387 عنوان نشریه دانشگاه آزاد سنجش شد ، دستیابی به تحقیقات اثرگذار با ارتقای نظام پژوهشی

به گزارش مجله گیتی رو، رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد با اشار به سنجش 387 عنوان نشریه گفت: ارتقای نظام پژوهش دانشگاه، دستیابی به پژوهش های اثرگذار را میسر می نماید.

387 عنوان نشریه دانشگاه آزاد سنجش شد ، دستیابی به تحقیقات اثرگذار با ارتقای نظام پژوهشی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

بابک نگاهداری، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره ساماندهی نشریات و برگزاری منظم کمیسیون انتشارات این دانشگاه عنوان نمود: با محاسبه تعداد دانشجویان دکتری، تعداد نشریات علمی مورد احتیاج برای پوشش رشته گرایش ها، وضع فعلی نشریات موجود و ایجاد زیرساخت علمی مورد احتیاج برای نشریات دانشگاه (به منظور چاپ الزامی یک مقاله دانشجویان دکتری در این مجلات)، طرح ساماندهی و توسعه نشریات علمی دانشگاه آماده و با همکاری سه معاونت موضوعی در حال انجام و پیاده سازی است.

نگاهداری اضافه نمود: طبق آیین نامه جدید، نشریات مذکور با دریافت مبلغی برای چاپ مقالات به طور خودگردان اداره خواهند شد، همچنین هفتمین دوره ارزیابی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد و 387 عنوان نشریات دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس شاخص های مشخص شده مورد سنجش قرار گرفتند.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد با اشاره به راه اندازی شورای امور پژوهشی اعلام کرد: به منظور تصمیم سازی، گسترش و پیشبرد امور پژوهشی دانشگاه و نیز برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی کیفی امور پژوهشی مطابق با قوانین، شورای امور پژوهشی دانشگاه آزاد از اول مهر 98 در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه تشکیل شد.

به گفته وی، از جمله اهداف و وظایف این شورا انجام امور کارشناسی در مورد پیش نویس آیین نامه ها و دستورالعمل های دانشگاه، تدوین و پیشنهاد سیاست ها، اهداف و خط مشی های پژوهشی، تصمیم سازی برای برطرف موانع و مسائل پژوهشی، آنالیز و ارزیابی درخواست های طرح های پژوهشی، ماموریت های مطالعاتی، شرکت در کنفرانس های بین المللی، امور جشنواره فرهیختگان دانشگاه و سایر امور مرتبط پژوهشی است.

نگاهداری گفت: به منظور بهبود نظام پاسخگویی به وظایف محوله در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی، سعی شده است آنالیز پرونده های پژوهشی موجود به روزرسانی گردد که خوشبختانه تا حد زیادی این اتفاق اتفاق افتاده است.

وی کوشش ها برای ارتقای نظام پژوهش دانشگاه آزاد را به منظور دستیابی به پژوهش های اثرگذار اعلام کرد و گفت: پرونده های پژوهانه اعضای هیئت علمی، درخواست های تشویق مقالات، خرید کتب، طرح های پژوهشی، برگزاری همایش ها، ارزیابی و صدور مجوز نشریات، ارزیابی و صدور مجوز مراکز تحقیقاتی و اخیرا پرونده های ثبت اختراعات از جمله امور پژوهشی هستند که کارشناسان به طور پیوسته در حال پاسخ دهی به آن ها هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 804

به "387 عنوان نشریه دانشگاه آزاد سنجش شد ، دستیابی به تحقیقات اثرگذار با ارتقای نظام پژوهشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "387 عنوان نشریه دانشگاه آزاد سنجش شد ، دستیابی به تحقیقات اثرگذار با ارتقای نظام پژوهشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید