کوه پان یی؛ روستای شناور تایلند

به گزارش مجله گیتی رو، کوه پان یی نام روستایی ماهیگیری است که در استان پهانگ نگا در کشور تایلند واقع شده است. خانه های این روستا که روی آب بنا شده اند، لقب روستای شناور را به کوه پان یی داده اند و آن را به یکی از مقاصد گردشگری در تایلند تبدیل نموده اند.

کوه پان یی؛ روستای شناور تایلند

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید و بازار های بانکوک، سواحل پاتایا و پوکت را ببینید و از آرامش چیانگ مای لذت ببرید.

در جنوب تایلند و در خلیجی که کنار صخره ای آهکی و بزرگ پناه گرفته است، صدها کلبه، خانه، آلونک و رستوران زیر سایه صخره نسبتا عمودی، به شکل خوشه، کنار یک دیگر قرار گرفته اند و روستای کوه پان یی را به وجود آوردند. آب کم عمق و آرام این منطقه به ماهیگیران این فرصت را داده است تا خانه های خود را با خیال آسوده و با استفاده از چارچوب هایی مخصوص، کمی بالاتر از سطح آب بنا نمایند.

بیش از 300 خانواده و 1500 نفر به طور دائم در این روستای شناور زندگی می نمایند. تمام اهالی کو پانی را نوادگان توه بابو، خانواده و دوستان او شامل می شوند؛ کسانی که حدود 200 سال پیش تمام جهت را از اندونزی با قایق پیمودند و در این نقطه از استان پهانگ نگا در تایلند سکونت گزیدند.

در آن موقع بیگانگان حق ورود به زمین های تایلند را نداشتند. بنابراین توه بابو و دو خانواده ای که با او همراه بودند، آغاز به ساختن خانه های خود در این قسمت از آب کردند و روستای شناور کوه پان یی را به وجود آوردند.

در طی قرن ها به جمعیت این روستای شناور افزوده شد و رفاه زندگی در آن پیشرفت کرد. امروزه کوه پان یی یک مدرسه، یک مسجد، یک مرکز سلامت، تعدادی فروشگاه هدیه برای تهیه سوغاتی، چند رستوران بزرگ و حتی یک زمین فوتبال شناور دارد.

منبع اصلی درآمد ساکنان پان کویی ماهیگیری است؛ اما در سال های اخیر و با رشد صنعت توریسم در تایلند، در آمدهای حاصل از گردشگران نیز به ثروت مردم این شهر افزوده است. امروزه نیمی از بومیان کو پانی به صنعت گردشگری اشتغال دارند و 40 درصد آن ها، همچنان به شغل ماهیگیری ادامه می دهند.

برای سفر به تایلند و بازدید از روستاها و مناطق بکر آن از تورهای مسافرتی یاری بگیرید. شما می توانید با استفاده از امکان جستجو و مقایسه قیمت تورهای مسافرتی خارجی و داخلی در خبرنگاران، بهترین و ارزان ترین پکیج های تایلند برای سفرتان را پیدا کنید و ازطریق آژانس های همکار ما بخرید.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 725

به "کوه پان یی؛ روستای شناور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه پان یی؛ روستای شناور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید