دستورالعمل غیبت در امتحانات انتها ترم اعلام شد

به گزارش مجله گیتی رو، دانشگاه شهید بهشتی دستورالعمل نحوه محاسبه غیبت و غیبت پزشکی در امتحانات سرانجام ترم نیم سال تحصیلی 1399-1400 را اظهار داشت.

دستورالعمل غیبت در امتحانات انتها ترم اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بر اساس دستورالعمل دانشگاه شهید بهشتی دانشجو موظف است در صورت بروز بیماری، در روز امتحان جهت درمان بیماری و دریافت گواهی استعلاجی به منظور استفاده از شرایط حذف پزشکی به اداره بهداشت و درمان دانشگاه مراجعه کند و در صورتی که در مواردی دانشجو نتوانست به اداره بهداشت و درمان دانشگاه مراجعه کند یا بیماری او در ساعات غیر فعال آن اداره باشد، باید بلافاصله در اولین روز اداری پس از امتحان و در ساعات اداری، آن اداره را از بیماری خود آگاه سازد.

مراجعه به اداره بهداشت و درمان دانشگاه شهید بهشتی به علت بیماری با درمان سرپایی و یا تظاهرات جزئی که با مصرف دارو قابل کنترل باشد نمی تواند لزوما دلیلی بر صدور گواهی استعلاجی باشد. در درست داشتن هر گواهی پزشکی، مجوزی برای عدم شرکت در امتحانات نیست.

در صورت بستری شدن کمتر از 24 ساعت در بیمارستان عینا مطابق دستورالعمل انجام خواهد شد و در صورت بستری شدن بیش از 24 ساعت در بیمارستان، الزم است بعد از پذیرش تصویر پذیرش و خلاصه پرونده مربوطه را ظرف 15 روز بعد به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه ارائه دهند.

گواهی صادره توسط پزشکان خارج از دانشگاه پس از آنالیز توسوط اداره بهداشت و درمان دانشگاه تایید یا رد خواهد شد و متعاقبا نتیجه با آموزش واحد ارسال خواهد شد.

در صورت بستری شدن کمتر از 24 ساعت در بیمارستان مطابق دستورالعمل اقدام می گردد و در صورت بستری شدن بیش از 24 ساعت در بیمارستان، ضروری است دانشجو بعد از ترخیص تصویر پذیرش و خلاصه پرونده خود را به همراه مهر بیمارستان حداکثر تا 15 روز پس از مرخصی به دانشگاه ارائه دهد.

در صورتیکه دانشجو به دلیل موجه غیرپزشکی نتواند در امتحانات انتها نیم سال شرکت کند، موظف است حداکثر 15 روز پس از امتحان دلایل و مدارک خود را به صورت مکتوب به اداره آموزش تحویل بدهد و آموزش دانشگاه پس از آنالیز های نهایی نظرخود را اعلام خواهد نمود. به مدارکی که پس از 15 روز ارائه گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

در صورت عدم تایید گواهی استعلاجی توسط اداره بهداشت و درمان دانشگاه و عدم تایید مدارک، غیبت غیر پزشکی توسط شورای آموزش واحد و مدیریت ودرمان آموزش دانشگاه، به عنوان غیبت غیر مجاز تلقی شده و نمره صفر لحاظ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1783

به "دستورالعمل غیبت در امتحانات انتها ترم اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل غیبت در امتحانات انتها ترم اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید