راهنمای سفر به برن

به گزارش مجله گیتی رو، سفرنامه شهر برن در کشور سوئیس

بیشتر تصاویر کارت پستالی که مشاهده می کنیم، جاذبه های طبیعی و زیبا کشور سوئیس هستند. مرکز این کشور برن است که یکی از شهرهای محبوب برای گردشگری به شمار می رود. شهر قدیمی برن، خیابان های سنگ فرش که قدمت آنها به قرن شانزدهم بر می شود و پارک خرس همگی دست به دست هم داده اند، تا شما مبهوت خود زیبایی های این شهر بنمایند. رستوران ها، کافه ها و مغازه های کوچک و بزرگ، که دیگر جذابیت این شهر را دوچندان کرده اند. اما برای اینکه بخواهید به این شهر بروید به اطلاعات کلی نظیر کجا اقامت داشته باشید! یا اینکه چه غذایی بخورید! و حتی حدودی از قیمت ها و جاذبه های دیدنی که در کشور مقصد وجود دارد احتیاج دارید، برای همین خبرنگاران سعی در جمع آوری چنین اطلاعاتی در این مطلب کرده است. این بار با ما در راهنمای سفر به برن در کشور سوئیس همراه باشید.

راهنمای سفر به برن

موقعیت جغرافیایی

برن، مرکز کشور سوئیس و مرکز کانتون برن در قسمت غربی سوئیس است. این شهر در ارتفاعات 546 متری سطح زمین واقع می باشد. مساحت شهر برن، حدود 52 کیلومتر بوده و دارای منظره به سمت کوه های یخی است. این شهر در ابتدا محدود به یک کوه بوده و مشرف به رودخانه آر (Aare) که بعدها بر روی رودخانه پلهایی زیادی ساخته شد تا امکان دسترسی به نقاط مختلف این شهر فراهم آورده شود. دو کوه گرتن با ارتفاع 858 متر و کوه بانتیگر با ارتفاع 947 متر از جمله مهمترین کوه های این شهر به شمار می فرایند.

مختصری از تاریخ شهر برن

شهر برن در سال 1191 روی رودخانه آر (Aare) تاسیس شد. امپراطوری روم فردریک دوم این شهر را به عنوان شهر امپراطوری خود عنوان نمود. در سال 1353، برن به اتحاد سوئیس پیوست و تبدیل به یک عضو با نفوذ شد. در سال 1831، شهر برن مرکز کانتون برن و در سال 1848 مرکز سوئیس شد. برن، شهری اداری و دولتی است، که از همین رو دفتر مرکزی سازمانهای بین المللی مختلفی، مانند اتحادیه پستی عمومی (Universal Postal Union) در این شهر واقع است.

اطلاعات ضروری شهر برن در سوئیس

زبان: آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی

واحد پول: فرانک سوئیس (CHF)

اختلاف ساعت با تهران : برن 2 ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

نوع برق شهری: 220 ولت و 50 هرتز

کد کشور: 41+

شماره های اضطراری

  • پلیس 117
  • آتش نشانی 118
  • اورژانس پزشکی 144

فرودگاه شهر برن: فرودگاه برن

شرایط آب و هوا

با توجه به این که شهر برن در ابتدا تنها به یک کوه محدود بوده بنابراین می توان نتیجه گرفت که آب و هوای این منطقه عموما سرد باشد. بارش باران در این شهر بسیار زیاد است و حتی در ماه های خشک سال هم احتمال بارش وجود دارد. به طور کلی میانگین دما 3 درجه سانتی گراد، بیشترین دمای هوای مربوط به ماه جولای که 5 درجه سانتی گراد و کمترین دمای هوای مربوط به ماه ژانویه است که دما به منفی 3 درجه سانتی گراد می رسد. مقدار بارندگی 900 میلی متر است.

برترین زمان برای سفر به برن

برای سفر به شهر برن، می توانید برنامه یتان را بین ماه های آوریل تا سپتامبر بچینید. اواخر بهار به خاطر روزهای طولانی تر و آب و هوای مطبوع، زمان خوبی برای سفر است. از جولای تا اواسط آگوست فصل تعطیلات در برن است و به همین علت شاید بعضی از رستوران ها تعطیل باشند. آب و هوای تابستان های برن متغیر است بنابراین باید انتظار تغییرات داشته باشید و برای بارندگی آماده باشید.

هزینه اقامت در شهر برن

برای اقامت در شهر برن همچون بیشتر کشورهای جهان، هاستل ها هزینه کمتری دارند، و خوب به تناسب امکانات کمتری هم به نسبت هتل ها دارا می باشند. برای اقامت در یک هاستل در شهر برن باید 41 دلار بپردازید. این هزینه معمولا شامل صبحانه، ملحفه و حوله است. اما اگر بخواهید در سفر هتل را برای اقامتتان انتخاب کنیدبه مراتب هزینه های شما بیشتر می شود. ما در اینجا لیستی از حدود قیمت هتل ها در شهر برن را آماده نموده ایم:

هتل های دو ستاره 300.000 تا 600.000تومان

هتل های سه ستاره 400.000 تا 700.000 تومان

هتل های چهار ستاره 500.000 تا800.000 تومان

هتل های پنج ستاره 1.500.000 به بالا

تمامی قیمت های ذکر شده در این مطلب به تاریخ 30 دی ماه 1396 می باشد. قیمت دلار هم در این تاریخ 4500 تومان بوده است.

شکم گردی در شهر برن

شکم گردی یکی از مجذوب کننده ترین قسمت های هر سفری می تواند باشد. فرقی هم ندارد که شما بخواهید در یک رستوران مجلل غذا میل کنید یا این که بخواهید در رستوران معمولی و خیابانی مقصدتان غذا بخورید. نکته ای که مهم است بدانید تهیه غذا در شهر برن کمی گران است، اگر بتوانید خودتان غذا در سفر غذا تهیه کنید، خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید، سفرتان مالی خواهد بود. در ادامه ما تعدادی از غذاهای محبوب این شهر را معرفی می کنیم تا بدانید که در شهر برن چه غذاهایی را باید سفارش دهید یا در صورت امکان آن ها را خوتان تهیه کنید.

  • فوندو (Fondue)

از مشهورترین غذاهای شهر برن فوندو است، که ریشه در فرهنگ این کشور سوئیس دارد. اغلب مردم این شهر این غذا را در ماه های سرد میل می کنند. برای تهیه این غذا چند نوع پنیر را در ظرفی مخصوص ذوب می کنند و با مواد مختلف طعم دار می کنند؛ سپس نان برشته شده را در این سس این لذیذ فرو می برند و میل می کنند. حتما در سفرتان آن را برای یکبار هم که شده امتحان کنید.

  • تارتیفلت (Tartiflette)

غذایی فرانسوی که در کشور سوئیس هواداران زیادی دارد، ترکیبات این غذا شامل سیب زمینی، پیاز، نوعی پنیر به نام Reblochon و لاردون (Lardon) است. این غذا در در دهه 1980 بسیار هوادار داشته است. از این غذا را بیشتر در پیست های اسکی استفاده می کنند و طعم بسیار لذیذ و متفاوتی دارد.

  • روستی (Rosti)

روستی یکی از غذاهای نمادین سوئیس است، برای تهیه این غذا از سیب زمینی رنده شده استفاده می شود. در ابتدا سیب زمینی های رنده شده را تا مرز طلایی شدن سرخ می کنند و آن را در کنار ژامبون، بیکن یا تخم مرغ به حالت (نیم رو) میل می کنند. اغلب این غذا در وعده غذایی صبحانه رواج دارد.

رستوران های پیشنهادی در شهر برن

  • رستوران Altes Tramdepot

در نزدیکی جاذبه گردشگری پارک خرس ها، در سال 2009 این رستوران افتتاح شده است. یکی از محبوب ترین رستوران های شهر برن برای گردشگران همین رستوران است و دارای منویی از غذاهای متنوع محلی، غذاهای سنتی فرانسوی و حتی غذاهای آسیایی می باشد.

تلفن: 0041313681415

آدرس: Grosser Muristalden 6, 3006 Bern, Switzerland

  • رستوران Kornhauskeller

این رستوران در شهر برن برای تمام سلایق منویی را در نظر گرفته است، بعلاوه به به خاطر نمای زیبا و فضای داخلی اش در این شهر مشهور است. در این رستوران فرقی ندارد چه کسانی که می خواهند یک شام لذیذ مدیترانه ای بخورند و چه کسانی که می خواهند که یک مراسم مجلل برگزار کنند یا حتی با یک نفر یک قرار دیدار آرام داشته باشند در تمامی این شرایط این رستوران در برن گزینه مناسبی است. در رستوران Kornhauskeller هم غذاهای دریایی و هم غذاهایی با گوشت قرمز را می توانید سفارش دهید، و از طعم آنها لذت ببرید.

تلفن: 004313277272

آدرس: Kornhauspl. 18, 3011 Bern, Switzerland

  • Raclette

پنیری لذیذ که بافتی نسبتا محکم دارد و غذایی با همین نام از این پنیر تهیه می شود. برای تهیه غذای Raclette پنیر را ابتدا ذوب نموده و لابه لای مواد تشکیل دهنده این غذا که شامل سیب زمینی پخته شده، پیاز و خیارشور می شود می ریزند.

هزینه خورد و خوراک در شهر برن سوئیس

به طور کلی برای تهیه غذای یک نفره در شهر برن در رستوران های میانه با سرویس میز باید 19 دلار بپردازد، و برای تهیه غذای 2 نفره مبلغ 103 دلار بابت غذایی که میل می کنید پرداخت کنید. همچون بیشتر کشورهای مقرون به صرفه ترین غذا مک دونالدز است که به ازای هر ساندویچ آن باید 14 دلار بپردازید. قیمت آب معدنی 2.8 دلار و اگر اهل نوشیدن قهوه به طور روزانه هستید قیمت قهوه به طور روزانه 4.5 دلار می باشد . با توجه به این که هزینه غذا در این شهر بالا به نظر می رسد می توانید از غذاهای خیابانی این شهر و یا با تهیه مواد اولیه غذاهای ساده خودتان غذا تهیه کنید. از مشهورترین سوپرمارکت های شهر می توان Migros، COOP و Spar را نام برد که COOP از همه گران تر است.

هزینه حمل و نقل در شهر برن

سیستم حمل و نقل در شهربرن، به وسیله اتوبوس، تاکسی و تراموا می باشد. برای تهیه بلیط های تک سفره مترو و اتوبوس باید 4.5 دلار هزینه نمایید. اما پیشنهاد می شود اگر مدت زیادی می خواهید بمانید در این شهر یا سفرهای درون شهری متعددی دارید، بلیط خود را ماهانه شارژ نمایید که مبلغی حدود 82 دلار می شود. در تابستان، امکان استفاده از دوچرخه به رایگان برای گردشگران فراهم شده است. کرایه تاکسی زمانی که درون آن می نشینید 7 دلار محاسبه می شود و برای هر یک کیلومتر مجدد 4.6 دلار به مبلغ پرداختی شما اضافه می شود، اگر برای یک ساعت بخواهید تاکسی منتظر شما در مقصد باشد 74 دلار برایتان هزینه بر می دارد.

جاذبه های گردشگری شهر برن سوئیس

  • شهر قدیم

شهری که به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده است. این شهر، شهر قدیم برن است که از لحاظ تاریخی بسیار ارزشمند و دیدنی به شمار می رود. این منطقه روی صخره ای واقع شده است که سه طرف آن را آب های سبز آبی احاطه نموده اند. ظاهر شهر شبیه به قرون وسطی است که همین خود علتی برا ثبت شدنش در یونسکو می باشد. این بخش تاریخی شهر، جایی است که بیشتر جاذبه های گردشگری برن در آن قرار گرفته اند. پل های تاریخی روی رود آر، فواره ها در میدان های عمومی، تندیس های قدیمی، برج ها و برج ساعت مشهور برن از جمله جاذبه های دیدنی شهر قدیمی برن می باشند.

  • برج ساعت

برج ساعت 800 ساله، Zytglogge یکی از مشهورترین و مهم ترین نمادهای شهر برن به شمار می رود. قدمت ساعت این برج به سال 1530 بر می شود. گردشگران می توانند از پله های این برج بالا بفرایند و نمایی دیگر از شهر برن را دیدن کنند. البته باید این را بگوییم که تورهای مختلفی همراه با راهنما برای این برج در نظر گرفته شده است تا علاوه برای بازدید اطلاعاتی هم در اختیارتان قرار بگیرد.

آدرس: Bim Zytglogge 3, 3011 Bern, Switzerland

  • پارک خرس

خرس، نماد شهر برن است. در این شهر در محوطه ای وسیع چندین خرس نگهداری می شوند. در این مجموعه علاوه بر خرس ها، مسیرهایی برای پیاده روی وجود دارد که به رودخانه منتهی می شوند. با قدم زدن در این مسیرها می توانید از کنار خرس ها عبور کنید و آنها را در حال بازی کردن و استراحت از نزدیک ببینید.

آدرس: Grosser Muristalden 6, 3006 Bern, Switzerland

  • موزه هنر (Kunstmuseum)

موزه هنر یک مجموعه بزرگ و چشم گیر در شهر برن است که بیش از 51 هزار اثر هنری نظیر انواع نقاشی، تندیس، عکس، فیلم و سایر آثار هنری در آن وجود دارد. سال ساخت این موزه به 1879 بر می شود و قدیمی ترین موزه کشور سوئیس به شمار می رود. ارزشمندی این موزه به نگهداری مشهورترین اثرهای هنری ایتالیایی و سوئیسی در قرن 15 - 19 و 20 بر می شود. اگر به هنر و خصوصا نقاشی علاقمند هستید این موزه را از قلم نیاندازید.

آدرس: St. Alban-Graben 16, 4051 Basel, Switzerland

  • موزه تاریخ برن

موزه تاریخی برن، در بنای 130 ساله، در قلعه ای که مربوط به قدن پانزدهم است قرار گرفته است. بعد از موزه انیشتن این موزه بزرگترین موزه شهر برن است. بیش از نیم میلیون شئی تاریخی از عصر آهن تا دوران رومیان، قرون وسطی و قرن نوزدهم و بیستم در این مجموعه بزرگ به نمایش درآمده است. نقاشی های قدیمی و منسوجات دست بافت، از نمونه های دیدنی این اشیای تاریخی هستند.

آدرس: Helvetiapl. 5, 3005 Bern, Switzerland

  • باغ رز (Rosengarten)

تنهای نکته ای که به فکر افراد می رسد زمانی که می خواهد به باغی بفرایند آرامش و زیبایی است، برای همین باغ رز برن می تواند برترین گزینه باشد. باغ رز در شهر برن، میزبان 200 نوع رز و 200 نوع از گل های مختلف به نام های آزالیا، زنبق و خرزه هندی می شود. بعلاوه می توانید برای گذراندن اوقات فراغتتان سفرهای پیک نیک طور را در این منطقه انتخاب کنید.

آدرس: Alter Aargauerstalden 31B, 3006 Bern, Switzerland

  • کلیسای جامع برن (Berner Münster)

از مشهورترین بناهای تاریخی شهر برن، کلیسای جامع آن است. قدمت این کلیسا به اواخر قرون وسطی بر می شود. درب بخش غربی کلیسا به زیبایی کنده کاری شده است و نقاشی های دیواری زیبا و متعدد، دیوارهای کلیسا را مزین نموده اند. بخش های مختلف این کلیسا به زیبایی تمام با هنرهای گوناگون آن دوران تزیین شده اند. تعدادی از مشهورترین هنرمندان دوران مختلف تاریخی برای ساختن و تزیین کردن بخش های مختلف این کلیسا دست به دست هم داده اند. از بالای بالکن این کلیسای تاریخی، منظره زیبایی از رود آر (Aare)و بعلاوه نمایی از کوه های آلپ به چشمتان می خورد.

آدرس: Münsterplatz 1, 3000 Bern, Switzerland

  • ساختمان مجلس (Bundeshaus)

ساختمانی به سبک رنسانس که در حاشیه یک ناحیه مرتفع در کنار رود آر (Aare) واقع شده است. ساختمان مجلس برای بازدید عموم گردشگران باز است.اطراف این میدان را بناهای تاریخی، موزه ها، رستوران ها، کافه ها و مغازه های متعدد قرار دارند که به طوری که اگر شما بخواهید در تور مسافرتی خود فقط ساختمان مجلس و اطراف آن را بازدید کنید دو روز طول خواهد کشید؛ یکی از بناهای ارزشمند در اطراف این ساختمان، موزه Banknote است. در کنار این بنای قدیمی باغ هایی واقع شده اند که یک یادبود از Oskar Bider، اولین کسی که بر فراز آلپ پرواز کرد، در آنجا نصب شده است.

آدرس: Bundesplatz 3, 3005 Bern, Switzerland

  • شهر چشمه ها

در گوشه و کنار بخش های قدیمی شهر، تعدادی زیادی چشمه به شکل فواره های عمومی ساخته شده است که قدمت آنها به قرن شانزدهم بر می شود. بر فراز این فواره ها و چشمه ها، تندیس های مذهبی ساخته شده اند. نزدیک به صد چشمه در این شهر وجود دارد که یازده تای آنها تندیس ها و ظاهر اصلی خود را حفظ نموده اند و همه آنها به خوبی حفظ و نگهداری می شوند. آب این چشمه ها قابل آشامیدن است.

  • کوه Gurten

یک مقصد عالی برای اسکی و سورتمه سواری در شهر برن قطعا کوه Gurten است. ارتفاع این کوه 846 متر بوده و برای بالارفتن از این کوه می توانید مسیرهای متعددی که برای پیاده روی وجود دارد را انتخاب کنید. برای دسترسی به این کوه در شهر برن به راحتی می توانید از تراموا و اتوبوس بهره ببرید.

فستیوال های شهر برن

یکی از فستیوال های شهر برن در اواسط ماه جولای برگزار می شود، که به فستیوال موسیقی معروف است.

باید و نبایدها

  • در مکان های عمومی هرگز بلند صبحت نکنید! مخصوصا زمانی که در حال صحبت با تلفن همراه هستید.
  • حتما برای صدا کردن افراد فامیلی آنها را بگویید. مگر اینکه شخص به شما اجازه بردن نام کوچکش را داده باشد.
  • دادن انعام در رستوران ها و هتل ها اجباری نیست.
  • هنگام غذا خوردن دو دستتان را بر روی میز قرار دهید. بعلاوه در انتها غذا رسم بر این است که چاقو و چنگالتان را کنار هم بگذارید.
منبع: الی گشت
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2107

به "راهنمای سفر به برن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به برن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید