاقتصادی در این نشست به نقدها بسیار کشورش از سئول یا از پناهجویان کره شاقتصادی که کره جنوبی را خانه خود خطاب می کنند، اشاره ای نکرد.

کره شاقتصادی طی چند روز گذشته به شدت کره جنوبی را به باد انتقاد گرفته و تهدید کرده که اگر سئول مانع پناهجویان از انجام پروپاگاندای ضد دولتی و پخش بروشورها در سراسر مرز با کره شاقتصادی نشود، دفتر کنندگی مشترک دو کره و دیگر پروژه ها را تعطیل خواهد کرد.

وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی گفت، کره شاقتصادی امروز برای نخستین بار از سال 2018 میلادی، به تماس تلفنی روزانه منظم مقامات کره جنوبی پاسخ نداد.

این وزارتخانه گفت: کره جنوبی همچنان به پیروی از توافقات دو کره پایبند است و در نظر دارد تا قانونی را برای منع گروه ها از ارسال بروشور به کره شاقتصادی پیشنهاد دهد.

گزارش خبرگزاری KCNA درباره سیزدهمین نشست کمیته سیاسی حزب حاکم کره شاقتصادی بر مسائل اقتصادی داخلی از جمله صنایع شیمیایی و تولید کود متمرکز بود.

این نشست همچنین بر ساخت منازل مسکونی به عنوان راهی برای ارتقای استاندارد زندگی مردم کره شاقتصادی تاکید کرد. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1142

به "رهبر کره شاقتصادی بر خودکفایی اقتصادی تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر کره شاقتصادی بر خودکفایی اقتصادی تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید