میزبانی نهمین جشن راهنمایان گردشگری به اصفهان رسید

به گزارش مجله گیتی رو، آرش نورآقایی رئیس هیات مدیره انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری و مسئول برگزاری جشن روز جهانی راهنمایان به خبرنگاران گفت: اساس نهمین جشن را بر پایه آموزش قرار دادیم تا با تجربه هشت سال گذشته، خود را یک بار دیگر برای میزبانی از مهمانان کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در سال 2017 آماده کنیم.

میزبانی نهمین جشن راهنمایان گردشگری به اصفهان رسید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

وی گفت: سال جاری در اصفهان برنامه گردشگری نداریم اما همانطور که کنوانسیون جهانی برنامه های اصلی، پیش گشت و پس گشت دارد، در این جشن نیز پیش گشت اجرا خواهیم کرد. بنابراین شرکت نمایندگان که همگی راهنمایان گردشگری هستند، دو قیمت متفاوت با تخفیف مناسب در تورهای دو و سه روزه ورزنه و زواره شرکت می نمایند و یا در دوره های آموزشی جانبی این جشن حضور می یابند.

نورآقایی ادامه داد: این برنامه از روز بیست و نهم بهمن تا دوم اسفندماه مانند هر سال برگزار می گردد و در این باره دانشگاه اصفهان با ما همکاری نموده تا کلاس های آموزشی در محل این دانشگاه برگزار گردد. در یکی از روزهای جشن برنامه تور پیاده روی در پنج محور گردشگری اصفهان برگزار خواهد شد تا راهنمایان با نوع برگزاری تورهای پیاده روی آشنا شوند.

برپایی دوره های آموزشی تخصصی راهنمایان

وی از برپایی دوره های تخصصی آموزش بین المللی راهنمایان گردشگری در ایران اطلاع داد و گفت: آموزش های اصلی راهنمایان به مدت یک هفته از بیست و دوم تا بیست و نهم بهمن ماه درست یک هفته قبل از برپایی جشن اصفهان برگزار می گردد.

رئیس هیات مدیره کانون های صنفی راهنمایان گردشگری گفت: 36 نفر تحت نظر سه مدرس از استرالیا، اروپا و سنگاپور آموزش می بینند. اکنون تنها 24 نفر از راهنمایان در ایران چنین آموزشی را دیده اند، چرا که باید آماده برگزاری کنوانسیون 2017 باشیم. از سوی دیگر این جشن به نوعی بار دیگر راهنمایان را درباره میزبانی از مهمانان کنوانسیون 2017 آماده می نمایند.

نورآقایی توضیح داد: مدرسان این دوره ها که از فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در ایران حضور پیدا نموده اند، قرار است در جشن اصفهان نیز باشند.

تعداد مهمانان محدود شد

وی ادامه داد: تا به امروز غیر از راهنمایان گردشگری اصفهان، 400 راهنمای گردشگر دیگر اعلام حضور نموده اند. البته با توجه به پیشنهادهای ارائه شده، سعی کردیم سال جاری تعداد افراد شرکت نماینده را محدودتر کنیم. در جشن نهم راهنمایان کشور که به مناسبت روز دوم اسفند ماه، روز جهانی راهنمایان گردشگری برگزار خواهد شد، کارگاه های آموزشی در دو قسمت برپا می گردد.

رئیس هیات مدیره کانون های صنفی راهنمایان گردشگری بیان نمود: در روز سی ام بهمن ماه کارگاه های تئوری شامل هشت کارگاه است؛ روایت در گردشگری، راهنمایان با اتیکت باشیم، زبان بدن در راهنمایان، نرم افزارهای هوشمند، تکنیک های عکاسی با موبایل، تکنیک های سفر ارزان، سفرنامه نویسی، پرنده نگری و فرهنگ ایرانی از جمله این کارگاه ها است. یک کارگاه نیز به زبان انگلیسی با موضوع هم اندیشی نقش راهنمایان با روش تصویرگری برگزار خواهد شد. شرکت نمایندگان می توانند در دو کارگاه حضور داشته باشند.

وی اضافه نمود: بعدازظهر روز سی ام بهمن ماه نیز پنل آشنایی با قوانین کار و بیمه بازنشستگی راهنمایان با حضور مقامات علمی و سازمانی برگزار خواهد شد. در پنل شهر خلاق نیز از شهرداران اصفهان و رشت دعوت شده است. گردشگری و دیپلماسی عمومی پس از برجام هم یکی دیگر از پنل های این روز از برنامه است.

پیش بینی 7 کارگاه برای راهنمایان

نورآقایی توضیح داد: در روز اول اسفندماه نیز در سایت های گردشگری اصفهان، کارگاه های عملی برپا می گردد. یکی از این کارگاه ها در حوزه گردشگری صنعتی است و دیگری کارگاهی است درباره هر آنچه راهنماها باید درباره فرش ایرانی بدانند. سومین کارگاه نیز در حوزه معماری اسلامی خواهد بود که مسجد جامع، محل برپایی آن است. کارگاه آنچه باید راهنماها درباره نگارگری بدانند نیز در کاخ موزه چهل ستون برپا می گردد. اصول هدایت تور برای راهنمایان و چگونه در موزه راهنما باشیم، اتیکت های رفتاری راهنمایان در هتل نیز از جمله هفت کارگاهی است که برای راهنمایان گردشگری تا به امروز پیش بینی شده است.

رئیس هیات مدیره کانون های صنفی راهنمایان گردشگری گفت: در روز دوم اسفند ماه نیز برنامه اصلی و اختتامیه جشن در همان ساعت مقرر (09:57) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 799

به "میزبانی نهمین جشن راهنمایان گردشگری به اصفهان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی نهمین جشن راهنمایان گردشگری به اصفهان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید