مراسم تطهیر در جزیره بالی

به گزارش مجله گیتی رو، بالی (Bali) زیباترین و مشهورترین جزیره اندونزی است که در جنوب خط استوا بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته است.

مراسم تطهیر در جزیره بالی

اگرچه اندونزی بزرگ ترین کشور مسلمان جهان محسوب می گردد؛ اما جالب است بدانید که دین رسمی مردم جزیره بالی هندو بوده و تا حدود زیادی با هندوئیسمی که درهند رواج دارد، فرق دارد. به عنوان مثال، هندوان بالی از گوشت در غذاهای خود استفاده می کنند و برخلاف هندوان هند که خدایان زیادی دارند و بت پرستی نیز در میانشان بسیار رایج است، در بالی فقط سه خدا مورد پرستش قرار می گیرند که در آسمان ها به سر می برند.

آیین هندو، قدیمی ترین و کهن ترین مذهب زنده جهان است و اکنون بالغ بر 900 میلیون هندو از آن پیروی می کنند. مذهب هندو مکتبی ماورای طبیعی است و اجازه نمی دهد که پیروانش فقط به جهان یا آخرت دل خوش کنند؛ زیرا مذهب هندو هدف بزرگ تری را دنبال می نماید و آن دست یابی به حقیقت زندگی است.

در مذهب هندو تمام کارها و اعمال مثل کارهای هنری، علمی، سنتی، سیاسی و اجتماعی وسیله ای هستند برای رسیدن به رستگاری و به همین علت یک هندوی کامل، کارهای خود را با نیتی پاک و والا به درست ترین شکل ممکن انجام می دهد. پایکوبی نیز جزئی از آیین هندو است و جایگاه بسیار بالایی در فرهنگ آن دارد؛ زیرا پایکوبی کاری مقدس است که از خدایان به انسان رسیده است.

در ادامه تصاویری از مراسم تطهیر هندوهای این جزیره در روز یکشنبه 16 اسفند را می بینید که ملاستی (Melasti) نام دارد. این مراسم یک روز قبل از روز مقدسی به نام Nyepi یا روز سکوت برگزار می گردد. در روز سکوت، سال تازه بالی جشن گرفته شده و خودداری ذخیره می گردد. در این روز مردم اجازه ندارند از چراغ استفاده کنند، آتش برپا کنند، کار یا سفر کنند یا تفریح لذت بخشی را تجربه کنند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2201

به "مراسم تطهیر در جزیره بالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم تطهیر در جزیره بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید