2019 سال فوق العاده ای برای گوشی های هوشمند بود

به گزارش مجله گیتی رو، هر ساله، گوشی های مختلفی روانه بازار می شوند که برخی از آن ها می توانند توجهات بیشتری را جلب کنند. اگرچه برخی کارشناسان، دیگر در قبال گوشی های جدید چندان هیجان زده نمی شوند و دلتنگ روزهای طلایی این صنعت هستند که در هر سال شاهد ارائه تکنولوژی های پر سروصدایی بودیم، ولی گوشی های جدید هر چیزی که باشند حداقل خسته کننده نیستند. در این مطلب قصد داریم این بحث را مطرح کنیم که گوشی های هوشمند 2019 روی هم رفته سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته اند.

2019 سال فوق العاده ای برای گوشی های هوشمند بود

این گوشی ها حالا از نمایشگرهای جذاب، دوربین های فوق العاده و سیستم های تشخیص هویت بسیار پیشرفته ای بهره می برند که تمام این مشخصه ها در یک بدنه کوچک جای گرفته است. در ادامه 5 دلیل مطرح می کنیم که بگوییم که سال جاری میلادی سال فوق العاده ای برای گوشی های هوشمند 2019 بوده است.

برای اولین بار گوشی های تاشو به دست مشتریان رسید

اگرچه این گوشی ها در ابتدای کار حاشیه های زیادی داشتند ولی در هر صورت گوشی های تاشو دیگر یک موضوع مربوط به فیلم های علمی-تخیلی نیستند و کاربران می توانند از آن ها استفاده کنند. به غیر از گلکسی فولد که به صورت گسترده عرضه شده، می توانیم به عرضه هواوی میت ایکس در چین و معرفی موتورولا ریزر اشاره کنیم که البته مورد آخر در ژانویه 2020 به دست مشتریان خواهد رسید. علاوه بر این می توانیم به گوشی تاشو کمتر شناخته شده Royole Flexpai هم اشاره کنیم.

و بله، به خوبی می دانیم که این گوشی ها بسیار گران قیمت هستند و به همین خاطر خریدن آن ها تا اطلاع ثانوی چندان منطقی نیست. ولی باید به خودروهای الکتریکی هم اشاره کنیم که آن ها هم قیمت بسیار بالایی داشتند. اگرچه هنوز نمی توانیم در مورد آینده گوشی های تاشو و همه گیر شدن آن ها با قاطعیت زیادی اظهارنظر کنیم، ولی این نوع گوشی ها حداقل در آینده بخشی از بازار را از آن خود می کنند؛ بخشی که جذابیت زیادی به ارمغان می آورند.

بهره گیری گوشی های هوشمند 2019 از سخت افزارهای بسیار قدرتمند

تراشه گوشی های اپل طی چند نسل گذشته توان بسیار زیادی را برای کاربران به ارمغان می آورند که معمولا بخش قابل توجهی از این قدرت مورد استفاده چندانی قرار نمی گیرد. اما حالا شرکت کوالکام با عملکرد عالی خود، سال به سال تراشه های بسیار بهتری را ارائه می کند و اسنپ دراگون 855 پیروز شد برای برخی از گوشی های هوشمند 2019 عملکرد عالی و روانی را به ارمغان بیاورد.

همچنین نباید افزایش استفاده از نمایشگرهای مبتنی بر رفرش ریت بالاتر را از قلم بیندازیم. وان پلاس ابتدا با استفاده از نمایشگر 90 هرتز برای وان پلاس 7 سروصدای زیادی به راه انداخت و سپس ایسوس ROG Phone 2 از نمایشگر 120 هرتز رقبا را کنار زد. اگرچه پیش از این در گوشی هایی مانند ریزر فون استفاده از نمایشگرهای 120 هرتز سابقه داشته ولی آن نمایشگرها مبتنی بر تکنولوژی LCD بودند ولی حالا این گوشی ها چنین قابلیتی را برای نمایشگرهای اولد ارائه می کنند که تفاوت قابل توجهی بین آن ها وجود دارد.

دوربین های موبایل بهتر از همواره هستند

هرچند دوربین های موبایل طی چند سال گذشته پیشرفت قابل توجهی پشت سر گذاشته اند، اما سال جاری فقط شاهد عملی شدن پیشرفت های کوچکی نبودیم و به عنوان مثال بهره گیری از دوربین سه گانه حالا تا حد زیادی به یک استاندارد بدل شده است.

برای دوربین گوشی های هوشمند 2019 می توانیم به زوم اپتیکال بسیار فوق العاده، همه گیری لنزهای اولترا واید و امکانات جذاب عکاسی محاسباتی اشاره کنیم که این مشخصه ها توسط شرکت های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته اند. با وجود اینکه سال گذشته دوربین پیکسل 3 بدون هیچ شک و شبهه ای بهترین دوربین سال بود، اما در سال جاری انواع شرکت های سازنده به طور همه جانبه در این زمینه وارد عمل شدند و به همین خاطر انتخاب دوربین موردعلاقه به کار بسیار سخت تری بدل شده است.

در ضمنً نباید ادامه پیشرفت حالت عکاسی شب را از قلم بیندازیم که به خصوص در سال 2019 اپل بالاخره وارد عمل شود و برای آیفون های جدید کیفیت عکاسی در محیط های کم نور را تا حد زیادی بهبود بخشید.

عمر بالای باتری حالا به یک استاندارد بدل شده است

از سال ها قبل، کاربران همواره خواستار تعبیه باتری های بزرگ در گوشی های هوشمند بوده اند. برخی از شرکت ها این خواسته را پذیرفتند ولی برخی دیگر ترجیح دادند که تا جای ممکن گوشی های سبک و باریکی را روانه بازار کنند.

در سال 2019 این تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده که شرکت ها پیروز شدند تا حدی این دو رویکرد را عملی کنند. این یعنی دیگر گوشی ها بدون اینکه بدنه بسیار حجیمی داشته باشند، می توانند از ظرفیت باتری بالایی بهره ببرند. حتی اپل که به بهره گیری از باتری های کوچک شهرت داشت، برای آیفون 11 پرو مکس از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است.

در این میان باید به شرکت هایی اشاره کنیم که علی رغم تعبیه باتری های بزرگ، به دلیل توانایی اندک در بهینه سازی نرم افزاری نمی توانند عمر باتری بالایی برای گوشی های خود به ارمغان بیاورند که البته این مشکل هم به زودی حل می شود.

پایان جنگ بر سر افزایش قیمت؟

سال 2017 و 2018 فرایند نگران کننده ای داشتند زیرا قیمت گوشی ها روزبه روز افزایش پیدا می کرد و ظاهرا این افزایش قیمت حد و حدود مشخصی نداشت. برای این رویکرد دلایل زیادی وجود دارد که یکی از آن ها به طولانی تر شدن استفاده از گوشی ها برمی گشت. در هر صورت این رویکرد نارضایتی های زیادی به همراه داشت و خوشبختانه شرکت های بزرگ با ارائه پرچم داران مقرون به صرفه تلاش کردند این دسته از کاربران ناراضی را آرام کنند.

در همین رابطه اپل (در سال 2018)آیفون XR را با قیمت 750 دلار و سامسونگ (در سال 2019) گوشی گلکسی S10e را با قیمت تقریبا مشابه عرضه کردند که هرچند قیمت چندان پایینی محسوب نمی شوند ولی در هر صورت این حرکت مورد توجه قرار گرفت. در سال 2019، اپل آیفون 11 را با قیمت مناسب تر یعنی 699 دلار عرضه کرد که این گوشی از دوربین ثانوی اولترا واید هم بهره می برد. اپل با این کار، دو مدل آیفون 11 پرو را به عنوان گوشی های پرچم داری بیان نمود که بهتر است طرفداران پروپاقرص این شرکت یا افراد حرفه ای آن دو مدل را خریداری کنند. اما در نهایت، اپل این پیام را هم مخابره کرد که آیفون 11 با قیمت 699 دلاری برای عموم کاربران گوشی بسیار مناسبی محسوب می شود.

علاوه بر این باید به افزایش جذابیت گوشی های میان رده هم اشاره کنیم که با قیمت بسیار مناسب جوابگوی نیازهای بسیاری از کاربران هستند و سامسونگ در این زمینه با تمام قوا وارد عمل شده است. شرکت هایی مانند شیائومی هم با عرضه پرچم داران مقرون به صرفه همچنان سروصدای زیادی به راه می اندازند.

در هر صورت همین فرایند نشان می دهد که شرکت ها یا به سمت ارائه گوشی های جذاب با قیمت مناسب تر حرکت می کنند یا حداقل تورم قیمتی که در دو سال گذشته شاهد آن بودیم، ادامه پیدا نمی کند و قیمت ها در همین حدود ثابت باقی می مانند.

مروری بر مهم ترین خبرهای بازار موبایل در سال 2019

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 744

به "2019 سال فوق العاده ای برای گوشی های هوشمند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2019 سال فوق العاده ای برای گوشی های هوشمند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید