تغییر در نظام رتبه بندی دانشگاه ها ، آیین نامه ارتقای اساتید بازنگری می گردد

به گزارش مجله گیتی رو، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: انحصاری بودن مقالات IsI از نظام رتبه بندی دانشگاه ها حذف می گردد.

تغییر در نظام رتبه بندی دانشگاه ها ، آیین نامه ارتقای اساتید بازنگری می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران،منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی در حاشیه جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: جلسه 133 از شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور با حضور اعضای ستاد برگزار گردید و در این جلسه گزارشی را وزارت بهداشت گزارشی در مورد ماموریت گرایی و بخشی از سند آمایش که دانشگاه ها در سند آمایش باید به سمت ماموریت گرایی بروند و حل مسئله در آنهاتقویت گردد و در حوزه بهداشت و سلامت ماموریت دانشگاه های علوم پزشکی در استان های مختلف داده شد و مسائلی که در مورد ویروس کرونا در دانشگاه های علوم پزشکی پیگیری می گردد ارائه شد.

وی اضافه نمود: موضوع دوم اصلاح یا اختیارات دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای اجرای آیین نامه ارتقای خود درخواست داشت که در ارتباط با آیین نامه ارتقا مسئله ای که داریم این است که ما ماموریت گرایی را قبول داریم و باید به وسیله دستگاه های اجرایی دنبال گردد که خوشبختانه دانشگاه امام حسین این ماموریت های ویژه ای از سوی رهبری و ستاد کل نیرو های مسلح ماموریت هایی به این دانشگاه ابلاغ شده و می خواهد اساتید خود را بر اساس آیین نامه ارتقا رتبه بدهد.

وی اضافه نمود: درخواست دانشگاه امام حسین این بود که می خواهد سطح علمی اساتید این دانشگاه با شاخص هایی مانند ثبت اختراع و حل مسئله و یا مقالات و کتاب ارتقا دهند.

کبگانیان خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات نقشه جامع علمی کشور باید آیین نامه ارتقا بازنگری گردد که بر این اساس اختیاراتی به مدت 4 سال به این دانشگاه به عنوان دانشگاه دستگاهی داده شد که بعد از چهار سال جمع بندی و اصلاح خواهد شد.

وی یاد آور شد: همچنین خواسته شده علاوه بر توجه به ماموریت گرایی دانشگاهها، آیین نامه رتبه بندی دانشگاه ها صرفا بر اساس مقاله IsI نباشد و بر اساس شاخص های مختلف باشد، وزارت علوم قرار است آنالیز هایی انجام دهد و برای تصویب در دستور کار قرار گیرد. ما با مقاله مخالفتی نداریم، اما مقاله باید محصول جانبی یک حل مسئله باشد که در ستاد آنالیز و تصویب خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1203

به "تغییر در نظام رتبه بندی دانشگاه ها ، آیین نامه ارتقای اساتید بازنگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر در نظام رتبه بندی دانشگاه ها ، آیین نامه ارتقای اساتید بازنگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید