تور عمان لحظه آخری: طرح انتقال آب از دریای عمان به سه استان به زودی اجرا می گردد

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران، قاسم تقی زاده درباره جزئیات اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به استان های هدف، اظهار کرد: امروز در جلسه کمیسیون عمران مجلس مساله انتقال آب دریا و نمک زدایی آب برای استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی مطرح شد و این طرح مورد تصویب نهاده شد.

تور عمان لحظه آخری: طرح انتقال آب از دریای عمان به سه استان به زودی اجرا می گردد

با تور عمان لحظه آخری از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

وی اضافه نمود: فراخوان این طرح در سال گذشته اعلام و طی آن از بین 16 سرمایه گذار متقاضی یک شرکت انتخاب شد، این شرکت مراحل مطالعاتی را شروع نموده و فاز دوم مطالعات در حال اجرا است، مجوز های لازم برای این طرح هم اخذ شده و اکنون این شرکت در حال دریافت مجوز نهایی محیط زیست است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه آبگیر این طرح در چابهار تحویل پیمانکار شده است، گفت: این پروژه از چابهار شروع می گردد، از زاهدان عبور می نماید به نهبندان، سربیشه و نهایتا به وسیله تربت حیدریه به مشهد می رسد.

خامسی با بیان اینکه سازه آبی و آب شیرین کن این طرح با استفاده از تکنولوژی هیبریدی ساخته خواهد شد، اظهار کرد: سه نیروگاه 470 مگاواتی در جهت این پروژه قرار گرفته، 1510 کیلومتر خط انتقال تلسکوپی با قطرهای متفاوت هم برای طرح درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای این پروژه می بایست یک میلیون متر مکعب مخزن بتنی ساخته گردد، علاوه بر این به حدود 23 ایستگاه پمپاژ برای کل پروژه احتیاج است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه این طرح در فاز اول 280 میلیون متر مکعب آب شیرین را برای این استان ها منتقل خواهد نمود، گفت: شرکت پیمانکار با مشارکت شرکت های بزرگ این آب را برای بخش شرب و به ویژه صنعت منتقل خواهد نمود.

به گفته خامسی کل کار به وسیله بخش خصوصی انجام خواهد شد و اعتبار دولتی برای این کار پیش بینی نشده است مگر اینکه در نقاطی که آب شیرین منتقل می گردد، دولت برای بخش شرب احتیاج داشته باشد که در این صورت این آب را خریداری خواهد نمود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1899

به "تور عمان لحظه آخری: طرح انتقال آب از دریای عمان به سه استان به زودی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان لحظه آخری: طرح انتقال آب از دریای عمان به سه استان به زودی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید