راه های طبیعی دفع سموم از بدن

به گزارش مجله گیتی رو، اکنون دیگر احتیاجی به صرف هزینه جهت پاکسازی طبیعی بدن در کلینیک های سلامت و چشمه های آب معدنی نیست، سم زدایی طبیعی می تواند به راحتی انجام گردد. تمام چیزی که احتیاج دارید، پیروی از یک روال سم زدایی منظم است و روزی که

راه های طبیعی دفع سموم از بدن

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

اکنون دیگر احتیاجی به صرف هزینه جهت پاکسازی طبیعی بدن در کلینیک های سلامت و چشمه های آب معدنی نیست، سم زدایی طبیعی می تواند به راحتی انجام گردد. تمام چیزی که احتیاج دارید، پیروی از یک روال سم زدایی منظم است و روزی که خود را فردی تازه، جوان شده و با طراوت خواهید یافت، خیلی دور نیست!

این روزها تقریباً همه ما زندگی پر از استرسی را پشت سر می گذاریم. کار تا دیر وقت، خواب کمتر، خوردن غذاهای ناسالم که به راحتی در دسترس می باشند، عوارض خود را بر بدن مان می گذارند. نتیجه و پیامد آن چیست؟ افزایش وزن، افسردگی، بروز مسائل پوستی مانند آکنه، بیماری های مربوط به سبک زندگی، سوء هاضمه، و غیره از پیامدهای آن به تعداد می فرایند. بنابراین، هنگامی که خود را در چنین شرایط سلامتی رو به وخامت می بینید، چه می توانید انجام دهید؟ انجام بعضی اقدامات، سلامت کلی شما را بهبود خواهد بخشید. در ادامه نکاتی مؤثر در مورد پاکسازی و سم زدایی طبیعی بدن معرفی خواهند شد.

از مواد شیمیایی دوری کنید

به منظور پاکسازی بدن خود به طور طبیعی، از مواد شیمیایی تا آنجا که امکان دارد دوری گزینید. از خوردن مواد غذایی تهیه شده از مواد شیمیایی مانند موادی که در افزودنی های خوراکی، مواد نگهدارنده و یا رنگهای خوراکی دیده می شوند، خودداری کنید. مواد آرایشی زیادی را بر روی پوست خود استفاده نکنید، به این علت که این مواد هم شیمیایی می باشند. در عوض بر روی مواد طبیعی مراقبت از پوست تکیه و اعتماد کنید.

اندازه زیادی آب بنوشید

اندازه زیادی آب بنوشید. آب باعث بهبود هضم غذا بوسیله بهبود عملکرد کبد می گردد. دوم آنکه، مواد زائد و سوم را از بدن دفع نموده، در نتیجه بدن را به طور طبیعی پاکسازی می نماید.

هفته ای یک روز را روزه بگیرید

یک روز از هفته را معین کنید که در آن روز هیچ گونه غذای جامدی مصرف نکنید. تنها میوه و سبزیجات تازه همراه با آب در این روز مصرف نمایید. روزه داری به بدن یاری نموده برای یک روز استراحت نموده در نتیجه به طور کامل تتازه قوا می نماید.

رژیم گیاه خواری را در پیش گیرید

گوشت را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. در عوض میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید. هر سه ماه یک مرتبه، رژیم پاکسازی طبیعی بدن را به مدت یک هفته برگزینید. در طول این هفته، تنها به مصرف میوه و سبزیجات خام و نپخته پایبند بوده و هیچگونه گوشت و محصولات لبنی مصرف نکنید. از ریختن هرگونه ادویه و یا چاشنی بر روی غذاهای خود خودداری کنید. تنها میوه و سبزیجات تازه و خام را به شکل طبیعی خود مصرف نمایید.

مواد غذایی سرشار از فیبر مصرف کنید

وارد نمودن مواد غذایی سرشار از فیبر در رژیم غذایی، به پاکسازی طبیعی روده بزرگ یاری می نماید. بنابراین میوه و سبزیجات با اندازه فیبر بالا مانند سیب، آوکادو، موز، کلم بروکلی، کلم، اسفناج، لوبیا قرمز، پیاز، وگوجه فرنگی مصرف نمایید.

مواد غذایی تلخ مصرف کنید

مصرف مواد غذایی با طعم تلخ مانند گریپ فروت، آب لیمو، و کدو به پاکسازی کبد یاری می نماید. چنین مواد غذایی از پخش شدن سموم به دیگر نواحی بدن جلوگیری نموده در نتیجه به پاکسازی بدن، خصوصاً پاکسازی کبد یاری می نمایند.

ورزش نمایید

انجام هر روزه ورزش فواید زیادی دارد. ورزش سموم را به وسیله عرق از بین می برد. وزن را تحت کنترل قرار می دهد و اندازه اکسیژن در بدن را افزایش می دهد. و در آخر اینکه، قلب و ریه ها را قوی نگاه می دارد.

استرس را تحت کنترل قرار دهید

تعیین شده است که استرس و اضطراب اثر سوء بر سلامت دارند. بنابراین، فعالیتهای مدیریت استرس مانند تنفس عمیق، یوگا و مدیتیشن (مراقبه) را به طور منظم انجام دهید. هرچه باشد، به منظور داشتن بدنی سالم، به فکر و روحی سالم هم احتیاج است.

بهداشت را رعایت کنید

پاکسازی بدن از خارج بایستی با پاکیزه و تمیز نگاه داشتن آن از درون توأم باشد. بنابراین هر روز دوش گرفته و دندان ها خود را دو مرتبه در روز مسواک کنید. بدن خود را به منظور از بین بردن پوست مرده هر هفته لایه برداری کنید. یکی از برترین دستور العمل های لایه برداری بدن، ترکیب شکر دانه دانه، روغن زیتون، روغن نارگیل، عسل، و آب آناناس در مقادیر مساوی با یکدیگر است. پوست خود را با مالیدن این ترکیب به آن لایه برداری نموده و آن را به مدت بیست دقیقه به حال خود رها نموده و سپس حمام کنید.

نکته:

در فواصل منظم در طول روز غذا بخورید.

خوردن پنج تا شش وعده کوچک شیوه ایده آلی است.

از مصرف کافئین، غذاهای چرب، غذاهای سرخ شده، نوشابه های گازدار و الکل خودداری کنید.

اولین کاری که در صبح انجام می دهید این است که یک لیوان آب ولرم برداشته، آب نصف لیمو را در آن چگانده و یک قاشق چای خوری عسل در آن ریخته و نوش جان کنید. این کار هضم غذا را بسیار بهبود می بخشد.

به نوشیدنی های گیاهی مانند چای سبز، چای بابونه و چای زنجبیل، به جای آب میوه های آماده و نوشابه اعتماد نمایید.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1913

به "راه های طبیعی دفع سموم از بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های طبیعی دفع سموم از بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید