میناب برترین مکان برای پرنده نگران اروپایی

به گزارش مجله گیتی رو، شهرستان میناب دارای گونه های مختلف پرندگان در جنوب کشور بوده و از این جهت مقصدی مجذوب کننده برای پرنده نگران اروپایی محسوب می گردد.

میناب برترین مکان برای پرنده نگران اروپایی

پرنده نگران هلندی و آلمانی به شهرستان میناب سفر نموده بودند.

شهرزاد فتاحی، راهنمای این تیم گردشگری گفت:

گروه گردشگری که از کشورهای هلند و آلمان به ایران سفر نموده اند؛ برای پرنده نگری از قبل یکی از مقاصد خود را میناب معرفی می کردند. با توجه به تنوع زیستگاه ها و گونه های مختلف پرندگان مهاجر در جنوب ایران و نیز حضور دارکوب بلوچی در میناب، استان هرمزگان یکی از مکان های مهم برای مشاهده پرندگان محسوب می گردد.

وی افزود:

این برنامه از سمنان شروع و بعد از شمال ایران و گذشتن از کویر مرکزی به جنوب کشور و شهرستان میناب سفر کردیم.

او بیان نمود:

پرنده نگری از زیرشاخه های مهم اکوتوریسم است که افراد علاقه مند به آن با داشتن یک دوربین چشمی و یک کتاب راهنما می توانند از این فعالیت با تماشای پرندگان در طبیعت لذت ببرند.

فتاحی نهادینه شدن فرهنگ طبیعت در کشورهای اروپایی و آمریکایی را بخشی از عوامل توسعه پرنده نگری در این کشورها دانست و ادامه داد:

آن ها از دوران کودکی فرد را با طبیعت و زیبایی و جاذبه های آن آشنا می نمایند، اما هنوز این شاخه در کشور ما بسیار نو است و نیازمند توجه بیشتری به این صنعت نوپا و پردرآمد است.

سرپرست گروه پرنده نگر اروپایی گفت که تا به امروز به کشورهای زیادی جهت رکورد پرندگان مسافرت نموده است، بعلاوه بیان نمود:

کشور ایران به علت وسعت و زیستگاه های مختلف و حضور پرندگان مهاجر، مکان مناسبی برای رکورد پرندگان به شمار می رود و حتی می تواند گونه ها یا زیرگونه های نوی را در این زیستگاه ها کشف کرد.

آرش زمانی یک عکاس طبیعت مینابی که بخشی از فعالیت حرفه ای خود را بر پرنده نگری و عکاسی از پرندگان متمرکز نموده است با اشاره به ویژگی خاص طبیعت ایران، گفت:

ایران تنها کشوری در جهانست که از سه ناحیه زیست جغرافیایی کلان در جهان تاثیر پذیرفته است؛ پرندگان جنوب شرق کشور به مانند پرندگان هندوستان و پاکستان هستند، پرندگان جنوب غرب شبیه به پرندگان آفریقا و پرندگان شمال کشور شبیه به پرندگان اروپا هستند، قله و کوه های ما برای جهانگرد های کشورهای هلند و کویت که فاقد کوه بلند هستند، جاذبه محسوب می گردد و با تماشا این حجم شگفتی حیرت زده می شوند، از سویی تالاب ها و سواحل، ایران را به کشوری خاص تبدیل نموده اند و باعث شده اند که هر پرنده نگری در هر فصلی از سال بتواند در ایران برترین تجربه پرنده نگری خود را داشته باشد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2103

به "میناب برترین مکان برای پرنده نگران اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میناب برترین مکان برای پرنده نگران اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید