کشتی گردشگری ایران آماده حرکت

به گزارش مجله گیتی رو، عبدالحسین خدری، رئیس شرکت خدری دنیا دریا در مصاحبه با سایت گردشگری توربو نیوز گفت، مقدمات راه اندازی کشتی گردشگری اسلامی با حمایت سازمان بنادر و کشتیرانی ایران در حال آنالیز است.

کشتی گردشگری ایران آماده حرکت

وی در جریان دومین نمایشگاه ایران در مسقط که از تاریخ 26 تا 30 ژانویه برگزار گردید، در این باره گفت:

هر سفر تفریحی دریایی قرار است بین 7 تا 10 روز و متناسب با گردشگران ایرانی و عمانی برگزار گردد.

خدری درباره احتمال راه اندازی خط مسافربری دریایی میان ایران و عمان نیز شرح داد : از ما خواسته شده که چنین کاری را انجام دهیم، اما مساله این است که کشتی های عمانی بسیار گران و مصرف سوخت بسیار بالایی دارند، بنابراین استفاده از آنها برای حمل و نقل مسافر صرفه مالی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با اجازه دولت در نمایشگاه مسقط شرکت نموده تا از آن به عنوان سکویی برای تبلیغ گردشگری ایران استفاده کند، گفت: تردیدی نیست که ایران دارای پتانسیل های گردشگری فراوانی است و بسیاری از جاذبه های ایران هنوز برای گردشگران عمانی ناشناخته است، قصد داریم این مقاصد را به وسیله توزیع کتابچه به زبان عربی و انگلیسی به بازدیدکنندگان نمایشگاه مسقط معرفی کنیم. به عنوان مثال بازدید از پرسپولیس برای گردشگران اروپایی بسیار حائز اهمیت است، در حالیکه شاید خیلی برای گردشگران عمانی مجذوب کننده نباشد.

خدری شرح داد: برای یک گردشگر عمانی بخش های شمالی ایران از قبیل پیست اسکی دیزین مجذوب کننده تر است. منطقه ها شمالی ایران در نزدیکی دریای خزر نیز به سبب جنگل های انبوه ، سواحل زیبا و کوه های شگفت انگیز معروف است.

بعلاوه محمد محمدزاده، مدیر آژانس کشتیرانی راه ابریشم نیز که در این نمایشگاه شرکت نموده معتقد است، منطقه ها ویژه اسکی برای بسیاری از گردشگران عمانی مجذوب کننده خواهد بود و چشمه های آب گرم در منطقه ها شمالی و غربی نیز از دیگر جاذبه های گردشگری برای بازدید است ، به ویژه برای کسانی که در پی آب درمانی سنتی هستند.

وی گفت، ایران ظرفیت گردشگری بسیار زیادی نه تنها در زمینه گردشگری اوقات فراغت، بلکه در حوزه گردشگری پزشکی و مذهبی با توجه به جاذبه های گردشگری ، مکان های مذهبی، بیمارستان های خوب و کادر پزشکی حرفه ای دارد.

با این وجود وی معتقد است به ظرفیت های گردشگری ایران تا به امروز خیلی پرداخته نشده و باید بیشتر تبلیغ گردد.

براساس اعلام سفارت ایران در مسقط ، شمار گردشگران ایرانی در عمان در سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و تعداد ویزا صادر شده برای عمانی ها برای حضور در ایران نیز با 37 درصد افزایش همراه بوده است.

سایت توربو نیوز بعلاوه درباره حذابیت های گردشگری ایران نوشت: ایران به کشور چهار فصل معروف است و در هر زمان از سال افراد می توانند از یکی از فصول در منطقه ها مختلف این کشور لذت ببرند. جدا از منظره ها طبیعی فوق العاده از سواحل دریای خزر در شمال تا سواحل خلیج فارس در جنوب ، ایران دارای محوطه های منحصر به فرد فرهنگی و ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو است که حاکی از تاریخ کهن و غنی این کشور است. از جمله این محوطه ها می توان به پرسپولیس ، تخت سلیمان، بیستون ، کاخ گلستان ، پاسارگاد ، شهر سوخته ، چغازنبیل و مسجد جامع اصفهان اشاره نمود.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2075

به "کشتی گردشگری ایران آماده حرکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی گردشگری ایران آماده حرکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید