اتحادیه اروپا به تنش در روابط ترکیه و یونان واکنش نشان داد

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، پیتر استانو (Peter Stano) سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در نشست خبری امروز سه شنبه خود با ابراز نگرانی از تحولات در مدیترانه شرقی، کشورهای عضو این اتحادیه را به برگزاری نشستی در این خصوص دعوت و بیان کرد: لازمه حل مسائل در این منطقه، مصاحبه، حسن همجواری و اقدامات متناسب با حقوق بین الملل است.

اتحادیه اروپا به تنش در روابط ترکیه و یونان واکنش نشان داد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

وی بیان نمود: جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تمام کوشش خود را به کار می گیرد تا بار دیگر گفتگوی سازنده ای را میان طرفین (ترکیه و یونان) برگزار کند. وی در این خصوص با تمام همکاران خود در تماس است.

پیتر استانو با تأیید اینکه یونان خواهان تشکیل نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بحث و گفتگو در مورد تحولات شده است، اضافه نمود: کشورهای عضو درباره این موضوع به گفتگو خواهند پرداخت.

این در حالیست که قرار است در نشست غیررسمی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا که در خاتمه ماه جاری میلادی برگزار می گردد، علاوه بر تحولات در مدیترانه شرقی در مورد روابط ترکیه و اتحادیه اروپا نیز گفتگو گردد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحریم هایی علیه ترکیه در دستور کار است یا خیر گفت: در نشست 13 جولای٬ کشورهای عضو بر تصمیم به افزایش گفتگو و مذاکرات با ترکیه تاکید کردند.

استانو همچنین با اشاره به درخواست جوزف بورل برای تشکیل گروهی به منظور آنالیز اقدامات احتمالی علیه ترکیه اعلام نمود که اتحادیه اروپا با یونان و بخش یونانی نشین قبرس ابراز همبستگی می نماید.

لازم به ذکر است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1154

به "اتحادیه اروپا به تنش در روابط ترکیه و یونان واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا به تنش در روابط ترکیه و یونان واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید