دکتر مونسان: برند ملی گردشگری باید مورد قبول همه اقشار جامعه باشد

به گزارش مجله گیتی رو، جلسه شورای راهبری برند ملی گردشگری کشور، پیش از ظهر امروز شنبه 12 بهمن 98 با حضور دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل سالن جلسات حوزه وزیر در این وزارتخانه برگزار گردید.

دکتر مونسان: برند ملی گردشگری باید مورد قبول همه اقشار جامعه باشد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای کانادا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در این نشست که ولی تیموری معاون گردشگری کشور، مدیران و نمایندگانی از دستگاه های مختلف، پژوهشگران و استادان دانشگاه، تعدادی از صاحب نظران حوزه گردشگری و فعالان بخش خصوصی این صنعت نیز حضور داشتند، مهم ترین موضوعات مرتبط با تدوین این سند از جمله مشخص لوگو و انتخاب شعار برای برند ملی گردشگری کشور در حضور دکتر مونسان مورد آنالیز نهاده شد.

در این نشست که مربوط به فاز یک این پروژه است، موارد مربوط به مشخص هویت بصری و کلامی گردشگری ایران آنالیز شد که در ابتدا نماینده شرکت نوآوران جلوه های سگال به تشریح فرایند تهیه این طرح پرداخت و با اشاره به آنالیز های میدانی و دریافت پرسشنامه از گردشگران خارجی و مصاحبه با صاحب نظران از سیمرغ به عنوان نماد این برند نام برد.

در ادامه تعدادی از مدیران دستگاه های دولتی و خصوصی و صاحب نظران به بیان نظرات خود پرداختند و موافقت خود را با انتخاب سیمرغ به عنوان لوگوی برند ملی گردشگری اعلام کردند؛ اما در باره شعار این برند که ایران باشکوه پیشنهاد شده است، نظرات مختلفی ارائه و مقرر شد این شعار بیشتر مورد آنالیز قرار گیرد و از نظرات عموم مردم و صاحب نظران بیش از پیش استفاده گردد.

دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست با قدردانی از کوشش های معاونت گردشگری کشور برای مشخص برند ملی گردشگری گفت: این برند بسیار حائز اهمیت است و جای آن در صنعت گردشگری کشور خالی بود.

او اضافه نمود: در کنار برند ملی گردشگری، معاونت گردشگری کشور اقدامات دیگری را نیز شروع نموده که تهیه سند توسعه گردشگری یکی از مهمترین اقدامات است که جای تقدیر دارد و امیدواریم هرچه زودتر در صحن دولت نیز مطرح و تایید گردد؛ در کنار آن سند اقدام ملی گردشگری نیز یکی دیگر از اقدامات ارزشمند معاونت گردشگری کشور به حساب می آید که تدوین و اجرایی شدن این سندهای مهم می تواند به توسعه و رونق هرچه بهتر گردشگری در کشور یاری کند.

برند ملی گردشگری، بیانگرد هویت تاریخی و فرهنگی است

دکتر مونسان افزود: موضوع برند موضوع بسیار سخت و پیچیده ای است مخصوصا این که وقتی موضوع مربوط به تاریخ و فرهنگ و هویت تاریخی کشور باشد و با حوزه گردشگری ارتباط مستقیمی داشته باشد.

او اضافه نمود: از روز اول که این موضوع مطرح شد تأکید من به معاونت گردشگری این بود که خروجی این طرح باید مورد قبول همه اقشار جامعه باشد. گزارشی که در این نشست ارائه شد از جامعیت برخوردار است؛ موضوع انتخاب سیمرغ به عنوان لوگو مورد تایید همه صاحب نظران در این نشست است اما درباره شعار همان طور که اعضای جلسه نیز نظر دادند باید بیشتر فکر کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: پیشنهاد من این است در روز 23 بهمن و در زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری، طرح سیمرغ به عنوان لوگوی برند ملی گردشگری به بازدیدکنندگان معرفی گردد و محلی برای ارائه پیشنهادهای افراد برای شعار این برند طراحی گردد تا بازدیدکنندگان شعارهای پیشنهادی خود را درباره برند ملی گردشگری ارائه دهند.

معرفی داشته های فرهنگی ایران با مشخص برند ملی گردشگری

او در ادامه گفت: موضوع برند ملی گردشگری در حقیقت موضوعی است که مربوط به داشته های فرهنگی کشور است و قرار است در این برند داشته ها و ظرفیت های گردشگری و فرهنگی تاریخی کشور باید به خوبی معرفی گردد و لوگو و شعار باید در نگاه اول بتواند این ظرفیت ها را به مخاطب ارائه کند.

دکتر مونسان با بیان این که برند ملی گردشگری باید حرف تک تک ایرانی ها باشد، اضافه نمود: این سند باید علاوه بر یاری به جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری به برندی برای هویت تاریخی و هویت فرهنگی ایران بزرگ تبدیل گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 738

به "دکتر مونسان: برند ملی گردشگری باید مورد قبول همه اقشار جامعه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکتر مونسان: برند ملی گردشگری باید مورد قبول همه اقشار جامعه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید