برنامه جدید ایربی ان بی؛ تجربه گردشگری با حیوانات ، فهرست عجیب تورها ؛ از ماجراجویی در چرنوبیل با سگ ها تا سافاری طوطی های وحشی ، لیست ممنوعه های سفر

به گزارش مجله گیتی رو، شرکت ایربی ان بی شکل جدیدی از گردشگری حیوانات را به دنیا معرفی می نماید.

برنامه جدید ایربی ان بی؛ تجربه گردشگری با حیوانات ، فهرست عجیب تورها ؛ از ماجراجویی در چرنوبیل با سگ ها تا سافاری طوطی های وحشی ، لیست ممنوعه های سفر

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

خبرنگاران - شرکت گردشگری ایربی ان بی (Airbnb) که یکی از بزرگترین شرکت ها در صنعت گردشگری است، شکل تازه ای از گردشگری حیوانات با عنوان تجربه حیوانات را برای اولین بار به صنعت گردشگری وارد نموده است. این شرکت در معرفی برنامه خود نوشته است: امروز، ما در حال رونمایی از تجربه حیوانات ایربی ان بی هستیم، گروه جدیدی از تجربه های این شرکت که به مردم امکان می دهد به وسیله مراقبت کردن از حیوانات در کنار آشنایی با میزبان های متخصص در امور حیوانات و در قالب استانداردهای جدید گردشگری حیوانات، این موجودات را بهتر بشناسند.

بعد از 1000 تجربه شرکت ایربی ان بی، اکنون گردشگران می توانند با کورگیس (یک سگ مشهور) قایق سواری نمایند یا در کنار بولداگی که رکوردار اسکیت بورد است، اسکیت بورد بازی نمایند و یا از زنبورداران تجربه ای جدید یاد بگیرند.

برنامه تجربه حیوانات ایربی ان بی روش جدیدی برای برقراری ارتباط با حیوانات از نزدیک است به طوری که حتی شهرنشین های پر مشغله هم می توانند در زندگی خود پیاده روی با سگ های نجات، ریلکس کردن در کنار لاماها و یا نوازش کردن گاوها را تجربه نمایند. گردشگران حیوانات را در مکانی می بینند که در آن شرایط دیدار با مهربانی فراهم و امکان ارتباطی فراتر از دریافت سلفی با حیوانات و یا دیدن نمایش آنها برقرار است.

برای کسانی که به دنبال ماجراجویی بیشتری هستند، میهمانان می توانند سفرهایی را با هدف کشف روباه های قطبی یا پیدا کردن توله سگ های گمشده در منطقه چرنوبیل داشته باشند.

شرکت ایربی ان بی که خود را پیشگام در سیاستگذاری در زمینه رفاه حیوانات می داند در سیاست های جدید خود اعلام نموده است که همیشه از وضعیت سلامت حیوانات با خبر است و تصمیم دارد این برنامه را به پادزهری برای برنامه های تفریحی بدی که معمولا در خصوص حیوانات در صنعت گردشگری دیده می گردد، تبدیل کند.

مثلا شما هرگز در برنامه های تجربه حیوانات ایربی ان بی برنامه ای نخواهید دید که در آن بتوانید یک دلفین را ببوسید یا سوار یک فیل شوید، تمام برنامه ها مناسب با حقوق حیوانات و در راستای روابط بهتر میان انسان و طبیعت است. در این برنامه ها حیوانات به خاطر اجرای برنامه های نمایشی برای انسان ها ارزشمند نیستند بلکه به دلیل ارزش ذاتی خودشان مورد اهمیت هستند و در این برنامه متخصصان دلسوز هم مشارکت دارند.

این برنامه علاوه بر یاری به مردم برای درک بهتر حیوانات و دیدار با آنها به روشی جدید، با گذاشتن اثرات اجتماعی در بلند مدت، تعهد انسان ها را نسبت به حیوانات تقویت می نماید.

شرکت دودو Dodo که یک شرکت رسانه ای دیجیتال در امریکا با هدف علاقه مند کردن انسان ها به حیوانات است هم در این برنامه همکاری می نماید.

برایان چسکی، مدیرعامل ایربی ان بی می گوید که بسیاری از انسان ها به خاطر مشغله های فراوان از طبیعت و حیوانات دور مانده اند، شاهدیم که اغلب آنها سعی می نمایند در شبکه های اجتماعی تصاویر حیوانات را تماشا نمایند و این نزدیک ترین راه برای ارتباط آنها با حیوانات است به همین خاطر هم تصاویر حیوانات در رسانه های اجتماعی محبوب هستند، اما ایربی ان بی اکنون شرایط راحتی برای ارتباط این افراد با حیوانات را فراهم نموده است.

سیاست های ایربی ان بی در خصوص حیوانات:

  • حیوانات وحشی: نباید ارتباط مستقیمی وجود داشته باشد و این به غذا دادن، نوازش کردن و سوار شدن محدود نمی َگردد.
  • حیوانات کاری: حداکثر یک نفرسواره که وزنی بیش از 20٪ از وزن حیوانات نداشته باشد و حیوان هرگز نباید بیش از حد کار نمایند.
  • پستانداران دریایی: هرگز نباید برای سرگرمی در اسارت باشند.
  • مشاغلی که به صورت گسترده از حیوانات میزبانی می نمایند: نباید فیل سواری داشته باشند، نباید هیچ استفاده ای از گربه های بزرگ داشته باشند، نباید قاچاق حیات وحش داشته باشند، نباید شامل رویدادهای ورزشی یا تفریحی مانند شکار حیوانات یا استفاده از حیوانات برای سرگرمی و نمایش باشند.
  • سفر مسئولیت پذیر: در سفر نباید با هیچ حیوان وحشی سلفی گرفت یا کاری کرد که با بدآموزی در خصوص حیوانات همراه باشد.

بعضی برنامه های سفر برجسته با حیوانات در ایربی ان بی:

  • چای با گوسفند شیطون (دریاچه لوموند، انگلستان)
  • دیدار با سگ های چرنوبیل (اسلاووتیچ ، اوکراین)
  • روباه های قطب شمال را کشف کنید (سوداویک ، ایسلند)
  • گریز و بازی با اسب های نیوزیلندی (اوکلند ، نیوزیلند)
  • تجربه دستیار تحقیقات گیبون (پوکت ، تایلند)
  • زنبورداری شهری در پشت بام (همیلتون ، کانادا)
  • پروانه ها و کرم ابریشم، اوه خدای من! (کلمبوس ، اوهایو)
  • ناجی حیوانات را ملاقات کنید (سیم ریپ ، کامبوج)
  • مشاهده طوطی های آزاد شده (نوسارا ، کاستاریکا)
  • پرنده نگری در کیپ تاون (کیپ تاون ، آفریقای جنوبی)
  • سافاری طوطی های وحشی بروکلین (بروکلین ، نیویورک)
  • با یک نجات دهنده کوه پیمایی کنید (ناکورو ، کنیا)
  • کوه پیمایی با سگ ناجی (لس آنجلس ، کالیفرنیا)
  • یک روز در زندگی یک گائوچو در آند (مندوزا ، آرژانتین)

سازمان محافظت از حیوانات دنیا یکی دیگر از همکاران ایربی ان بی در این برنامه است.

منبع: چمدان
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 547

به "برنامه جدید ایربی ان بی؛ تجربه گردشگری با حیوانات ، فهرست عجیب تورها ؛ از ماجراجویی در چرنوبیل با سگ ها تا سافاری طوطی های وحشی ، لیست ممنوعه های سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه جدید ایربی ان بی؛ تجربه گردشگری با حیوانات ، فهرست عجیب تورها ؛ از ماجراجویی در چرنوبیل با سگ ها تا سافاری طوطی های وحشی ، لیست ممنوعه های سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید