ابراز تمایل طرف کانادایی برای از سر گیری روابط دیپلماتیک

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران، محمد کشاورز زاده مدیرکل آمریکای وزارت خارجه در حاشیه نخستین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت روابط ایران و کانادا گفت: تاکنون 5 دور مذاکرات در سطح کارشناسی میان طرفین اجرا شده و هیات کارشناسی ایران بعد از تعطیلات سال نو میلادی به کانادا می رود.

ابراز تمایل طرف کانادایی برای از سر گیری روابط دیپلماتیک

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

وی ادامه داد: آخرین دور مذاکرات در تهران بود. در مجموع دو دور از مذاکرات در تهران و بقیه در خارج از کشور برگزار گردید.

این مقام مسئول در وزارت خارجه با بیان اینکه در آخرین دور نیز همتای کانادایی من به تهران سفر کرد، گفت: در حال برنامه ریزی هستیم که بعد از سال نو میلادی سفر هیات ایرانی در سطح مدیرکل انجام گردد.

کشاورز زاده با اشاره به ابراز تمایل طرف کانادایی برای از سرگیری مناسبات دیپلماتیک با ایران، توضیح داد: آنها علاقه مند هستند مناسبات دیپلماتیک میان دو کشور ایجاد گردد و ما نیز این چنین هستیم.

وی ادامه داد: مسائل فنی وجود دارد که طرف کانادایی باید حل نماید از جمله تعیین شدن محل سفارت آنها و این قبیل موارد.

مدیر کل امریکای وزارت خارجه در مورد حکم دادگاه کانادایی در بلوکه کردن اموال کشورمان با اشاره به اعتراض ایران گفت: وکلای ما در حال پیگیری موضوع هستند. در سال 2012 دولت کانادا مصونیت کشوری ما را لغو کرد و ما عمل متقابل انجام دادیم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر هم ما و هم کانادایی ها مصونیت دیپلماتیک داریم. بعضی اموال وابسته به بعضی سازمانهای دولتی بوده که جزو اموال دیپلماتیک نبودند و درباره آنها حکم صادر شده است.

کشاورز زاده اضافه نمود: اعتراض خود را در دادگاه کانادایی اعلام نموده و دنبال می کنیم.

مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه در مورد قتل شهروند ایرانی در امریکا گفت: ما به طرق مختلف اعتراض خود را اعلام نموده ایم. دفتر ما در واشنگتن موضوع را پیگیری نموده و من نیز سفیر سوییس را خواسته و اعتراض کردم و خواهان پیگیری موضوع شدم که در ملاقاتی که طی دو روز آینده با وی دارم حتما این موضوع را نیز پیگیری میکنم.

وی همچنین در مورد حکم دادگاه آمریکائی درباره یک شهروند ایرانی کانادایی به جرم دور زدن تحریم ها گفت: در مرحله اول ما تحریم ها را قبول نداشته و آنها را ظالمانه و غیر قانونی میدانیم و اینکه اتباع ما در این زمینه محکوم شوند و علیه شان حکمی صادر گردد را مردود می دانیم. بر همین اساس در حال پیگیری وضعیت اتباع مان هستیم که در کشورهای مختلف امریکایی ها علیه شان اقامه دعوا نموده اند. بعضی از این اتباع نیز خودشان وکیل گرفته و پیگیر امورشان هستند.

کشاورز زاده ادامه داد: این مورد را نیز در نمایندگی در واشنگتن و مرکز برررسی میکنیم.

وی در انتها در مورد اعلام شکایت ظریف از نیکی هیلی بدلیل اظهاراتش علیه ایران گفت: بعضی اقدامات را در حال اجرا داریم که ظرف هفته جاری رسانه ای خواهد شد که از جمله آنها اعتراض رسمی در این خصوص هست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 471

به "ابراز تمایل طرف کانادایی برای از سر گیری روابط دیپلماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تمایل طرف کانادایی برای از سر گیری روابط دیپلماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید