قیمت های عجیب برای مرغ و خروس لاری!

به گزارش مجله گیتی رو، مرغ و خروس های محلی و معمولی قیمت چندانی ندارند و بین 100 تا 300 هزار تومان خرید و فروش می شوند. اما مرغ و خروس های لاری حساب و کتاب ندارند و حسابی بازارشان داغ است. پلتفرم های آنلاین خرید و فروش پر است از آگهی هایی که مدعی اند مرغ و خروس های لاری شان اصل و کمیاب هستند.

قیمت های عجیب برای مرغ و خروس لاری!

به گزارش خبرنگاران، بررسی قیمت خروس های لاری در میان آگهی ها نشان می دهد که قیمت ها از 250 هزار تومان شروع می شود و در مواردی به 25 میلیون تومان هم می رسد. اما مرغ لاری ها قیمت کمتری دارند. به نحوی که قیمت آن ها از 200 هزار تومان شروع شده و در نهایت به 8 تا 12 میلیون تومان می رسد.

بیشتر آگهی دهندگان نیز نژاد خروس و مرغ های لاری شان را گلین، ابرش، افغان، تاج مهر، کوکو، گنبدی، ترکیه ای، انگلیسی، هندی و زابلی اعلام کرده اند.

یک آگهی دهنده که ساکن ارومیه است برای خروس لاری انگلیسی اش، قیمت 25 میلیون تومان تعیین کرده است. او در توصیف این خروس گفته که هفت ماهه است، سیاه و خوش رنگ است. سه دنگ است و نژاد آن حرف ندارد. این آگهی دهنده تاکید کرده که قیمت اعلامی اش مقطوع است و تخفیف هم نمی دهد.

آگهی دهنده دیگری که ساکن محله تهرانپارس در تهران است، برای دو خروس لاری نژاد افغان اش، 15 میلیون تومان طلب کرده است. او گفته به دلیل نداشتن جا مجبور است دو خروس لاری محبوب اش را بفروشد.

نژاد و جنگی بودن خروس لاری قیمت را بالا می برد!

قیمت خروس های لاری نامتعارف است، برای همین گفتگو با یکی از آگهی دهندگان فروش خروس لاری را شروع می کنم. او که ساکن زهدان در سیستان و بلوچستان است، گفته که پرورش دهنده مرغ و خروس لاری است و به همه جای ایران هم ارسال می کند.

این آگهی دهنده برای فروش یک خروس و دو مرغ لاری قیمت 6 میلیون تومان تعیین کرده است. از او می پرسم که چرا قیمت ها فرق دارد. آگهی دهنده پاسخ می دهد که نژاد و جنگی بودن خروس لاری ها قیمت شان را بالا می برد.

او ادامه می دهد که مثلا یک خروس لاری گلین، چون نژاد محبوبی ندارد و خیلی هم جنگی نیست بین 300 تا 800 هزار تومان قیمت دارد. اما اصالت دار ها بالای 2 میلیون قیمت دارد.

می گویم اگر جنگی باشد به دردشان می خورد؟ با تعجب می پرسد: یعنی شما مسابقه و جنگ خروس لاری ها را ندیده اید که چقدر طرفدار دارند و چه پول هایی در این بازی ها رد و بدل می شود.

از این پرورش دهنده مرغ و خروس لاری می پرسم که خروس و مرغ لاری هایش، به شکل تک فروش چقدر آب می خورد؟ جواب می دهد که مرغ زرد لاری اش از نسل کور زنجان است و مادرش مرغ سفید و از نسل گنبد. بعد هم در مورد قیمت اش می گوید که مرغ زرد لاری را یک میلیون و 500 هزار تومان می فروشد. سپس تاکید می کند که اگر خریدار هستیم، فیلم میدان مرغ ها را هم دارد و می تواند برای مان ارسال کند.

در مورد قیمت خروس لاری از او می پرسم که هر یک از آن ها را چقدر می فروشد. این آگهی دهنده اهل زاهدان می گوید که خروس لاری اش پا استخوانی و پر سیمی است و قیمت بالایی دارد. بعد هم می گوید که خروس لاری اش را 4 میلیون تومان می فروشد. چند دقیقه سکوت می کنم. بعد می گوید که خروس لاری گران است، فیلم مرغ زرد لاری ها را بفرستم؟

تخم مرغ و جوجه لاری چند؟

در کنار بازار داغ خروس و مرغ لاری، تخم مرغ و جوجه لاری نیز فروخته می شود. جالب اینجا است که قیمت تخم مرغ ها و جوجه ها نیز براساس نژادشان با هم فرق دارد. اما آگهی دهندگان برای تخم مرغ لاری از 5 هزار تومان تا 100 هزار تومان قیمت می دهند.

جوجه لاری ها نیز قیمت شان از 50 هزار تومان شروع می شود و گاه به شش میلیون تومان هم می رسد. اما قیمت جوجه خروس های لاری بیشتر از جوجه مرغ های لاری است.

در این رابطه یک آگهی دهنده ساکن تهران، برای جوجه خروس لاری اش 6 میلیون طلب کرده است. او در توضیح آگهی اش گفته که یه عدد جوجه خروس لاری برزیلی 10 ماهه به فروش می رسد. بعد هم به تعریف و تمجید از این جوجه خروس لاری پرداخته است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2164

به "قیمت های عجیب برای مرغ و خروس لاری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های عجیب برای مرغ و خروس لاری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید