سرزمین هزار رنگ آسیا ، سرزمینی که غروب در آن زیباتر است

به گزارش مجله گیتی رو، نام کشور هند مترادف است با سرزمینی از عجایب و زیبایی. این سرزمین با داشتن تاریخی کهن و فرهنگی متنوع دارای دیدنی های فراوانی است. آئین های گوناگون و خدایان عجیب و غریب از این کشور مکانی را در ذهن ها ساخته که به نظر می رسد پر از عجایب شگفت آور و آئین های سحرانگیز باشد. همین عجیب بودن و تاریخی بودن کشور هند باعث شده که گردشگران فراوانی هرساله خود را به این سرزمین بی نظیر و زیبا برسانند تا از نزدیک دیدنی های عجیب و دلربای آن را ببینید و لذت ببرید. برای معرفی جاذبه های گردشگری هند شاید یک کتابچه لازم باشد و برای مشاهده بناهای تاریخی و آیین های قدیمی و رسوم عجیب باید چندین بار به آن سفر کرد. در ادامه راهنمای سفر به هند قصد داریم دو منطقه شمال و جنوب کشور هند را به صورت فهرست وار و کوتاه معرفی کنیم تا اگر قصد داشتید سفری چند روزه به این سرزمین عجیب، بی نظیر و زیبا داشته باشید، جایی را از دست ندهید.

سرزمین هزار رنگ آسیا ، سرزمینی که غروب در آن زیباتر است

درباره کشور هند (भारत गणराज्य)

کشور زیبا و بی نظیر هند دو برابر مساحت ایران وسعت دارد و بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون نفر در آن زندگی می نمایند، مردمانی که در لباس های رنگارنگ و ساری های زیبا میان خیابان های این کشور قدیمی قدم می زنند و چشم هر بیننده ای را سحر و جادو می نمایند. عطر ادویه های متنوع و گاهی عجیب هم در همه جای کشور هند پخش شده و حس خوب و عجیبی را به گردشگردان منتقل می نماید. مردمان این سرزمین عجیب دارای دو زبان قانونی و رسمی هندی و انگلیسی هستند، اما بیست و دو زبان دیگر هم در ایالت های دیگر حالتی رسمی دارند. از دیگر مسائل عجیب و قابل تامل براساس راهنمای سفر به هند، وجود نزدیک به هزار خدا است که هر کدام در بخشی از این سرزمین هزار رنگ پرستش می شوند و مردم این سرزمین با کمال احترام در کنار هم زندگی می نمایند. بمبئی با چهارده میلیون نفر ساکن، پر جمعیت ترین شهر در کشور هند است. پول رایج سرمین معابد، روپیه هندی (Rs) بوده و اگر گذرنامه شما شش ماه اعتبار داشته باشد، می توانید با پروازی 3 ساعت و 18 دقیقه به دهلی نو برسید.

جنوب کشور بی نظیر و زیبای هند

شهرهای بندری و تالاب هایی دیدنی مکان هایی بوده که می توانید در جنوب هند به آن ها سرک بکشید و از زیبایی های آنان لذت ببرید. پوندیچری (Pondicherry) و کوچی (Kochi) دو شهر بندری در جنوب کشور هند هستند که زیبایی های منحصر بفردی دارند. اما جنوب هند شهرت خود را مدیون معابد عجیب و فراوان هندوهاست که باعث شده تا گردشگران فراوانی را به خود جذب نمایند. اگر فرصت دیدن همه معبدهای عجیب جنوب هند را ندارید، این دو معبد مشهور و عجیب را از قلم نیندازید. معبد قرن هفتمی ماهابالی پورام (Mahabalipuram) که معبدی ساحلی است و معبدی در مادورا به نام مادورا میناکشی امان (Madurai Meenakshi Amman) که یکی از عجیب ترین معبدهای کشور هند بوده، زیرا ستون های آن موزیکال هستند، دو معبد معروف این منطقه به شمار می آیند. در این معبد عجیب و زیبا اگر به هر ستونی ضربه بزنید، صدای یکی از نت های موسیقی را خواهید شنید. در هنگام سفر و گردش در بین جاذبه های گردشگری هند بهتر است از شرکت هواپیمایی چنای (Chennai) بهره ببرید، البته پروازهای شرکت هواپیمایی جت ایروی (Jet Airways) را هم کنترل فرمائید.

مکانی خاص در جنوب هند

در سفر به جنوب کشور بی نظیر و زیبای هند، سفری یک روزه با کرجی های مجهز در میان تالاب کرالا (Kerala) را به هیچ عنوان نباید فراموش کنید. براساس راهنمای سفر به هند باید بدانید که این کرجی های عجیب و بی نظیر در حقیقت خانه ای قایقی هستند که دارای تختخواب، لوله کشی، آشپز و خدمه کامل بوده و یک روز به یاد ماندنی و آرام را به گردشگران هدیه می دهند. در این سفر آبی زیبا و عجیب می توانید زندگی روستایی ها را تماشا کنید و از میان درختان نارگیل بگذرید.

آیورودا (Ayurveda)

آیورودا یک شیوه بومی و سنتی در کشور هند است که برای درمان به کار می رود. مبدا این شیوه درمانی در جنوب کشور هند بوده و در حال حاضر هم پذیرای گردشگران فراوانی از سراسر دنیاست. یوگا و ماساژ در کنار گیاهان دارویی خاص این منطقه عجیب، باعث درمان بیماری ها و زخم هایی می شوند که باور کردنش سخت است. چشمه های معدنی فراوان این منطقه نیز در کنار ماساژهای گیاهی، اثرات درمانی بیشتری دارند که تجربه کردنشان خالی از لطف نخواهد بود.

شمال کشور عجیب و زیبای هند

کاخ های زیبا با معماری های شاهکار، مکان هایی هستند که می توانید در شمال هند از دیدنشان لذت ببرید. حوالی استانی به نام راجستان با داشتن قلعه های عجیب و باشکوهی چون اودیپور (Udaipur)، جایپور (Jaipur)، جیسلمیر (Jaisalmer) و جوداپور (Jodhpur) یکی از مکان هایی است که هنگام سفر به شمال هند بهتر است به دیدنشان بروید. این معماری های عجیب و بی نظیر همگی در قرن های گذشته و توسط پادشاهان راجپورت ساخته شده که جلوه زیبایی با فضای اطراف خود به وجود آورده و تصاویری عجیب و بی نظیر ساخته اند. ببرهای پارک ملی تامبور در شمال هند نیز از دیگر مکان هایی بوده که باید در راهنمای سفر به هند بگنجانید. ببرهای عجیب و زیبای کشور هند که زبانزد همه جهانیان هستند، در این پارک ملی نگهداری می شوند.

مکانی خاص در شمال هند

بدون هیچ تردیدی هر گردشگری هنگام سفر به جاذبه های گردشگری هند، برای دیدن تاج محل لحظه شماری می نماید. در این سفر عجیب و رویایی دیدن طلوع خورشید را در کنار تاج محل از دست ندهید. تصویر عجیبی از رنگ های طلایی و زرد در کنار بنای عجیب و دیدنی تاج محل، تصویری است که از دست دادنش جبران ناپذیر خواهد بود. اگر در کشور هند به سراغ هتل ابروی آمارویلاس (Oberoi Amarvilas) بروید و در آنجا اتاق رزرو کنید، می توانید از پنجره اتاق خود این منظره بی نظیر را ببینید و لذت ببرید.

مجموعه معابد عجیب فرقه جین (Jain)

در سفر به شمال کشور هند یک ماشین با راننده اجاره کنید و هنگام عبور از جوداپور به اودیپور حتما سری به مجموعه معابد عجیب، زیبا و بی نظیر فرقه جین بزنید. این مجموعه معابد دارای هزار و چهار صد و چهل و چهار ستون عجیب بوده که با حکاکی های پیچیده و بی نظیر، چشم هر گردشگری را به خود خیره می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 689

به "سرزمین هزار رنگ آسیا ، سرزمینی که غروب در آن زیباتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرزمین هزار رنگ آسیا ، سرزمینی که غروب در آن زیباتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید