آیپد پرو با نمایشگر OLED نیمه دوم 2021 عرضه خواهد شد

به گزارش مجله گیتی رو، اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که در سال 2021 اپل قصد دارد نمایشگر های LCD استفاده شده در آیپد پرو را با نمایشگر های OLED ساخته شده توسط سامسونگ و LG جایگزین کند.

آیپد پرو با نمایشگر OLED نیمه دوم 2021 عرضه خواهد شد

با وجود اینکه در گذشته شایعه های مبنی بر عرضه آیپد های پرو با نمایشگر Mini-LED در اوایل سال 2021 منتشر شده بود، اما به تازگی اطلاعاتی توسط نشریه کره ای TheElec منتشر شده است که نشان می دهد اپل در سال 2021 در بعضی مدل های آیپد های پرو از نمایشگر OLED استفاده خواهد کرد.

این اطلاعات منتشر شده همچنین نشان می دهند که دو شرکت سامسونگ دیسپلی و LG دیسپلی هم اکنون در حال توسعه نمایشگر های OLED مورد نیاز این تبلت ها هستند. برخلاف آیپد های دارای نمایشگر Mini-LED، پیش بینی می شود که اپل قصد دارد مدل های دارای نمایشگر OLED آیپد پرو را در نیمه دوم سال 2021 عرضه کند.

نشریه TheElec همچنین اعلام کرده که ممکن است فرایند جایگزینی نمایشگر های LED با Mini-LED در آیپد ها، بر روی زمان عرضه آیپد پرو OLED تأثیر بگذارد و آن را با تأخیر روبرو کند.

اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که نمایشگر های OLED آیپد های پرو دارای مشخصات سخت افزاری بهتری نسبت به نمایشگر های OLED هستند که هم اکنون اپل در آیفون های خودش از آن ها استفاده می کند.

با توجه به اینکه تبلت ها نسبت به گوشی ها مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده از نمایشگر های OLED که دارای یک لایه تأمین کننده روشنایی نمایشگر هستند باعث می شود که این نمایشگر ها در آینده با مشکل هایی مانند Burn-in و کاهش روشنایی روبرو شوند. با توجه به این موضوع که اپل از نمایشگر های OLED بهتری نسبت به آیفون های خودش در این تبلت ها استفاده خواهد کرد این احتمال وجود دارد که این تبلت ها با این مشکل ها روبرو نشوند.

  • مقایسه آیپد ایر جدید با آیپد پرو 11 اینچ 2020

به عنوان نمونه شرکت سامسونگ در زمان توسعه نمایشگر های OLED با استفاده از یک روش خاص لایه های ساطع کننده نور نمایشگر را به گونه ای روی یکدیگر قرار می دهد که در نهایت باعث می شود این نمایشگر ها در مقایسه با نمایشگر های دارای یک لایه ساطع کننده نور، عمر بیشتری را داشته باشند.

با وجود اینکه این اطلاعات جدید خبر از عرضه آیپد پرو با نمایشگر OLED می دهند، اما اطلاعات قبلی نشان می دادند که در سال 2021 این شرکت قصد دارد حداقل یکی از مدل های آیپد پرو را با نمایشگر Mini-LED عرضه کند.

البته این احتمال هم وجود دارد که این غول تکنولوژی کوپرتینویی برنامه های خودش را در رابطه با نوع نمایشگر استفاده شده در آیپد پرو تغییر داده باشد. البته ممکن است که اپل از مدل های آیپد دارای نمایشگر Mini-LED در ابتدای سال 2021 رونمایی کند و رونمایی از آیپد های دارای نمایشگر OLED را به زمان های دیگری در سال 2021 موکل کند.

برای اطلاع باید بگویم که نمایشگر های OLED و Mini-LED دارای مزیت های بسیار زیادی در مقایسه با نمایشگر های LCD هستند. از جمله این مزیت ها می توان به مصرف کمتر انرژی، میزان روشنایی و کنتراست بیشتر اشاره کرد. علاوه بر این تکنولوژی جدید نمایشگر، پیش بینی می شود که تمامی مدل های آیپد پرو بعدی دارای فناوری ارتباطی 5G باشند.

  • اپل سعی داشت با پرداخت رشوه استفاده غیر مجاز کارکنانش از اسلحه را پنهان کند

منبع: AppleInsider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1423

به "آیپد پرو با نمایشگر OLED نیمه دوم 2021 عرضه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد پرو با نمایشگر OLED نیمه دوم 2021 عرضه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید