میدان تکسیم قلب شهر استانبول -ترکیه

به گزارش مجله گیتی رو، بنای یادبودی بنام استقلال در آنجا وجود دارد که توسط هنرمند ایتالیایی پییرو کانونیکا در سال1928ساخته شده است. در این بنا مجسمه آتاتورک (بنیانگزار ترکیه نوین به همراه اسمت اینونو و فوزی چک مک و چند تن از سیاست مداران آن دوره به چشم می خورد.در قسمت شرقی و

میدان تکسیم قلب شهر استانبول -ترکیه

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

میدان تکسیم یکی از مشهور ترین اماکن بخش اروپایی استانبول است . یکی از مزیت ها مهم این میدان ، دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی است.ایستگاه اتوبوس ، مترو و تراموا در این ناحیه وجود دارد.

در سوی دیگر این میدان ساختمان بزرگ مرکز فرهنگی آتاتورک واقع شده است . ای بنا در اوایل جمهوری ترکیه ، پایه ریزی شده و دارای یک سالن اپرا می باشد که طی 13 سال ساخته شده است. این تالار در طی گذشت سالها دچار آتش سوزی شده و در نهایت در سال 1978 بازسازی شده و بنام مرکز فرهنگی آتاتورک (AKM) باز گشایی شده .امروزه این مکان به کنسرت های ارکست های ملی ترکیه ، باله ، اپرا ، موسیقی و بخصوص فستیوال بین المللی ترکیه اختصاص یافته است. این محل در سال های دور در زمان عثمانی به دستور سلطان محمود اول ، برای انشعاب آبهایی که از قسمت شمالی شهر استانبول روان بودند به منظور راهنمایی بهتر این آبهای به نقاط مختلف شهر ساخته شده.

با توجه به آنکه جهت تقسیم و انشعاب آب در آن دوران از این آب انبار که در ضلغ غربی میدان قرار داشته استفاده می شده نام میدان نیز تقسیم نام گرفته که در گویش ترکی به صورت تکسیم تلفظ می گردد.

یکی دیگر از موارد شایان ذکر در این منظقه ، تعداد هتل های 4 و 5 ستاره زیادی است که در این منظقه وجود دارد . این هتل ها ، از لحاظ نزدیکی به میدان و خیابان استقلال و وسایل حمل و نقل عموعی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. ولی یکی از معایب این هتل ها ، واقع شدن در محلی است که رفت و آمد در آن زیاد است که گاهی اوقات سبب سلب آسایش میهمانان خواهد شد.

دور میدان ریل ترامواهای قدیمی به چشم می خورد. این وسیله حمل و نقل عمومی ، اغلب توسط گردش گران مورد استفاده قرار می گیرد. و از ابتدا و تا انتهای خیابان استقلال تردد می نماید.

خیابان استقلال که از میدان تکسیم آغاز می گردد ، حدود سه کیلومتر طول دارد.در هر ساعت از شبانه روز ، این خیابان مملو از جمعیت است . ورود خودرو در این خیابان ممنوع میباشد سرتاسر این خیابان دارای فروشگاه های برندهای معروف از جمله آدیداس ، نایک ، زارا ، گپ و.... و همچنین فروشگاه های ساز های قدیمی ، فرش صنایع دستی ، می باشد. در تمام طول این خیابان می توان از انواع غذاها ، با کیفیت های خوب ، بهره مند شد. از همبرگر گرفته تا غذاهای سنتی ترکیه . هرکس با هر ذائقه و سلیقه ای می تواند ، احتیاج به خوردنی را در این محل بر آورده سازد. بستی فروشی ها ، باقلوا فروشی ها ، و دست فروشانی که بر اساس فصل به فروش بلوط ، صدف و .... می پردازند در این خیابان به وفور یافت می شوند

همچنین اگر شب هنگام از این خیابان گذر کنید با هنرمندان در زمینه موسیقی از کشورهای مختلف مثل ایران ، مصر ، سوریه ، و هنرمندان تازه کار ترک برخورد خواهید کرد که در گوشه گوشه این خیابان به هنرنمایی مشغول هستند. خلاصه این خیابان در تمام شبانه روز بیدار است. حتماً در سفر به استانبول گردش دراین خیابان را در برنامه های خود قرار دهید.

منبع: سفرگو
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 656

به "میدان تکسیم قلب شهر استانبول -ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان تکسیم قلب شهر استانبول -ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید