حمایت از کتابخانه های عمومی منجر به توسعه فرهنگی می گردد

به گزارش مجله گیتی رو، خبرنگاران/کردستان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در این ملاقات حمایت مسئولان از کتابخانه های عمومی را مهم ارزیابی کرد و گفت: حمایت از ان نهاد فرهنگی به نفع جامعه است و به توسعه فرهنگی منجر می گردد.

حمایت از کتابخانه های عمومی منجر به توسعه فرهنگی می گردد

محمد مخدومی در ملاقات با سرپرست فرمانداری سنندج،با اشاره به فعالیت 82 باب کتابخانه عمومی در استان کردستان، اظهار کرد: از این تعداد 52 باب نهادی و 30 باب مشارکتی است و 45 هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.

مخدومی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی یک پایگاه مهم فرهنگی هستند، توضیح داد: امروزه وظایف این نهاد فرهنگی بسیار فراتر از امانت کتاب است و در بسیاری از فعالیت های فرهنگی در سطح کشور اثرگذار است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از ارکان هم در حوزه فرهنگ نام برد و اضافه نمود: ارتقای سرانه مطالعه در کشور امری لازم است و احتیاج به عزمی همگانی دارد.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران رئیس انجمن کتابخانه های عمومی هر شهرستان هستند، گفت: از ابتدای سال تا به امروز 90 جلسه انجمن در استان برگزار شده است و رتبه کشوری استان در برگزاری جلسات از 26 در سال گذشته به 12 در امسال رسیده است.

مخدومی با تقدیر از ابراهیم زارعی، فرماندار سابق شهرستان و شهردار فعلی سنندج، عنوان نمود: خوشبختانه شهرستان در زمینه پرداخت نیم درصد شرایط خوبی دارد و این امر در اجرای برنامه های فرهنگی و ارتقای کیفی و کمی فعالیت کتابخانه ها اثرگذار بوده است.

یحیی نظری، سرپرست فرمانداری سنندج نیز در این ملاقات بر حمایت از کتابخانه های عمومی تاکید نمود و گفت: بدون تردید یکی از اولویت های فرمانداری در حوزه فرهنگی حمایت از کتابخانه های عمومی خواهد بود.

وی اعلام نمود: استفاده از نظرات و آراء فعالان این عرصه و صاحبنظران می تواند در یاری به ارتقای سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تاثیرگذار است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

نظری اضافه نمود: کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم در حوزه فرهنگ باید به خوبی مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد و به توسعه فرهنگی کشور یاری کند.

محمد بهرامی؛ رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیز در این ملاقات گزارشی از شرایط کتابخانه های این شهرستان ارائه داد و اظهار امیدواری کرد که این تغییر به ارتقای سرانه مطالعه در استان منجر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1595

به "حمایت از کتابخانه های عمومی منجر به توسعه فرهنگی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از کتابخانه های عمومی منجر به توسعه فرهنگی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید