طرح های فصلی خرید کتاب ماهیت مردمی دارد

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛ محمد توکل مدیر انتشارات صابرین در گفت وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تقارن پاییزه کتاب 99 و هفته کتاب گفت: این تقارن سال جاری خیلی بوده است زیرا حضور مردم در کتابفروشی ها معنی خاصی به این هفته داده و نقش مردم در هفته کتاب ملموس تر می گردد.

طرح های فصلی خرید کتاب ماهیت مردمی دارد

وی اضافه نمود: در گذشته هفته کتاب به صورت یکسری آیین ها در مراکز مختلف اجرا می شد و به مناسبت روز کتاب و کودک یا روز کتابدار اما سال جاری که پاییزه کتاب 99 همزمان با هفته کتاب برگزار گردید فرصتی بود تا مردم هم در این هفته دیده شوند.

توکل با بیان اینکه این کار را به فال نیک می گیریم، گفت: به نظر من آنچه خوب است در برنامه ریزی سال های آینده به آن توجه گردد این است که زمینه سازی کنیم برای اینکه در این هفته مردم با حضور خود در کتابفروشی ها رونق ایجاد نمایند.

وی یادآور شد: طرح های فصلی خرید کتاب یارانه را به مردم می دهد و مردم هستند که با انگیزه از این فرصت استفاده نمایند و این موضوع موجب می گردد هم مردم به کتاب های جدید دسترسی داشته باشند، از سوی دیگر کتابفروشان و ناشران هم از آن منتفع می شوند.

توکل با طرح این موضوع که اجرای چنین طرح هایی رابطه بین مردم و کتابفروشی ها را تقویت می نماید، بیان کرد: بارها گفته ام که بهتر است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین طرح ها و برنامه هایی را بیش از پیش تقویت کند یعنی اعتبارات بیشتری در اختیار طرح قرار دهد زیرا چنین اقداماتی عادلانه ترین نوع توزیع یارانه است که مردم و کتابخوان ها از آن استفاده می نمایند.

وی با اشاره به نتایج توجه به چنین طرح هایی شرح داد: نتیجه این کار به همه بخش های صنعت نشر منتقل می گردد؛ زیرا معیار انتخاب مردم است که چه کتابی بیشتر خریداری گردد و ناشر کتاب هم به دنبال آن از انتشار کتابش منتفع می گردد.

توکل با بیان اینکه طرح های فصلی خرید کتاب یک ماهیت مردمی دارد و عدالت فرهنگی را بیشتر تحقق می دهد، اضافه نمود: من معتقدم که خوب است هر سال این طرح همزمان با هفته کتاب برگزار گردد و بودجه های این بخش هر سال بیشتر گردد تا کتابفروشان از آن بهره مند شوند.

طرح پاییزه کتاب 99 همزمان با هفته کتاب در حال برگزاری است؛ بیست وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی؛ مانایی از 24 آبان شروع و تا 30 آبان ماه 1399 ادامه دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1413

به "طرح های فصلی خرید کتاب ماهیت مردمی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های فصلی خرید کتاب ماهیت مردمی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید