جف بزوس از مدیرعاملی آمازون استعفا می دهد

به گزارش مجله گیتی رو، خبرنگاران- جف بزوس، بنیانگذار آمازون تصمیم دارد پس از 3 دهه فعالیت به عنوان مدیرعامل این مجموعه، با این شغل پر مسئولیت خداحافظی نموده و از سمت مدیرعاملی استعفا دهد.

جف بزوس از مدیرعاملی آمازون استعفا می دهد

به گزارش خبرنگاران، اگرچه بزوس تصمیم دارد از سمت مدیرعاملی خداحفظی کند، اما همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره به فعالیت خود ادامه خواهد داد. جف بزوس درباره تصمیم خود گفته است که مایل است از این پس روی فعالیت های جانبی خود بیشتر متمرکز گردد.

بزوس فارغ از آمازون در حوزه های مختلفی مانند فناوری های فضایی و حتی مطبوعات سرمایه گذاری نموده است، برای مثال وی در اوت 2013 روزنامه واشنگتن پست را خریداری کرد، بنابراین چندان عجیب به نظر نمی رسد که مایل باشد روی امور دیگری به جز خرده فروشی خود متمرکز گردد. اندی جسی قرار است جایگزین جف بزوس به عنوان مدیرعامل آمازون گردد. وی در حال حاضر، مدیر سرویس های تحت وب آمازون است.

خداحافظی جف بزوس از سمت مدیرعاملی نسبتا قطعی به نظر می رسد چرا که وی در نامه ای به کارکنان خرده فروشی خود تاکید نمود این اقدام را انجام خواهد داد. طی سال های اخیر، جف بزوس در فهرست 10 مرد ثروتمند دنیا قرار گرفته است، وی از سال 2017 میلادی تا به امروز همیشه ثروتمندترین فرد دنیا بود، با این حال ماه گذشته ایلان ماسک، مدیر و سهامدار شرکت خودروسازی تسلا از سوی نشریه بلومبرگ به عنوان ثروتمندترین شخص دنیا معرفی گردید و جای بزوس را گرفت.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1550

به "جف بزوس از مدیرعاملی آمازون استعفا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جف بزوس از مدیرعاملی آمازون استعفا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید