طفره رفتن کاخ سفید از سوالی درباره احتمال سقوط افغانستان

به گزارش مجله گیتی رو، ایسنا نوشت: دبیر مطبوعاتی کاخ سفید از گفتن این که آمریکا در صورت افتادن افغانستان به دست طالبان چه کاری خواهد نمود خودداری کرد.

طفره رفتن کاخ سفید از سوالی درباره احتمال سقوط افغانستان

به گزارش نیویورک پست، در آستانه خروج آمریکا از افغانستان بعد از 20 سال جنگ در این کشور فعالیت های شبه نظامی این گروه تشدید شده است.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در نشستی مطبوعاتی روزانه از پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا آمریکا مجددا به اعزام سربازان به افغانستان در صورت شکست خوردن دولت متحد با آمریکا در این کشور از طالبان می پردازد خودداری نموده و گفت: من قرار نیست به یک سوال فرضی بپردازم.

ساکی در ادامه با اصرار یک خبرنگار دیگر روبرو شد که پرسید، آیا شما این حقیقت یا امکان اینکه طالبان در واقع می تواند افغانستان را تصرف کند می پذیرید؟ ساکی به جای دادن پاسخ مستقیم گفت، بایدن یک ارزیابی واضح را دریافت نموده و آنچه من می توانم به شما به روشنی بگویم علت این است که چرا او تصمیم به خارج ساختن سربازان آمریکایی گرفت.

ارتش افغانستان عمدتا به اسم یک نهاد درگیر با فساد و بی کفایتی در نظر گرفته شده و اخیرا از شکست های تحقیر آمیز رنج برده است. چند روز پیش ارتش آمریکا پایگاه هوایی بگرام در نزدیکی شهر کابل را تحویل داد اما به علت ارتباط ضعیف غارتگران بخش عمده ای از اقلام در نظر گرفته شده برای سربازان افغان را به غارت بردند.

ساکی خاطر نشان کرد، اکنون جنگ بین افغان ها و اعضای طالبان است اما ما نسبت به فرآیند سیاسی برای حل و فصل درگیری به وسیله مذاکرات متعهد و حامی هستیم.

ساکی گفت: ما از این لحاظ قرار نیست به اعلام تکمیل ماموریت بپردازیم. این یک جنگ 20 ساله است که هنوز به طور نظامی در آن پیروزی کسب نشده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1822

به "طفره رفتن کاخ سفید از سوالی درباره احتمال سقوط افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طفره رفتن کاخ سفید از سوالی درباره احتمال سقوط افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید