چرا گوشی موبایل بی نقص هرگز وجود نخواهد داشت؟

به گزارش مجله گیتی رو، بسیاری از کاربران همواره در پی یک گوشی موبایل بی عیب و نقص هستند. اما ویژگی های مختلف برای کاربران اهمیت یکسانی ندارد. به عنوان مثال برخی دنبال گوشی غول پیکر هستند و برخی دیگر گوشی های کوچک را دوست دارند، برخی می خواهند با گوشی خود مرتبا عکاسی کنند و برخی دیگر ترجیح می دهند که گوشی آن ها آپدیت های نرم افزاری را با سرعت بالایی دریافت کند. اما عموم کاربران در پی یک گوشی همه فن حریف فوق العاده هستند که قیمت پایینی داشته باشد.

چرا گوشی موبایل بی نقص هرگز وجود نخواهد داشت؟

مشکل اساسی مفهوم گوشی موبایل بی نقص این است که چنین محصولی وجود خارجی ندارد. به عنوان مثال شاید یک گوشی واقعا از همه نظر فوق العاده باشد، ولی برای خرید آن باید بیش از هزار دلار بپردازید. از طرف دیگر شاید یک گوشی اندازه و طراحی مجذوب کنندهی داشته باشد، اما از سوی دیگر دوربین آن حرف زیادی برای گفتن ندارد. روی هم رفته نه الان و نه در آینده با یک گوشی تمام و کمال و بی عیب و نقص روبه رو نمی شوید و هنگام خرید یک گوشی با توجه به اولویت هایی که دارید باید دست به انتخاب بزنید.

پیچیدگی های انتخاب یک گوشی بی نقص

با توجه به اینکه یک گوشی موبایل از چندین بخش مختلف تشکیل شده، بخشی از کاربران برای انتخاب گوشی حتی نمی دانند از کجا شروع کنند. به عنوان مثال، یک گوشی غول پیکر لزوما گوشی قدرتمندی نیست و اگر بر روی پنل پشتی یک گوشی 4 دوربین تعبیه شده باشد، این موضوع لزوما به معنای ثبت عکس های مجذوب کننده نیست. به همین علت شاید یک گوشی 500 دلاری برای برخی افراد بهتر از یک گوشی 1300 دلاری باشد.

با توجه به تنوع بسیار گسترده گوشی های هوشمند، کاربران در وهله اول باید اولویت های خود را معین کنند. چنین کاری در نگاه اول بسیار ساده و راحت است اما برای یک کاربر معمولی، یک فرایند بسیار پیچیده محسوب می شود. مثلا اگر یک نفر به عکاسی علاقه داشته باشد و بتواند تفاوت های یک عکس خوب و فوق العاده را تشخیص بدهد، چنین فردی شاید از ویژگی های مهم دوربین گوشی اطلاعی نداشته باشد. بسیاری از کاربران همچنان فکر می کنند که هر چقدر رزولوشن دوربین بالاتر باشد، بهتر است؛ در صورتیکه که چنین چیزی صحت ندارد.

از سوی دیگر، کاربران معمولی نمی دانند که این روزها نرم افزار اهمیت بسیار زیادی برای گوشی دارد. با وجود اینکه کاربران با کمی جستجو در اینترنت می توانند به تمام این اطلاعات دست پیدا کنند، اما بسیاری از آن ها علاقه ای به انجام چنین کارهایی ندارند. همچنین باید به کاربرانی اشاره کنیم که هیچ سررشته ای از تکنولوژی ندارند ولی می خواهند بهترین گوشی ممکن را بخرند.

بیایید فرض کنیم که شما تا حد ممکن درباره گوشی موبایل اطلاعات زیادی دارید. مثلا برندها را می شناسید، از سخت افزار سر در میاورید، از اهمیت نرم افزار خبر دارید و در کل اطلاعات زیادی درباره گوشی های هوشمند دارید. حتی اگر این اطلاعات را داشته باشید، باز هم نمی توانید یک گوشی تمام و کمال و بی عیب و نقص را پیدا کنید. در نهایت این گوشی چیزی خواهد داشت که شما را ناامید می کند.

به عنوان مثال گلکسی S21 اولترا را در نظر بگیرید. در تمام لیست های منتشر شده، نام این گوشی به عنوان یکی از بهترین گوشی های 2021 قرار گرفته است. اما آیا این یک گوشی بی عیب و نقص محسوب می شود؟ البته که نه. S21 اولترا فاقد جک هدفون است، از کارت microSD پشتیبانی نمی کند، قیمت بسیار بالایی دارد و همچنین باید به سنگین بودن آن هم اشاره کنیم. در ضمنً رابط کاربری One UI در مقایسه با اندروید خام بسیار سنگین تر است. همانطور که می بینید، در یکی از بهترین گوشی های 2021 هم می توانید چند ضعف و مشکل پیدا کنید.

منتظر یک گوشی بی عیب و نقص نباشید

برخی از کاربران می گویند که آن ها برای خرید گوشی دست نگه داشته اند تا نسل بعدی با امکانات مجذوب کننده تر از راه برسد. چنین افرادی بر این باور هستند که گوشی قدیمی آن ها به اندازه کافی خوب است و به همین علت برای خرید گوشی نو عجله ای ندارند. بسیاری از این افراد از جمله کاربرانی هستند که می گویند گوشی های نو به اندازه گوشی های قدیمی مجذوب کنندهیت ندارند. به عنوان مثال حذف برخی ویژگی ها را نمی پسندند یا ویژگی های نو به نظر آن ها چندان مجذوب کننده نیستند. اما در نهایت، این دسته از کاربران هم باید گوشی نو بخرند و در این شرایط باید به چیزی بسنده کنند که دقیقا آن چیزی نیست که می خواهند.

از سوی دیگر، بخشی از کاربران یک گوشی پر زرق وبرق را می خرند و برای مدتی از ویژگی های نو آن لذت می برند. اما گوشی هرچقدر هم مجذوب کننده باشد، بعد از مدتی تکرار می شود. چنین نفراتی بعد از ماه ها یا چند سال استفاده، گوشی مجذوب کننده دیگری را می خرند و همین فرایند تکرار می شود. اما کدام دسته از کاربران از خرید خود رضایت بیشتری دارند؟ با توجه به شواهد موجود، دسته دوم از خرید خود لذت بیشتری می برند. آن ها پذیرفته اند که گوشی موبایل بی نقص وجود ندارد و اگرچه از خرید خود به طور کامل راضی نخواهند بود، اما می دانند رضایت کامل از خرید گوشی امکان پذیر نیست و در نتیجه این موضوع اهمیت زیادی برای آن ها ندارد.

روی هم رفته این روزها تنوع گوشی های هوشمند آن قدر افزایش پیدا کرده که تمام کاربران با تمام سلیقه ها و بودجه ها می توانند بهترین گزینه موجود را پیدا کنند. اگرچه پیدا کردن گوشی موبایل از همه جهت بی نقص امکان پذیر نیست، اما با معین کردن مهم ترین اولویت ها قادر به خرید گوشی مناسبی خواهید بود. مثلا اگر بودجه کمی دارید و کیفیت دوربین هم اهمیت زیادی برای شما دارد، یک گوشی دارای دوربین مناسب و به عنوان نمایشگر و تراشه نه چندان پیشرفته را می توانید انتخاب کنید. از طرف دیگر اگر برای بودجه خرید گوشی محدودیتی ندارید و می خواهید بهترین گوشی موجود در بازار را بخرید، چنین گوشی موبایلی لزوما تمام نیازهای شما را برطرف نمی کند.

در این مطلب به محدودیت های گلکسی S21 اولترا اشاره کردیم. در این زمینه می توانیم به آیفون 13 پرو مکس هم اشاره کنیم که یکی دیگر از بهترین گوشی های 2021 محسوب می شود ولی شاید محدودیت های iOS پسند شما نباشد. بنابراین همانطور که می بینید، گران ترین گوشی های موجود در بازار هم احتمالا از تمام ویژگی های مدنظر شما بهره نمی برند. با توجه به تمام نکات ذکر شده، منتظر معرفی یک گوشی از همه نظر فوق العاده نباشید و با کمی جست وجو بهترین گزینه موجود در بازار را بخرید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2040

به "چرا گوشی موبایل بی نقص هرگز وجود نخواهد داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گوشی موبایل بی نقص هرگز وجود نخواهد داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید