از کجا بفهمیم ماشین سرقتی است

به گزارش مجله گیتی رو، خبر سرقت اتومبیل، یکی از بدترین خبرهایی است که می توانیم در طول عمرمان بشنویم. در سال های اخیر به دلایل مختلف از جمله شرایط نامساعد اقتصادی، آمار سرقت اتومبیل را افزایش داده است. این مسئله سبب شده که افراد در هنگام خرید و فروش خودرو، حساسیت زیادی بر روی اتومبیل پیدا کنند. یکی از مواردی که معمولا در هنگام خرید یا فروش چک می شود، سرقتی بودن خودرو است. در این مقاله می خواهیم به سوال از کجا بفهمیم ماشین سرقتی است پاسخ دهیم. البته امیدواریم در طول زندگی هیچگاه با خبر سرقت خودرو خود روبرو نشوید. اما پیشنهاد می کنیم برای مراقبت بهتر از خودرو، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

از کجا بفهمیم ماشین سرقتی است

راه های پیدا کردن خودرو سرقتی

برای پیدا کردن خودرو سرقتی 2 راه قانونی و سریع وجود دارد. در شیوه اول می توان با استعلام پلاک، از سرقتی بودن خودرو اطلاع پیدا کرد. در روش استعلام پلاک باید با مراجعه به مراجع قانونی مثل پلیس ناجا درخواست بررسی شماره پلاک را اعلام کنیم. البته باید توجه داشت که اطلاعات ثبت شده در سیستم پلیس مربوط به 10 روز قبل است.

در روش دوم می توان با در دست داشتن مدارک به دفاتر پلیس +10 در سراسر کشور مراجع کرد. به دلیل استفاده از یک سیستم یکپارچه این دفاتر قادر هستند با چک کردن شماره پلاک به آخرین اطلاعات خودرو دسترسی داشته باشند.

اتومبیل خود را ضد سرقت کنید

زمانی که به فکر خرید خودرو می افتیم، باید به امنیت آن توجه کنیم. معمولا در بسکمک از مواقع خودروهای سرقتی اوراق می شوند و عملا امکان پیدا کردن خودرو وجود ندارد. اگر هم خودرو اوراق نشود، پیدا کردن آن در بسکمک از موارد بسیار سخت و زمان بر است. به همین دلیل پیشگیری بهتر از درمان است. در ادامه چند راه برای جلوگیری از سرقت اتومبیل را مرور می کنیم:

1. فناوری های روز امنیتی، سارقگیر و ردیاب بهترین انتخاب

بهترین راه حل برای جلوگیری از سرقت خودرو، استفاده از سارقگیر و ردیاب خودرو است. ابزارهای امنیتی مانند سارقگیر یا ردیاب سطح امنیت اتومبیل را بسیار بالا می برند. سارقگیر را می توان یک وسیله برای پیشگیری از سرقت خودرو دانست. ردیاب اتومبیل نیز وسیله ای است که با کمک آن می توان حتی پس از سرقت اتومبیل را ردیابی و سارق را پیدا کرد. به عبارت بهتر با نصب سارقگیر و ردیاب بیشتر راه تامین امنیت خودرو را رفته ایم و دیگر نباید نگران سرقت خودرو خود باشیم.

2. پارک کردن در مکان های خلوت، سارقان را وسوسه نکنید

با خرید ردیاب کوچک و نصب آن می توان تا حدی زیادی از سرقت اتومبیل جلوگیری کرد. اما در بسکمک از مواقع سارقان وسایل داخل ماشین مانند ضبط را به سرقت می برند. معمولا این اتفاق زمانی رخ می دهد که اتومبیل در مکانی خلوت پارک شده باشد. مکان های خلوت به خصوص در شب سارقان را وسوسه می کند تا اتومبیلی را به سرقت ببرند. به همین دلیل توصیه می کنیم به هیچ وجه اتومبیل خود را در مکان های خلوت پارک نکنید. پارکینگ ها، خیابان های شلوغ و پر رفت آمد و آمد محل های مناسب تری برای پارک خودرو هستند.

3. اشیاء گران قیمت را داخل خودرو نگذارید

بسکمک از افراد به دلیل سهل انگاری یا بی توجهی اشیاء ارزشمندی مانند کیف مدارک یا پول را در داخل خودرو قرار می دهند. ماجرا وقتی بدتر می شود این اشیاء از بیرون خودرو قابل مشاهده باشد. توصیه می کنیم به هیچ وجه زمانی که خودرو خود را بیرون از محیط امنی پارک کرده اید، اشیاء ارزشمند خود را داخل خودرو نگذارید.

4. در و پنجره خودرو را ببندید

در برخی موارد مشاهده می شود که راننده به دلیل عجله فراموش می کند پس از پیاده شدن از بسته بودن درها و شیشه های خودرو اطمینان حاصل کند. این مساله نیز می تواند منجر به سرقت خودرو شود. به همین دلیل توصیه می کنیم در هر شرایطی حتما و حتما از بسته بودن کامل درها و پنجره ها اطمینان حاصل کنید.

بهترین راه تامین امنیت اتومبیل چیست؟

سارقان روز به روز از روش های پیشرفته تری برای سارقیدن اتومبیل استفاده می کنند. به همین دلیل ضروری است که از مالکان نیز از آخرین فناوری های امنیتی برای مراقبت از خودرو استفاده کنند. در بین تمامی راه هایی که معرفی کردیم، خرید و نصب ردیاب خودرو بهترین راه حل برای مراقبت از ماشین است. با وجود ردیاب حتی در صورت سرقت اتومبیل نیز می توانیم بلافاصله، مکان دقیق خودرو را شناسایی کنیم.

ایران رهیاب، بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو

در این مقاله سعی کردیم 2 راه اصلی برای شناسایی خودروهای سرقتی را معرفی کنیم. همچنین راه های جلوگیری از سرقت اتومبیل را نیز بررسی کردیم. در بین روش های موجود، خرید ردیاب بهترین راه حل است. برای تهیه ردیاب خودرو می توانید از ایران رهیاب کمک بگیرید. ایران رهیاب، بزرگ ترین عرضه کننده ردیاب های شخصی و اتومبیل در ایران است. برای مشاهده محصولات ایران رهیاب می توانید به وبسایت رسمی ایران رهیاب مراجعه کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1236

به "از کجا بفهمیم ماشین سرقتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کجا بفهمیم ماشین سرقتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید