افراد بالای 40 سال، این مواد غذایی را بخورند

به گزارش مجله گیتی رو، خبرنگاران - ترجمه از پردیس بختیاری: با افزایش سن، دیگر بدن شما توانایی قبل را ندارد. زمانی که شما 40 سالگی را رد می کنید، چین و چروک روی صورت تان نمایان می گردد، سیستم گوارش شما کندتر از قبل عمل می نماید و حتی ممکن است دچار بیماری هایی چون قلبی یا پوکی استخوان... شوید اما راههایی وجود دارند که می توانید به یاری آنها روند پیری را به تعویق بیاندازید. یکی از این راهها خوردن مواد غذایی سالم است. بعضی از مواد هستند که به افراد بالای 40 سال پیشنهاد می گردد، اگر دوست دارید با آنها آشنا شوید در ادامه مطلب همراه مان باشید.

افراد بالای 40 سال، این مواد غذایی را بخورند

دارچین

تحقیقات نشان داده که دارچین قند خون را کاهش می دهد. از آنجا که با افزایش سن، خطر ابتلا به دیابت نیز افزایش می یابد، مصرف دارچین می تواند موثر باشد. اگر شما بالای 40 سال سن دارید و نگران ابتلا به بیماری دیابت هستید، در غذاهای خود بیشتر از دارچین بهره ببرید. البته انواع مختلفی از دارچین در بازار موجود می باشند که سعی کنید مرغوب ترین آن را بخرید.

بادام

اگر مصرف گوشت شما به مقدار نیست، بادام را جایگزین آن کنید. طبق تحقیقات اجرا شده، بادام سطح کلسترول را پایین می آورد که برای افراد بالای 40 سال ضروری است. معمولا سطح کلسترول از میان سالی افزایش می یابد که به تبع منجر به بیماری های جدی چون بیماری قلبی می گردد. از این رو مصرف این ماده غذایی سالم را در رژیم غذایی تان بیشتر کنید. به عنوان مثال آن را روی ماست تان بریزید یا به عنوان صبحانه مصرف کنید.

سیر

سیر سرشار از مواد مغذی ست، علاوه بر فواید بسیار زیادی برای قلب دارد که علت خوبی ست تا آن را به رژیم غذایی تان اضافه کنید، به خصوص اگر بالای 40 سال سن دارید. سیر فشار خون را کاهش می دهد، سطح کلسترول خون را بهبود می بخشد که خود در سلامت قلب نیز موثر است.

تخم مرغ

همه ما می دانیم که تخم مرغ سرشار از پروتئین است، بدین معنی که تمام 9 آمینو اسید ضروری که بدن بدان احتیاج دارد را شامل می گردد. این ماده انتخاب خوبی برای صبحانه می باشد. اگر چه در گذشته آن را برای برطرف مسائل قلبی مفید می دانستند اما تحقیقات اخیر نشان داده که رابطه ای میان این دو وجود ندارد. اما خب فواید این ماده به قدری ست که با بالا رفتن سن باید بیش از همواره به آن توجه کنید.

آواکادو

حتما در خصوص فواید این میوه لوکس و گران قیمت شنیده اید. آواکادو منبع خوبی از پروتئین و چربی های خوب می باشد که به بالا بردن عملکرد بدن تان یاری می نماید. این ماده قلب شما را سالم نگه می دارد، دید شما را بهبود می بخشد، علاوه بر آن، حاوی ویتامین کا می باشد که برای سلامت استخوان ها مناسب است و به تبع از پوکی استخوان جلوگیری می نماید. بعضی از تحقیقات نشان داده که مانع از بعضی سرطان ها نیز می گردد.

هندوانه

علاوه بر این که هندوانه سرشار از آب است، حاوی مواد مغذی ضروری نیز می باشد. ویتامین آ، ب 6، سی و به همان نسبت آنتی اکسیدان ها از آن جمله اند. این میوه، با کالری کمی که دارد، می تواند یک اسنک مقوی برایتان باشد. لیکوپن نیز از مواد دیگری ست که در هندوانه یافت می گردد. این میوه قرمز رنگ برای سلامت قلب و استخوان ها بسیار مفید است.

چغندر

چغندر حاوی ویتامین و مواد معدنی ست که به کاهش وزن یاری می نماید. علاوه بر آن، به علت چربی کم و فیبر بالایی که دارد، عملکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشد. این ماده بعلاوه به علت دارا بودن نیترات، فشار خون را پایین می آورد. تحقیقی نشان داده که تاثیر این ماده بر کاهش فشار خون روی آقایان بیشتر از خانم ها است.

اسفناج

اسفناج سرشار از مواد مغذی ست. این سبزی کالری کم اما ویتامین و مواد معدنی زیادی دارد که می تواند گزینه خوبی برای سالادتان باشد. این ماده سرشار از فیبر است که سیستم گوارش و هضم غذا را بهبود می بخشد. علاوه بر آن، کلسیم موجود در آن به سلامت استخوان ها یاری می نماید. ویتامین سی، کا و آهن نیز از دیگر مواد موجود در این سبزی هستند که برای حفظ سلامت بدن ضروری می باشند.

روغن زیتون

بسیاری از افراد از مصرف روغن زیتون، به این علت که حاوی چربی ست، خودداری می نمایند. اما مصرف یک قاشق از این ماده که حاوی چربی های خوب است می تواند به سلامت قلب یاری کند. چربی های سالمی که در این ماده یافت می گردد سطل کلسترول و بعلاوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. علاوه بر آن، سطح قند خون را نیز ثابت نگه می دارد. بنابراین استفاده از این ماده، در حد متعادل، به شدت به افراد بالای 40 سال پیشنهاد می گردد.

بروکلی

شاید شما در کودکی از بروکلی تنفر داشتید، اما مطمئنا در بزرگسالی در خصوص فواید آن شنیده اید. این ماده به افراد بالای 40 سال پیشنهاد می گردد، از این رو که به علت دارا بودن ویتامین کا به ساخت استخوان های محکم تر و ویتامین سی به بالا بردن سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. این ماده سرشار از فیبر است و به علت دارا بودن پتاسیم، عملکرد قلب را بهبود می بخشد، بنابراین آن را در رژیم غذایی تان جای دهید و از فوایدی که برایتان دارد، بهره ببرید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2426

به "افراد بالای 40 سال، این مواد غذایی را بخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد بالای 40 سال، این مواد غذایی را بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید