خودرویی که اگر واردات آزاد بود، به ایران می آمد

به گزارش مجله گیتی رو، ارتقای بصری بین این دو مدل AMG و همتایان بنز استاندارد آن ها باید آشکار باشد. جلوپنجره منحصر به فرد با خطوط عمودی، بزرگترین تمایز است. ورودی های هوای بزرگتر و ادوات کرومی، بیشتر قسمت جلوی هر دو مدل را پر نموده است.

خودرویی که اگر واردات آزاد بود، به ایران می آمد

به گزارش خبرآنلاین؛ نسخه پایه، یعنی GLC 43 AMG، همچنان باقی می ماند. این مدل دارای یک موتور 2 لیتری توربوشارژ همراه با یک ژنراتور استارت یکپارچه برای فراوری 416 اسب بخار قدرت است. بعلاوه 13 اسب بخار اضافی به وسیله ژنراتور استارت در سرعت های پایین تر در دسترس است.

این پیشرانه هیبریدی ملایم با یک گیربکس 9 سرعته چند کلاچه و 4 Matic چهار چرخ محرک جفت می گردد. همچون سایر مدل های AMG مانند E 63، گیربکس Speedshift MCT دارای یک کلاچ راه اندازی مرطوب است که هم عملکرد نرم تری در سرعت های پایین و هم با پاسخ بهتری دریچه گاز کامل را ارائه می دهد. علاوه بر این، GLC 43 به عنوان بخشی از سیستم AMG Ride Control، از فرمان پذیری محور عقب و سیستم تعلیق بادی استاندارد برخوردار است.

اگر واردات خودرو آزاد بود و مانعی در همکاری با شرکت های مادر وجود نداشت، این خودرو کاملا با قوانین خودرویی ایران تطابق داشت و می توانستیم شاهد حضور یکی از قوی ترین شاسی بلند های کوچک دنیا در کشورمان باشیم.

همان سیستم MBUX موجود در GLC پایه به مدل های AMG نیز منتقل می گردد، البته با ویژگی های خاص AMG. امکاناتی مثل نمایشگر کیلومترشمار، نمایشگر مرکزی و هدآپ دیسپلی (قابل سفارش) دارای گرافیک ویژه AMG در این خودرو حضور دارند. اگر تصمیم دارید هر یک از این SUV ها را به پیست ببرید، یک AMG Track Pace در سیستم اطلاعات تفریح تعبیه شده است.

اما حرکت به سمت GLC 63 S E Performance (همانطور که در GLC فعلی، مدل 53 وجود ندارد) یک پیشرانه V 8 را برای شما به ارمغان نمی آورد. در عوض، یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ با یک موتور الکتریکی در عقب همکاری می نماید تا 671 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتون متر گشتاور فراوری کند. این موتور توربوشارژ به تنهایی 469 اسب بخار قدرت و 545 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید که آن را به قوی ترین چهار سیلندر دنیا تبدیل می نماید. موتور الکتریکی هم 201 اسب بخار فراوری می نماید.

در قسمت عقب، GLC 43 دارای لوله اگزوز دوقلوی گرد است در حالی که GLC 63 ظاهر ذوزنقه ای را انتخاب می نماید. برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، GLC 63 S E Performance تنها به 3.4 ثانیه زمان احتیاج دارد.

حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به 17275 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این مدل هم مانند GLC 43، از همان گیربکس 9 سرعته چند کلاچه استفاده می نماید و دارای استاندارد چهار چرخ محرک 4 Matic است. اما سیستم +4 Matic در 63 کاملاً متغیر است، به این معنی که می تواند تا 100 درصد نیروی موجود را به چرخ های عقب ارسال کند.

فضای داخلی بسیار بهبود یافته است؛ با کابین استاندارد MB-tex و کربن فایبر یا گزینه ای از چرم ناپا با لوگوی برجسته AMG در پشت سری های جلو. خریدارانی که در پی چیزی حتی اسپرت تر هستند می توانند صندلی های پرفورمنس را انتخاب نمایند.

مرسدس-AMG GLC 43 SUV 2024 ابتدا به فروش می رسد و اوایل سال آینده وارد نمایندگی های ایالات متحده می گردد. خبری از قیمت گذاری مرسدس بنز GLC 63 S E پرفورمنس نیست و قرار است به عنوان یک مدل 2025 به فروش برسد؛ به این معنی که تا اواخر سال 2024 در نمایندگی های ایالات متحده نشان داده نخواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1402 بروزرسانی: 29 تیر 1402 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2356

به "خودرویی که اگر واردات آزاد بود، به ایران می آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرویی که اگر واردات آزاد بود، به ایران می آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید