احیای تالاب هامون با منابع اقتصادی اتحادیه اروپا

به گزارش مجله گیتی رو، مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تیمی متشکل از مدیر طرح ملی حفاظت از تالاب های ایران و نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد برای بازدید از شرایط تالاب هامون و امکان سنجی تدوین طرح پیشنهادی برای جذب منابع اقتصادی از اتحادیه اروپا برای حفاظت محیط زیست و احیای تالاب هامون به سیستان سفر کردند.

احیای تالاب هامون با منابع اقتصادی اتحادیه اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران وحید پورمردان اضافه نمود: هیات مذکور از وضعیت معیشت ماهیگیران، دامداران، کشاورزان و همچنین کانون های گرد و غبار در منطقه سیستان بازدید و در جلسه ستاد بحران استان در محل استانداری سیستان و بلوچستان شرکت کردند. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در جلسه کارگروه مدیریت بحران تالاب هامون عنوان نمود: ورود کم آب به تالاب هامون و خشکسالی های پیاپی و طولانی، پدیده گرد و غبار را در منطقه تشدید نموده است.

وی ادامه داد: برنامه مدیریت جامع تالاب هامون تهیه شده و به تمام دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است که بازدید هیات مذکور برای اجرایی کردن اولویت های برنامه مدیریت جامع تالاب هامون برای جذب منابع مالی بین المللی برای احیای تالاب هامون و یاری به معیشت پایدار ساکنان این منطقه برنامه ریزی شده تا در صورت امکان طرح برای جذب منابع مالی از اتحادیه اروپا برای توانمندسازی مالی جامعه محلی و حفاظت محیط زیست و احیای تالاب هامون ارائه گردد.

علی ارواحی، مدیر طرح ملی حفاظت از تالاب های ایران، نیز گفت: از مجموعه دفتر سازمان ملل با پیشنهادی در مورد جذب منابع مالی بین المللی برای احیای تالاب های ایران و یاری به معیشت ساکنان حاشیه تالاب ها روبه رو بودیم که یکی از مناطقی که به نظر مجموعه دفتر ما استحقاق استفاده از این امکانات بین المللی را دارد، منطقه سیستان است که امیدواریم برنامه پیشنهادی ما در این خصوص مورد پذیرش و آنالیز قرار گیرد.

نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد نیز در ادامه این جلسه گفت: ایده اصلی پروژه ما بر اساس توسعه منطقه است که با همکاری بین بخش های متخلف انجام می گردد. ایده دیگر ما استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه است با توجه به آنالیز های که در مورد اقدامات انجام شده در این منطقه انجام شده پیشنهاد ما برای اجرای این طرح در منطقه ادامه روند کارگروه های برنامه های مدیریت جامع تالاب هامون با همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزشی بوده و بخشی از اقدامات نیز بایستی در شاخه برون مرزی پیگیری گردد. ماریا لورا فیوروتو اضافه نمود: بخش دوم فعالیت های ما در فاز اجرایی، ایجاد انگیزه برای جوانان منطقه است که با ارائه طرح های نو و خلاقانه گامی برای توسعه مالی منطقه با توجه به ظرفیت های موجود در زمینه کشاورزی، دام پروری، صنایع خرد و کلان، گردشگری و صنایع دستی سازگار با اقلیم منطقه برداشته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 451

به "احیای تالاب هامون با منابع اقتصادی اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای تالاب هامون با منابع اقتصادی اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید