جاذبه های گردشگری استان بریتیش کلمبیا در کانادا

به گزارش مجله گیتی رو، بریتیش کلمبیا یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین استان‌های کانادا به شمار می‌رود. این استان در غرب کانادا واقع شده و مرزهایش با اقیانوس آرام و ایالت‌های آمریکایی واشینگتن، آیداهو و مونتانا تماس دارد. بریتیش کلمبیا طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای دارد و پوشش گیاهی فراوانی دارد. کوه‌های راکی، جنگل‌ها و دریاچه‌های زیبا از جمله مناظر طبیعی دیدنی این استان هستند.

جاذبه های گردشگری استان بریتیش کلمبیا در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اگر به دنبال سفری پرماجراجویی و نزدیک شدن به طبیعت هستید، بریتیش کلمبیا انتخابی عالی برای شماست. در این مقاله قصد داریم برخی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان بریتیش کلمبیا را معرفی کنیم تا سفری خاطره‌انگیز به این استان زیبا داشته باشید.

پارک ملی جاسپر

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بریتیش کلمبیا، پارک ملی جاسپر است که در شرق استان واقع شده است. این پارک با وسعت بیش از 10 هزار کیلومتر مربع، بزرگترین پارک ملی کوهستانی کانادا محسوب می‌شود. قله‌های برفی، دره‌های عمیق، دریاچه‌های آبی کم‌عمق، یخچال‌های طبیعی، رودخانه‌ها و آبشارها از جاذبه‌های طبیعی این پارک به شمار می‌روند.

قله کلمبیا با ارتفاع 3754 متر بلندترین نقطه پارک جاسپر است. دیدن این قله برفی زیبا یکی از تجربه‌های به یادماندنی در سفر به این پارک است.

علاوه بر طبیعت بکر، پارک ملی جاسپر زیستگاه حیوانات وحشی متنوعی است. خرس گریزلی، گوزن شمالی، قوچ و میش کوهی، هار و روباه از جانورانی هستند که می‌توان در این پارک مشاهده کرد.

جزیره ونکوور

ونکوور جزیره‌ای بزرگ و سرسبز در ساحل غربی استان بریتیش کلمبیا است که یکی از مقاصد محبوب گردشگری و تعطیلاتی در کانادا به شمار می‌رود.

این جزیره دارای طبیعتی بکر با جنگل‌های انبوه و کوه‌های سر به فلک کشیده است. پارک ملی پاسیفیک ریم در شرق جزیره ونکوور قرار دارد که بخشی از میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. این پارک دارای جنگل‌های بارانی استوایی، صخره‌ها و سواحل بکر است.

شهرهای مهم جزیره ونکوور عبارتند از ویکتوریا که پایتخت استان است، ونکوور که بزرگترین شهر جزیره است و نانایمو. این شهرها دارای موزه‌ها، گالری‌های هنری، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی هستند.

کوه گاریبالدی

کوه گاریبالدی یکی از مشهورترین نمادهای استان بریتیش کلمبیا است که در نزدیکی ونکوور قرار دارد. این کوه آتشفشانی با ارتفاع 2804 متر چشم‌اندازهای بسیار زیبایی به مناطق اطراف ارائه می‌دهد.

صعود به قله کوه گاریبالدی یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های طبیعت‌گردی در میان گردشگران و کوهنوردان است. البته این صعود نیاز به آمادگی جسمانی بالا و تجهیزات مناسب دارد. در فصل تابستان مسیرهای پیاده‌روی متعددی برای صعود به قله وجود دارد.

علاوه بر صعود، می‌توان از طریق تله‌کابین به ارتفاع 2600 متری کوه رسید و از مناظر زیبای اطراف لذت برد.

پارک ملی یوهو

پارک ملی یوهو در جنوب شرقی استان بریتیش کلمبیا واقع شده و یکی دیگر از پارک‌های ملی زیبای این استان است. این پارک با وسعت بیش از 1000 کیلومتر مربع، شامل جنگل‌های کهنسال، رودخانه‌ها، آبشارها و دره‌های عمیق است.

پارک یوهو زیستگاه گونه‌های جانوری نادری مانند گراز سیاه، گرگ خاکستری و هار سیاه است. همچنین می‌توان پرندگانی مثل عقاب طلایی و جغد برفی را در این پارک مشاهده کرد.

یکی از بهترین فعالیت‌ها در پارک یوهو، قایق‌رانی و رفتن به تماشای آبشارهای متعدد از جمله آبشارهای شانون و آدامز است. همچنین می‌توانید با پیاده‌روی در جنگل‌ها و کوهپیمایی در مسیرهای مشخص شده، از زیبایی‌های طبیعی این پارک لذت ببرید.

خلیج توفینو

خلیج توفینو که به آن دریاچه جواهر هم می‌گویند، دریاچه‌ای زیبا در مرکز جزیره ونکوور است که یکی از مقاصد محبوب گردشگران محسوب می‌شود. این دریاچه کوهستانی آبی کم‌عمق، مکان مناسبی برای انواع ورزش‌های آبی و تفریحات آبی است.

ماهی‌گیری، قایق‌رانی، اسکی روی آب، شنا و کانو از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در خلیج توفینو انجام دهید. همچنین کمپینگ و پیک‌نیک در کنار ساحل خلیج از دیگر لذت‌های سفر به اینجاست.

جزیره‌های کوچک متعددی در خلیج توفینو وجود دارد که می‌توانید با قایق به آن‌ها سر بزنید. جزیره مندوزا یکی از بهترین جزیره‌ها برای پیاده‌روی و تماشای مناظر خلیج است.

شهر ویکتوریا

ویکتوریا پایتخت استان بریتیش کلمبیا واقع شده است و یکی از زیباترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود. این شهر ساحلی در جزیره ونکوور قرار گرفته و دارای معماری استعماری انگلیسی زیبایی است.

از جاذبه‌های دیدنی ویکتوریا می‌توان به ساختمان پارلمان استان، کاخ بوتچارت، موزه هنرهای زیبای بریتیش کلمبیا و باغ گل و گیاه‌شناسی بوتانیک پوینت الیس اشاره کرد.

همچنین پیاده‌روی در امتداد خیابان حاشیه‌ای و مشاهده ساختمان‌ها و فروشگاه‌های قدیمی، یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها در ویکتوریاست.

پل کپیلانو

پل کپیلانو که به پل جویندگان هم معروف است، یکی از شاخص‌ترین نمادهای شهر ونکوور به شمار می‌رود. این پل بلند با طول 137 متر، بلندترین پل لولایی دنیا بر روی آب است.

پل کپیلانو در سال 1986 بر روی تنگه بروارد، بین پارک استنلی و شمال شهر ونکوور ساخته شده و ارتباط دهنده دو سوی شهر است. معماری زیبا و طراحی منحصر به فرد این پل، آن را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ونکوور و بریتیش کلمبیا تبدیل کرده است.

علاوه بر عبور و مرور از روی پل، می‌توانید از بالای برج مشاهده کپیلانو به بلندی 72 متر، مناظر زیبای شهر و تنگه را تماشا کنید. همچنین پارک کپیلانو در کنار پل، فضایی دل‌انگیز برای قدم زدن و استراحت است.

پل کپیلانو یکی از بهترین نقاط تماشای غروب آفتاب در ونکوور است و شب‌ها نورپردازی زیبایی دارد. تصویر این پل زیبا به یکی از نمادهای شهر ونکوور و استان بریتیش کلمبیا تبدیل شده است.

انتشار: 11 مهر 1402 بروزرسانی: 11 مهر 1402 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1324

به "جاذبه های گردشگری استان بریتیش کلمبیا در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری استان بریتیش کلمبیا در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید