7 لحظه ای که بستن چمدان برای سفر واقعا عذاب آور است! (قسمت اول)

به گزارش مجله گیتی رو، تا به حال برایتان پیش آمده که هیچ تمایلی به یک سفر نداشته باشید و بستن چمدان برایتان عذاب آور باشد؟ اگر این طور است در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

7 لحظه ای که بستن چمدان برای سفر واقعا عذاب آور است! (قسمت اول)

سفر کردن در عین اینکه هیجان انگیز و مفرح است می تواند چالش برانگیز باشد و تمام مهارت ها و تجربیات زندگی مان را به چالش بکشد! قطعا گرفتن یک تصمیم قطعی برای جدایی از وابستگی های روزمره زندگی و سفر به کشور یا نقطه ای که تا به حال آن را ندیده اید کار آسانی نخواهد بود و سختی های خاص خود را خواهد داشت. در واقع گرفتن این تصمیم گاهی اوقات سخت ترین قسمت یک سفر است! مطمئنا فاصله گرفتن از منطقه امنی که برای خود ساخته ایم و جدایی از وابستگی هایمان مثل خانواده، دوستان، شغل، عایدی و موارد این چنینی و سفر کردن به نقطه ای نو کار چندان آسانی نخواهد بود و برای هر کس بسته به نوع شخصیتش سختی های خاص خود را خواهد داشت. پس چرا ما چنین کاری را انجام می دهیم و چنین تصمیمی را عملی می کنیم؟

جواب این سوال را همه ما می دانیم! احساس مستقل بودن، ریسک پذیری، تجربیات و خاطرات نو از جمله عواملی هستند که انگیزه ما برای سفر کردن را افزایش می دهند و تمایلمان نسبت به گردشگری را سوق می دهند. اما قطعا این مسئله هم وجود دارد که عملی کردن تصمیم های این چنینی همواره به همین سادگی و زیبایی نخواهد بود! گاهی اوقات حتی بستن چمدان برای سفر نیز بسیار عذاب آور می گردد. در ادامه 7 لحظه ای که بستن چمدان واقعا سخت و عذاب آور است را آنالیز می کنیم:

1. وقتی نمی دانید که دقیقا قرار است کجا بروید!

شما به یک شهر کاملا نو رسیده اید و این مسئله شما را کاملا گیج نموده است! مردم همه جا هستند و شما مات و مبهوت اطرافتان را نگاه می کنید! در خصوص مکان اقامت و هتل خود اطلاعاتی در اختیار دارید اما یک عدم اطمینان خاصی در ذهنتان وجود دارد که شما را عصبی می نماید. بالاخره پس از کلنجارهای بسیار با خود، خودتان را قانع می کنید که همه چیز تحت کنترلتان است! پس یک وسیله نقلیه انتخاب می کنید و به سمت مقصد حرکت می کنید. هنگامی که دیگر با خودتان کنار آمده اید و متوجه شده اید که کاملا با یک دنیای نو سر و کار دارید، آن جاست که با خود می گویید: اَه... دوباره آغاز شد!

حال فرض کنید که تصمیم دارید به سفری بروید که مطمئن هستید تمام این اتفاقات برایتان پیش می آید! آیا همچنان برای بستن چمدان خود مشتاق هستید و رغبت دارید؟ یا اینکه بستن چمدان برایتان عذاب آور خواهد شد؟

2. وقتی می دانید که برای سفر کردن در برترین حالت ظاهری خود قرار ندارید!

بلی! قطعا همگی ما این حس را تجربه نموده ایم! هنگامی که در سفر هستید شاید نتوانید به باشگاه بروید یا بسیاری از دیگر عادات همیشگی خود را عملی کنید. افکار منفی زیادی به سراغ شما خواهند آمد. افکاری از قبیل: زیاد غذا می خورم و در سفر رژیم غذایی ام به هم خورده است! یا موها، لباس و در کل شکل ظاهری ام اصلا خوب نیست! دست از سر شما برنمی دارند. می دانید که برای سفر بنا به دلایل بسیار زیادی نمی توانید برترین لباس های خود را همراهتان ببرید یا اینکه می دانید قرار نیست شکل ظاهری تان در سفر مثل همواره عالی باشد! حال تصور کنید تفکرات این چنینی تا حدی بر شما تاثیر گذاشته اند که قید خیلی چیزها را می زنید و دیگر برایتان مهم نیست! در سفر آغاز به پر خوری می کنید و رژیم غذایی تان دیگر اهمتی برایتان ندارد! می دانید ظاهری آشفته دارید اما این مسئله را کاملا نادیده می گیرید! و هنگامی که از سفر باز می گشت تازه متوجه خواهید شد که چه اتفاقاتی افتاده و اوضاع تا چد حد از کنترل شما خارج شده است؛ و اینجا است که حجم عظیمی از پشیمانی ها آغاز می شوند!

آیا با تمام این تصوراتی که پیش از سفر در ذهنتان می چرخند و اتفاقاتی که پس از آن پیش بینی می کنید بستن چمدان عذاب آور نیست؟

3. وقتی هیچ چیز طبق برنامه پیش نمی رود!

قطار یا اتوبوسی که قرار است از آن ها جا بمانید! پروازی که قرار است تاخیر داشته باشد! طبیعت و آب و هوایی که نمی توانید پیش بینی کنید و اگر کوچک ترین اشتباهی در بستن چمدان یا کوله پشتی خود مرتکب شوید و در عین حال آب و هوا تغییر کوچکی بکنید، سفرتان به هیچ .جه به خوبی پیش نخواهد رفت! تصورتان از سفری که همچون استراحت در زیر نور آفتاب بوده، حال تبدیل به ابری باران زا شده که بدون توقف بر روی شما می بارد! مدارکی از قبیل گذرنامه یا حتی کیف پول خود را گم خواهید کرد. برای ویزایتان مشکل پیش خواهد آمد. وای فای به درستی کار نخواهد کرد و در راه های ارتباطی خود دچار مشکل خواهید شد و در یک شهر نو کاملا گم خواهید شد! یک نفر وسایل شما را دزدیده است یا ناگهان متوجه می شوید که شارژر تلفن همراه خود را در خانه جا گذاشته اید و همراه خود نیاورده اید.

می دانیم که احتمال این مسئله وجود دارد که اتفاقاتی از این قبیل در طول سفر برای همه ما پیش بیاید و یک چیز در سفر طبق برنامه پیش نرود! حال تصور کنید که می دانید احتمال وقوع موارد این چنینی در سفر پیش روی شما بسیار زیاد است. صمیمانه برایتان آرزومندیم که چمدان خود را برای چنین سفری بدون دغدغه ببندید!

در قسمت اول از این مقاله سه مورد از زمان هایی که بستن چمدان یا حتی کوله پشتی برای یک سفر عذاب آور می شوند را آنالیز کردیم. آیا چنین حالتی را تجربه نموده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با خبرنگاران در میان بگذارید و در قسمت دوم مقاله منتظر چهار زمان دیگر که بستن چمدان برای سفر به هیچ وجه کار آسانی نخواهد بود باشید!

منبع: کجارو / stayatbase.com
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2058

به "7 لحظه ای که بستن چمدان برای سفر واقعا عذاب آور است! (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 لحظه ای که بستن چمدان برای سفر واقعا عذاب آور است! (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید