الکاظمی از ایجاد مکانیزم هایی برای خروج آمریکا از عراق اطلاع داد

به گزارش مجله گیتی رو، نخست وزیر عراق از تشکیل کمیته ها و ایجاد مکانیزم های قانونی و زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور اطلاع داد.

الکاظمی از ایجاد مکانیزم هایی برای خروج آمریکا از عراق اطلاع داد

به نقل از پایگاه شفق نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در مراسم افطار با حضور فرماندهان و افسران دستگاه های امنیتی و نظامی گفت: دولت به وسیله مذاکرات سازنده واقعی و مسئولانه در ایجاد مکانیزم های قانونی و زمانی برای عقب نشینی نیروهای ائتلاف بین المللی پیروز بوده است.

دور سوم مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن هشتم آوریل برگزار گردید و دو طرف با جدول زمانی برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی موافقت کردند.

الکاظمی گفت: این تصمیم بعد از آن گرفته شد که نیروهای عراقی آمادگی بیشتری را برای انجام مأموریت های امنیتی برای مقابله با بقایای داعش کسب کردند. چالش ها و نیازهایی وجود دارد که باید حل گردد تا نیروهای امنیتی آمادگی کامل را داشته باشند.

الکاظمی گفت: ما کمیته نظامی فنی را برای معین کردن نیازهای ضروری و اساسی تشکیل داده و مکانیزم هایی را برای تحویل گرفتن مأموریت ها از نیروهای ائتلاف آمریکا ایجاد نموده ایم. عراق کشور ضعیفی در منطقه نیست بلکه دارای میراث تاریخی عمیقی است و قهرمانان این سرزمین بودند که تروریسم را شکست دادند.

وی گفت: ما باید نهادهای نظامی و امنیتی را به بالاترین سطح عملکرد و آمادگی فنی و تسلیحاتی برای مقابله با تمام چالش ها و پر کردن شکاف ها برسانیم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1823

به "الکاظمی از ایجاد مکانیزم هایی برای خروج آمریکا از عراق اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی از ایجاد مکانیزم هایی برای خروج آمریکا از عراق اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید