مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب دنیا

به گزارش مجله گیتی رو، فیلیپ اگی، در 1957 به سیا پیوست و مدت 12 سال به اسم مامور مخفی در اروگوئه، اکوادور و مکزیک فعالیت کرد. در سال 1969 از سیا استعفا داد و پس از اینکه متقاعد شد سیا برای صلح جهانی تهدیدی بزرگ به شمار میرود، تصمیم گرفت کار ها و عملیات آنان را به تفصیل افشا کند. سال 1975 کتابی تحت اسم در داخل کمپانی: امور روزانه سیا نوشت که در سراسر جهان باعث شگفتی شد. او در این کتاب از نام 250 افسر و همکارش در سازمان سیا که در سراسر جهان مشغول به فعالیت بودند، پرده برمی دارد و راز جنگ سرد در آمریکا را مطرح می کند.

مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب دنیا

رمان سی ونه پله یکی از معروف ترین رمان های کلاسیک در حیطه ادبیات جاسوسی- معمایی است که در سال 1915 میلادی و به وسیله نویسنده انگلیسی، جان بوکان نوشته شده است. ریچارد هانی، قهرمان همه فن حریف این رمان ناگهان و ناخواسته خود را در وسط معمایی هولناک می یابد و باید هرطور شده خودش و کشورش را از این ورطه نجات دهد. این شخصیت در چند رمان دیگر این نویسنده هم ظاهر شده است. براساس سی ونه پله چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ساخته شده که از مهم ترین آن ها می توان به فیلمی با همین نام به وسیله آلفرد هیچکاک در سال 1935 و سریالی با نام ماجرا های ریچارد هانی در سال 1978 که در تلویزیون ایران هم نمایش داده شد، اشاره کرد. فیلم هیچکاک در همان زمان توانست خیلی ها را شگفت زده کند. با خواندن این کتاب حتما چندین بار غافلگیر خواهید شد.

رمان جاسوسی که از سردسیر آمد، سومین رمان جان لوکاره و اولین اثر اوست که موفقیت های بین المللی را برای این نویسنده به ارمغان آورد. لوکاره در رمان جاسوسی که از سردسیر آمد، دنیای را خلق می کند که مشابهش در هیچ یک از آثار داستانی و معمایی سابق به چشم نخورده است. این نویسنده با بهره گیری از دانش و تجارب فراوان خود از سال های فعالیتش در سازمان جاسوسی انگلستان، پشت پرده اتفاقات و معادلات جاسوسی های بین المللی را با توصیفاتی مجذوب کننده و فراموش نشدنی به تصویر کشیده است. داستان کتاب، به ماموری انگلیسی به نام الک لیماس می پردازد که بسیار تمایل دارد این حرفه را کنار بگذارد، اما قبل از آن، باید آخرین -و شاید سخت ترین- مأموریت خود را به خاتمه برساند. زمانی که آخرین مامور تحت فرمان لیماس کشته شده و او برای بازگشت به لندن فراخوانده می گردد، امیدی به خاتمه این جاسوس بازی ها در دل او شکل می گیرد، اما مقام ارشد لیماس، نقشه های دیگری در سر دارد.

منبع مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب دنیا

انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1895

به "مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید