راه اندازی تور مجازی به 4 مقصد گردشگری در خراسان رضوی

به گزارش مجله گیتی رو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط موجود از طریق سایت امکان سفر مجازی به این استان فراهم شده است.

راه اندازی تور مجازی به 4 مقصد گردشگری در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر امروز چهارشنبه 6 فروردین ماه 1399 با اعلام این خبر افزود: در سایت اداره کل استان می توانند تور مجازی آرامگاه فردوسی، باغ نادری، آرامگاه خیام و آرامگاه عطار را تجربه کنند.

او درباره مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه فردوسی اظهار کرد: این مجموعه فرهنگی در 25 کیلومتری شمال غربی مشهد و در شهر تاریخی توس قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بابیان این که طراحی و ساخت این بنا توسط هوشنگ سیحون انجام شده است، افزود: مساحت کنونی مجموعه آرامگاه حدود شش هکتار و شامل بخش های باغ آرامگاه، استخر، بنای یادبود، ساختمان های اداری، کتاب خانه، موزه و آرامگاه مهدی اخوان ثالث است.

او با اشاره به مجموعه باغ موزه نادری اظهار کرد: آرامگاه نادرشاه بنایی است در مجموعه باغ موزه نادری در شهر مشهد به یادبود نادرشاه افشار توسط هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده است.

مکرمی فر افزود: آرامگاه کنونی نادرشاه واقع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدا (نادری سابق) که پس از حرم مطهر امام رضا (ع)، مهم ترین مکان گردشگری و تاریخی داخل شهر مشهد تلقی می شود.

او ادامه داد: این بنا در باغی به مساحت 14400 مترمربع ساخته شده است، آرامگاه شامل سکویی دوازده پله ای، محل گور، پوششی خیمه مانند بر روی قبر، سکویی مرتفع در مجاور قبر با مجسمه نادرشاه سوار بر اسب و سه تن دیگر در پی او، یک غرفه فروش کتاب و دو تالار برای موزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به تور مجازی آرامگاه خیام نیشابوری گفت: آرامگاه عمر خیام که در شهر نیشابور قرار گرفته است از مکان های شاخص گردشگری در این شهر است که توسط هوشنگ سیحون طراحی شده است.

اوافزود: این آرامگاه در یک باغ کهن قرار گرفته است و مجموعه ای از کتاب خانه، موزه و مهمان خانه بوده، همچنین تندیسی از خیام در درآمد باغ نصب شده است.

مکرمی فر افزود: مساحت باغ خیام 20هزار مترمربع و طول گوربنا 18 متر است که پیرامون آن درختان کاج قرار دارند.

او آرامگاه عطار را دیگر مجموعه تاریخی فرهنگی استان که امکان تور مجازی دارد، عنوان نمود و گفت: آرامگاه عطار نیشابوری یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر نیشابور بوده که توسط امیر علی شیر نوایی بر روی قبر عطار نیشابوری ساخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین در این مکان پرویز مشکاتیان آهنگساز، موسیقی دان، استاد دانشگاه، پژوهشگر و نوازنده سنتور اهل ایران، در روز 4 مهر در زادگاه خود نیشابور در محوطه بیرونی باغ عطار و در جوار مقبره عطار نیشابوری به خاک سپرده شده است.

برای بازید مجازی از این مکان ها می توانید وارد لینک زیر شوید: https://www.razavichto.ir/virtual%20tuors.aspx

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1001

به "راه اندازی تور مجازی به 4 مقصد گردشگری در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی تور مجازی به 4 مقصد گردشگری در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید