استاندار تهران: با جدیت در پی رفع موانع تولید و صادرات هستیم

به گزارش مجله گیتی رو، خبرگزاری خبرنگاران-استاندار تهران گفت: رفع محدودیت توسعه تولید در شعاع 120 کیلومتری استان تهران در دستور کار است.

استاندار تهران: با جدیت در پی رفع موانع تولید و صادرات هستیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محسن منصوری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران افزود: جمعیت و واحد های صنعتی تهران یک فرصت بی نظیر برای تهران است و مبدا و مقصد بسیاری از عملیات تجاری کشور تهران است و استانداری خود را مکلف به خدمت به خانواده فعالان اقتصادی و صادرکنندگان می داند.

وی گفت: هر چه دولت در فرایند اقتصادی عقب تر بنشیند کار ها بهتر پیش می رود و باید دولت صرفا به وظایف ذاتی خود و تامین امنیت بپردازد.

استاندار تهران افزود: دولت گاهی روی صادرات گاهی روی تولید، صادرات یا تورم متمرکز شده است، در حالی که اگر قرار باشد در همه حلقه ها پیروز باشیم باید در تولید و صادرات تمرکز کنیم؛ پس هزینه تولید باید کاهش یابد.

وی گفت: کشور های همسایه ما مصرف کننده صرف هستند، ولی از این فرصت خوب استفاده نمی کنیم؛ اما در دولت جدی هستیم و رییس جمهور و معاون اول جلسات متعددی می گذارند که مسائل تولید را حل کنند.

منصوری ادامه داد: رفع محدودیت توسعه تولید در شعاع 120 کیلومتری استان تهران در دستور کار است.

وی گفت: با جدیت در پی رفع موانع تولید و صادرات هستیم و این در حالی است که سه قیمت برای یک کالا مثل گندم داریم که بی انضباطی و رانت ایجاد است.

استاندار تهران افزود: حذف ارز ترجیحی باید صورت گیرد؛ چراکه ده درصد یارانه مرتبط با آن به هدف اصابت می کند و یارانه اصلی به تولیدکننده خارجی داده می شود.

وی گفت: دولت قبل مکلف بود در نیمه اول سال جاری ارز ترجیحی را حذف کند، اما به هر دلیلی این کار انجام نشد.

منصوری افزود: در مورد تردد هیات های موثر بین المللی استانداری تهران آمادگی دارد هر زیرساختی را فراهم کند و اتاق بازرگانی نیز در این حوزه موثر عمل کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2091

به "استاندار تهران: با جدیت در پی رفع موانع تولید و صادرات هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار تهران: با جدیت در پی رفع موانع تولید و صادرات هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید