590 روستااز گاز طبیعی بهره مند هستند

به گزارش مجله گیتی رو، مدیرکل امور روستایی و شورا های استانداری قزوین گفت:از 841 روستای داریا سکنه استان 590 روستا بهره مند از گاز طبیعی هستند.

590 روستااز گاز طبیعی بهره مند هستند

لیلا غریب، مدیرکل امور روستایی و شورا های استانداری قزوین با اشاره به 841 روستای دارای سکنه در استان قزوین، توضیح داد: از این تعداد 590 روستا بهره مند از گاز طبیعی می باشند و تا انتها سال آینده نیز عملیات گازرسانی به 130 روستای استان به انتها خواهد رسید.

به گفته غریب، تعدادی از روستا های استان که در منطقه ها صعب العبور منطقه ها طارم سفلی و رودبار الموت شرقی و غربی می باشند نیز در دهه فجر سال جاری از گاز طبیعی بهره مند می شوند و مشکل سوخت رسانی به این منطقه ها مرتفع خواهد شد.

این مسوول با تاکید براینکه برای فصل سرما هیچ مشکل در امر سوخت رسانی به منطقه ها روستایی استان وجود ندارد، گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های اجرا شده و همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی استان، خانوار های فاقد گاز برای تامین سوخت خود هیچ مسئله ای نخواهند داشت.

غریب افزود: سهمیه سوخت فصل سرما سال جاری برای خانوار های یک و 2 نفره 400 لیتر، سه و چهار نفره 500 و برای خانوار های پنج نفره به بالا نیز 600 لیتر نفت سفید در نظر گرفته شده و در صورت احتیاج هماهنگی های لازم در زمینه افزایش مقدار آن نیز به انجام می رسد.

وی با اشاره به اینکه تابستان سال جاری روستاییان ساکن در منطقه ها فاقد گاز استان قزوین به وسیله سامانه شرکت ملی پخش فرآورد های نفتی اقدام به ثبت نام و مشخص سهمیه نفت سفید مورد احتیاج برای خانوار های خود کردند، تاکید نمود: توزیع فرآورده های نفتی در منطقه ها روستایی محروم از گاز طبیعی براساس ثبت درخواست متقاضیان و پس از آنالیز و تایید درخواست به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می گردد.

این مسوول امور روستایی افزود: سهمیه سوخت پس از تایید اطلاعات در کارت بانکی سرپرست خانوار ها ثبت و آنان می توانند به وسیله دستگاه های کارت خوان مستقر در نمایندگی های فروش، نسبت به برداشت سهیمه سوخت خود اقدام نمایند.

مدیرکل امور روستایی و شورا های استانداری قزوین با اشاره به اینکه دریافت نفت سفید از سوی خانوار های روستایی به وسیله ثبت نام در سامانه الکترونیکی انجام می گردد، گفت: خوشبختانه سال جاری نیز همچون سال های گذشته در توزیع نفت سفید به منطقه ها مورد احتیاج استان هیچ کمبود و مسئله ای وجود ندارد.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2243

به "590 روستااز گاز طبیعی بهره مند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "590 روستااز گاز طبیعی بهره مند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید