فراوری صنایع دستی ما دچار گسست نشده است

به گزارش مجله گیتی رو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در صنایع دستی گسست وجود ندارد و این به خاطر تلاش ها و تلاش های تمام شما هنرمندان است که با تاکید بر هویت و هنرهای ایران و اسلامی توانستید صنایع دستی این کشور را استمرار دهید.

فراوری صنایع دستی ما دچار گسست نشده است

به گزارش خبرنگاران- ابوالفضل مکرمی فر در اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی اظهار کرد: ما در حوزه معماری در کشورمان دچار گسست شدیم، معماری گذشته ما مربوط به خودمان بود ولی این معماری منقطع گردیده و شاید امروز از خودمان معماری نداشته باشیم، معماری خود ما اینطور نبود؛ برای همین ما خسته می شویم.

وی ادامه داد: ما در معماری دچار گسست شدیم. امروز بوم گردی ها یک بازگشت به گذشته است و گسست را پرمی کند؛ به همین دلیل با استقبال روبرو گردیده است. ما نتوانستیم معماری خودمان را استمرار دهیم ومقداری گذشته خودمان را فراموش کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی توضیح داد: در صنایع دستی گسست وجود ندارد و این به خاطر تلاش ها و تلاش های تمام شماست که با تاکید بر هویت و هنرهای ایران اسلامی توانستید صنایع دستی این کشور را استمرار دهید و نه تنها استمرار بلکه بیش از 300 فعال قلم زنی، چوب، خرده چوب و ... داریم؛ در نتیجه این گسست را در صنایع دستی مشاهده نمی کنیم و این مرهون تلاش های شماست.

مکرمی فر اعلام کرد: شما علی رغم پر کردن این گسست و اینکه هویت ما را باقی نگه داشتید و به نسل جدید انتقال دادید، هم چنین خلاقیت و ابتکاراتی هم در این هنر به وجود آوردید که مربوط به این دوره است.

وی اضافه کرد: علت ازدحام در نمایشگاه صنایع دستی این است که همه ما به خودمان رجوع کردیم و دوست داریم به هویت خودمان بازگردیم؛ یعنی با حضور در این نمایشگاه آرام می شویم و لذت می بریم و خرسند می شویم که این حرکت در حال استمرار است. این نوآوری و خلاقیت ها در تک تک هنرمندان جوان کاملا آشکار است و تعیین است که یک نوآوری در این دوره در حال خلق شدن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که امیدواریم این نمایشگاه استمرار یابد و باشکوه تر شاهد برگزاری آن باشیم، مطرح نمود: این نمایشگاه متفاوت از تمامی نمایشگاه هایی که برگزار گردیده بوده است، نمایشگاه جامعی بود و در این نمایشگاه ما حضورغرفه های هتلداران، جشنواره های غذا، بخش کودک، گردشگری سلامت، غرفه های شهرستان های استان خراسان رضوی و خود استان های کشور را که بیش از 20 استان است، کشورهای خارجی و همسایه به ویژه افغانستان و مهمانان خارجی را شاهد بودیم.

مکرمی فر اظهار کرد: به طور کلی این نمایشگاه تداعی کننده شکوه و عظمت کشور ایران و همچنین استان خراسان رضوی بوده است و امیدواریم این نشاط و شعف در حوزه گردشگری استمرار یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 36

به "فراوری صنایع دستی ما دچار گسست نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری صنایع دستی ما دچار گسست نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید