مسجد تاریخی امام (ره) اصفهان به مرمت ویژه احتیاج دارد

به گزارش مجله گیتی رو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از عدم تحقق تخصیص بودجه به میراث فرهنگی اصفهان اطلاع داد و گفت: کاشی کاری شبستان های مسجد امام (ره) به مرمت ویژه احتیاج دارد.

مسجد تاریخی امام (ره) اصفهان به مرمت ویژه احتیاج دارد

فریدون الهیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اصفهان با اشاره به اهمیت بناهای تاریخی، مذهبی گفت: نظارت بر شرایط بناهای تاریخی اصفهان به صورت مداوم و سالانه بوده و در صورت احتیاج به مرمت و بازسازی، این موضوع پیگیری می گردد.

وی از امضای تفاهم نامه ای با هیئت امنای مساجد اطلاع داد و اضافه کرد: تفاهم نامه ای به منظور بهره برداری از بناهای تاریخی و مذهبی اصفهان با هیئت امنای مساجد تاریخی استان اصفهان امضا شد که در این تفاهم نامه به توجه به میراث و بهره برداری قید شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان توضیح داد: در این تفاهم نامه سعی شده که وظایف و انتظارات در چارچوب بهره برداری از اماکن تاریخی و سامان دهی اتفاق افتد.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون شرایط بنای مسجد سید اصفهان گفت: مسجد سید از جمله بناهای ارزشمند و تاریخی مذهبی اصفهان به شمار می رود که هر سال در آن کارگاه مرمت داریم و در حال حاضر در شرایط خوبی به سر می برد.

اللهیاری با بیان اینکه تخصیص بودجه های مربوطه کافی نیست، بیان نمود: در سال گذشته تخصیص بودجه کافی نبود و 50 درصد آن محقق شد، در امسال هم هنوز تخصیص بودجه را نگرفته ایم که به شدت مورد احتیاج است.

وی بیان نمود: با سامان دهی و تعریف پروژه ها بهره برداری هایی صورت گرفت و با فرهنگ سازی و تدوین آیین نامه های روشن مسائلی از جمله نصب بنر برطرف می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان مرمت بنای تاریخی مذهبی مسجد امام (ره) را ویژه دانست و اضافه کرد: بناهای شاخص اصفهان از استحکام برخوردار هستند و فقط مسجد امام (ره) به مرمت ویژه احتیاج دارد که در حال پیگیری واقع شده است.

وی گفت: کاشی کاری شبستان های مسجد امام (ره) به مرمت احتیاج دارد که در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی اصفهان واقع شده است.

اللهیاری گفت: مسجد امام (ره) یکی از پروژه های اساسی به شمار می رود که در سال گذشته یک میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد ولی در امسال هنوز در راستای این امر تخصیصی دریافت نکرده ایم.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 896

به "مسجد تاریخی امام (ره) اصفهان به مرمت ویژه احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجد تاریخی امام (ره) اصفهان به مرمت ویژه احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید