میرسلیم: استحقاق دریافت یارانه را ندارم ، یارانه 45 تومان برای عایدی کمتر از 500 تومان است

به گزارش مجله گیتی رو، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بر تکمیل هرچه زودتر سامانه جامع رفاه ایرانیان تاکید نمود و گفت که دولت درباره بروز کردن اطلاعات مردم در سامانه جامع ایرانیان دچار عقب ماندگی است به همین علت فعلا یارانه نقدی داده تا مردم با آزادسازی قیمت ها دچار مشکل نشوند.

میرسلیم: استحقاق دریافت یارانه را ندارم ، یارانه 45 تومان برای عایدی کمتر از 500 تومان است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مصطفی میرسلیم اظهار کرد: چند سال است که برنامه ریزی برای سامانه جامع رفاه ایرانیان صورت گرفته است تا تمام اطلاعات به طور دقیق گردآوری گردد از جمله این که چه کسی در دهک اول و یا چه افرادی در دهک دهم قرار دارند. قرار بود این سامانه در اواخر سال گذشته تکمیل و عملیاتی گردد، اما هنوز نقض دارد.

وی اضافه نمود: اگر این سامانه بروز باشد هر کسی براساس استحقاقش از یارانه استفاده می نماید کسی مثل من استحقاق دریافت یارانه را ندارد و اصلا هم نباید استفاده کند بلکه باید بنزین را به قیمت تمام شده فوب خریداری خلیج فارس خریداری و نان را آزاد بخرد. کسی که حقوق 20 یا 30 میلیون تومانی دارد احتیاجی به یارانه دولت ندارد آن فردی به یارانه احتیاج دارد که حقوقش به پنج میلیون تومان در ماه نمی رسد مرجع تشخیص در این باره سامانه جامع رفاه ایرانیان است.

این عضو کمیسیون اصل 90 تاکید نمود: باید سامانه جامع رفاه ایرانیان اطلاعات را گردآوری کند که در این باره عقب هستیم که باید هرچه سریع تر سامانه جامع رفاه ایرانیان کامل گردد اساسا داشتن آمار دقیق به عنوان یکی از مولفه های پیشرفت کشور ها است، چون وجود اطلاعات اولیه مبنای تصمیم گیری است.

میرسلیم تاکید نمود: به علت نبود اطلاعات کافی پیش از اصلاح نظام پرداخت یارانه دولت یارانه 45 هزار تومانی را به بیشتر مردم پرداخت می کرد حال این که چه علتی دارد کسی که ماهیانه 30 میلیون تومان حقوق بگیرد مشمول دریافت یارانه گردد. 45 هزار تومان برای کسی اهمیت دارد که درآمدی کمتر از حتی 500 هزار تومان در ماه دارد پس تاکید می کنم در شرایط فعلی راهکار درست، تکمیل هرچه سریع تر سامانه جامع رفاه ایرانیان است.

وی شرح داد: در چنین شرایطی دولت اجناس را با قیمت واقعی عرضه نموده و سپس مردم آن جنس را خرید می نمایند و متناسب با استحقاقشان از دریافت یارانه مبلغی را از جیب پرداخت نموده و مابقی در قالب یارانه دولت پرداخت می گردد اکنون دولت به علت عقب ماندگی یارانه نقدی در اختیار مردم قرار داد تا دچار مشکل نشوند، ولی باید هرچه سریع تر این اطلاعات بروز گردد که تاکید ما در مجلس شورای اسلامی همین است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2168

به "میرسلیم: استحقاق دریافت یارانه را ندارم ، یارانه 45 تومان برای عایدی کمتر از 500 تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرسلیم: استحقاق دریافت یارانه را ندارم ، یارانه 45 تومان برای عایدی کمتر از 500 تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید