کاهش وزن با رژیم غذایی هندی

به گزارش مجله گیتی رو، رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه مزایای سلامتی بسیاری دارند، از جمله خطر پایین تر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و بعضی سرطان های خاص مانند سرطان پستان و روده بزرگ و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر.

کاهش وزن با رژیم غذایی هندی

غذا های هندی به علت دارا بودن ادویه جات تند، گیاهان تازه و طیف گسترده ای از طعم های غنی معروف هستند. گرچه رژیم ها و ترجیحات در سرتاسر هند فرق دارد.

حدود 80٪ از جمعیت هندوستان از رژیم های گیاهی هندوئیسم پیروری می نمایند. رژیم سنتی هند بر مصرف زیاد غذا های گیاهی مانند سبزیجات، عدس و میوه و بعلاوه مصرف گوشت کم تأکید دارد. با این حال، چاقی با رشد روزافزون غذا های فرآوری شده یک مسئله رو به افزایش در هند است.

رژیم های غذایی سنتی مبتنی بر گیاهان هندوستان و مواد تازه و غذا های ایده آل برای ارتقاء سلامت بهینه است. رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه مزایای سلامتی بسیاری دارند، از جمله خطر پایین تر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و بعضی سرطان های خاص مانند سرطان پستان و روده بزرگ و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر.

محققان معتقدند که این امر به علت مصرف کم گوشت و تأکید بر سبزیجات و میوه ها می باشد؛ بنابراین پیروی از یک رژیم غذایی سالم هندی مبتنی بر گیاه نه تنها به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن یاری می نماید، بلکه می تواند باعث کاهش وزن گردد.

رژیم هندی سرشار از غذا های مغذی مانند غلات، عدس، چربی های سالم، سبزیجات، لبنیات و میوه ها است. رژیم های غذایی بیشتر مردم هند به شدت تحت تأثیر دین، به ویژه هندوئیسم قرار گرفته است. یک رژیم غذایی سالم لاکتو گیاهخواری شامل دانه ها، عدس، لبنیات، سبزیجات، میوه ها و چربی های سالم مانند روغن نارگیل می باشد.

بعلاوه ادویه هایی مانند زردچوبه، شنبلیله، گشنیز، زنجبیل و زیره در رأس غذا های سنتی قرار دارند که علاوه بر عطر و طعم غنی، فواید غذایی بسیار زیادی دارند.

زردچوبه، به علت خاصیت ضد التهابی، ضد باکتری و ضد سرطان یکی از محبوب ترین ادویه های مورد استفاده در هند است. در زردچوبه ماده ای به نام کورکومین وجود دارد که با التهاب در بدن مبارزه میکند و عملکرد مغز را بهبود می بخشد و عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

گوجه فرنگی، اسفناج، بادمجان، سبزی، بامیه، پیاز، گل کلم، قارچ، کلم

می از جمله انبه، پاپایا، انار، پرتقال، تمبرهندی، سیب، خربزه، گلابی، آلو، موز

بادام زمینی، بادام هندی، پسته، تخم کدو، دانه کنجد، دانه هندوانه و موارد دیگر

نخود، لوبیا، عدس، لپه

سیب زمینی، هویج، سیب زمینی شیرین، شلغم

برنج قهوه ای، برنج باسماتی، گندم سیاه، quinoa، جو، ذرت، نان سبوس دار

پنیر، ماست، شیر، کفیر

سیر، زنجبیل، هل، زیره، گشنیز، پاپریکا، زردچوبه، فلفل سیاه، شنبلیله، ریحان و…

شیر نارگیل، لبنیات پرچرب، آووکادو، روغن نارگیل، روغن خردل، روغن زیتون، روغن بادام زمینی، روغن کنجد

وعده های غذایی و میان وعده ها باید حاوی غذا های تازه و طعم دار با گیاهان و ادویه جات بسیار باشد. علاوه بر این، اضافه کردن سبزیجات غیر نشاسته ای مانند بادمجان یا گوجه فرنگی به وعده های غذایی باعث تقویت فیبر در بدن می گردد و به شما یاری می نماید تا مدت زمان طولانی بعد از غذا احساس سیری داشته باشید.

یک روش آسان برای کاهش کالری های اضافی و قند، اجتناب از نوشیدنی ها و آبمیوه های شیرین است. این نوشیدنی ها از نظر کالری و قند زیاد هستند و بر کاهش وزن تأثیر منفی می گذارند.

اب

آب گازدار

چای شیرین نشده

نوشابه، آب میوه، چای شیرین، نوشیدنی های انرژی زا

آب نبات، بستنی، کلوچه، پودینگ برنج، شیرینی، کیک، ماست شیرین، غلات با قند بالا، بیسکویت

سس سالاد با شکر اضافه شده، سس کچاپ، سس کباب پز

سیب زمینی سرخ نموده، چیپس، غذا های سرخ شده

محصولاتی از جمله نان سفید، ماکارونی سفید

روغن کانولا، روغن سویا، روغن ذرت

در سرانجام باید گفت یک رژیم غذایی کاهش وزن هندی باید روی مواد تازه مانند سبزیجات، میوه ها، حبوبات، غلات کامل، چربی های سالم و نوشیدنی های بدون شیرین نماینده تمرکز کند. ترکیب حتی یک یا دو مورد از غذا ها یا تغییرات سبک زندگی می تواند به شما یاری کند سالم تر و شادتر شوید.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2148

به "کاهش وزن با رژیم غذایی هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش وزن با رژیم غذایی هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید