برای احقاق حق استان کرمانشاه در پروژه راه آهن کوتاه نمی آییم

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران، مجتبی نیک کردار در نشست خبری که شامگاه دوشنبه در کرمانشاه برگزار گشت، گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و 420 روستا در استان کرمانشاه از دهیاری برخوردارند و تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در استان نیز یک هزار و 700 روستا است.

برای احقاق حق استان کرمانشاه در پروژه راه آهن کوتاه نمی آییم

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از اخذ مجوز برای ایجاد دهیاری در 198 روستای استان خبر داد و افزود: با این اقدام مجموع روستاهای صاحب دهیاری در استان به یک هزار و 600 روستا می رسد.

نیک کردار در تشریح اقدامات و برنامه حوزه عمرانی در استان کرمانشاه اظهار داشت: 20 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام تعریف شده از صفر تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی در استان داریم که از سال گذشته هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های نیمه تمام استان در نظر گرفته شد اما هنوز به طور کامل تخصیص داده نشده است.

وی عدم تخصیص اعتیارات را سبب روی زمین ماندن بسیاری از پروژه های نیمه تمام استان کرمانشاه دانست و اظهار کرد: کل اعتبارات عمرانی کشور 59 هزار میلیارد تومان است و اما 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم وجود دارد که اگر تنها 10 درصد این مبلغ لحاظ شود یک و نیم برابر کل بودجه عمرانی کشور در یک سال خواهد بود.

کرمانشاه برای احقاق حق خود در پروژه راه آهن کوتاه نمی آید

نیک کردار خواستار حضور جدی بخش خصوصی برای اجرای پروژه های ناتمام و نیمه تمام استان کرمانشاه شد و افزود: در این زمینه 8 هزار میلیارد تفاهم نامه با نهادها و بنییادهاو شرکت های سرمایه گذاری منعقد شده همچنانکه با قرارگاه خاتم، بنیاد برکت، شستا، بنیاد مسکن در حوزه های مختلفی قرارداد منعقد شده داریم.

وی با انتقاد از عملکرد نامناسب برای عدم تخصیص بودجه مورد نیاز استان کرمانشاه در بخش راه آهن گفت: ما در زمینه راه آهن کرمانشاه کوتاه نمی آییم و حق مردم استان است که بعد از 25 سال به حق خود برسند متاسفانه از 168 میلیارد تومان اعتبار پروژه راه آهن کرمانشاه 148 میلیارد تومان را برای ما لحاظ کردند که ما نسبت به این امر اعتراض شدید داریم و مراتب اعتراض را با ریاست جمهوری مطرح خواهیم نمود.

نیک کردار با بیان اینکه راه آهن بخش کرمانشاه به خسروی تا سه سال آینده به اتمام می رسد، افزود: پروژه راه آهن از ایستگاه سمنگان اراک به ملایر به اتمام رسیده و اکنون مردم ملایر از قطار استقفاده می کنند، از همدان تا ایستگاه فیروزان نیز امسال انجام خواهد شد و از فیروزان تا کرمانشاه زیرسازی 100 کلیومتر اجرا شده است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: برای راه آهن قزوین 240 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شد که تا مرداد امسلال 170 میلیارد تومان آن به قزوین پرداخت شد و سال آینده نیز 400 میلیارد اعتبار برای قزوین رشت لحاظ شده است.

ساماندهی بازار سنتی کرمانشاه

نیک کردار تنها بخش اجرا نشده راه آهن آسیا را بخش کرمانشاه عنوان و اظهار داشت: اگر راه آهن کرمانشاه نیز به اتمام برسد از شرق تا غرب آسیا تکمیل خواهد شد و خط سراسری ترانزیت کالا و بار و مسافر از شرق تا غرب آسیا و واردات و صادرات خواهیم داشت.

وی افزود: احداث شهربازی مدرن، اتمام تقاطع غیر همسطح ده مجنون، بیمارستان ثلاث، 9 سد در دست انجام و 4 سد در دست مطالعه، ساماندهی رودخانه آبشوران با 60 میلیارد تومان اعتبار، اتمام کمربندی از قزانچی تا ماهیدشت را بخشی از برنامه های معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه برشمرد و گفت: 7 سد با ظرفیت 500 میلیون متر مکعب در استان به اتمام رسیده است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از ساماندهی بازار سنتی کرمانشاه خبر داد و گفت: ساماندهی ریجاب، سالن 6 هزار نفری ولایت در دهکده المپیک، استخر قهرمانی از دیگر پروژه های در دست انجام است.

وی با اشاره به وجود 200 مدرسه کپری در استان کرمانشاه اظهار داشت: سال آینده دیگر در استان مدارس کپری، شامل مدارس خطرآفرین نخواهیم داشت همچنین تعداد هزار واحد مسکن محرومین با اعتبارات بنیاد مسکن، بنیاد برکت و تسهیلات برای مردم محروم در روستاها ساخته خواهد شد.

نیک کردار رفع 40 نقطه حادثه خیز استان کرمانشاه با اعتبار 13 میلیارد تومان را از اقدامات اجرا شده عنوان و اظهار کرد: طرح جامع توسعه فرودگاه، سطوح پروازی و...، از دیگر پروژه ها است.

وی در خصوص اقدامات اجرا شده برای بازسازی نفت شهر گفت: احداث 2 مدرسه ابتدایی و متوسطه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، ساخت یک سالن ورزشی با 95 درصد پیشرفت، و احداث 50 واحد مسکن برای محرومین تا سرانجام خرداد از اقداماتی است که امیدواریم بعد از 35 سال نفت نفت شهر احیا شود.

نیک کردار ادامه داد: 500 واحد نیز برای افرادی که قصد بازگشت به نفت شهررا دارند در نظر گرفته شده همچنبن خط لوله انتقال گاز به عراتق در نفت شهر در دست اتجام اسا و امیدواریم نفت شهر سال آینده زنده شود.

1400 تا 5000 هزار پروژه نیمه تمام در استان کرمانشاه وجود دارد

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه پروژه گرمسیری از طرح های ملی در دست انجام عنوان و اظهار داشت: آزاد راه کربلا توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی تعداد پروژه های نیمه تمام اتان کرمانشاه را از 1400 تا 5000 پروژه دانست و گفت: 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تمام پروژه های ملی و استانی نیاز داریم.

نیک کردار مشکل پروژه ساماندهی طاقبستان را آزادسازی عرصه دانست و افزود: در نظر داریم کریدور گردشگری از بیستون تا طاقبستان ایجاد شود و طرح جامع ساماندهی طاقبستان نیز در حال تهیه است.

وی از افتتاح 2149 واحد مسکن مهر در حوزه راه و شهر سازی با اعتبار 128 میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در بخش بنیاد مسکن 12 طرح هادی با اعتبار 2 میلیارد تومان، در بخش آبفار آب رسانی به 22 روستا با اعتبار 6 میلیارد تومان، در بخش نوسازی مدارس احداث 2 سال ورزشی چند منظور، احداث خوابگاه 180 نفره اردوگاه فرهنگی و تربیتی راه کربلا با اعتبار 2 میلیارد تومان، احداث 41 کلاس درس با اعتبار 6 میلیارد تومان از دیگر پروژه های آماده افتتاح در دهه فجر در استان است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: در ایام دهه فجر گازرسانی به 114 روستا با 26 میلیارد تومان اعتبار انجام خواهد شد و در حال حاضر 500 روستا برای گازرسانی در دست اقدام داریم.

نیک کردار ادامه داد: طی سال 94 و 95 تمام روستاهای بالای 20 خانوار در استان کرمانشاه گازرسانی می شود و تعداد روستاهای دارای نعمت گاز به 1700 روستا خواهد رسید.

وی از احداث 41 خانه بهداشت با اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در استان در دهه فجر خبر داد و افزود: روکش آسفالت 50 کیلومتر با اعتبار 8 میلیارد و 800 میلیون تومان، احداث راه روستایی به طول 9.8 کیلومتر با 3 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار، بهسازی و آسفالت به طول 21 کیلومتر با اعتبار 5 میلیارد و 600 مبیلون تومان از پروژه ها آماده افتتاح در این ایام در استان است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به رشد 2 درصدی اعتبارات ملی استان گفت: اوایل سال 95 سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان کرمانشاه انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 934

به "برای احقاق حق استان کرمانشاه در پروژه راه آهن کوتاه نمی آییم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای احقاق حق استان کرمانشاه در پروژه راه آهن کوتاه نمی آییم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید