طبیعت فوق العاده تالاب سوستان لاهیجان

به گزارش مجله گیتی رو، لاهیجان، دیار چای و کلوچه از زیباترین شهرهای ایران است که در خطه سرسبز گیلان واقع شده است. جاذبه های طبیعی فراوان و زیبای این شهر، لاهیجان را به یکی از شهرهای توریستی ایران تبدیل نموده است.

طبیعت فوق العاده تالاب سوستان لاهیجان

تالاب سوستان یکی از جاذبه های محبوب لاهیجان است که در روستایی به همین نام قرار گرفته است. ترکیب تالاب سوستان با طبیعت سرسبز اطراف آن و صدای پرندگان در یک روز بارانی بهشت را برای بازدیدکنندگان تداعی می نماید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما رشت آسان ترین روش برای سفر به لاهیجان و بازدید از تالاب سوستان و دیگر جاهای دیدنی لاهیجان است.

چرا بازدید از تالاب سوستان پیشنهاد می گردد؟

تالاب سوستان زیستگاه نیلوفر آبی است.

تالاب سوستان در منطقه فوق العاده زیبا و با طراوتی قرار گرفته است.

تالاب سوستان یک مکان ایده آل برای گردش است.

در اطراف تالاب سوستان جاهای دیدنی دیگری قرار دارند که می توانید از آنها بازدید کنید.

معرفی تالاب سوستان

تالاب سوستان یک تالاب آب شیرین است و به همین دلیل زیستگاه حیوانات آبزی و پرندگان متنوعی است. دورتادور تالاب سوستان با درختان انبوه احاطه شده است که انعکاس آنها بر روی آب تصویر زیبایی خلق می نماید. در یک طرف تالاب سوستان نیزار قرار گرفته است و سطح آب پوشیده از گیاهان مردابی است. بستر تالاب سوستان پوشیده از نیلوفران مردابی است که گرداگرد همدیگر پیچیده اند و به زیبایی تالاب اضافه نموده اند. ضروری است بدانید گل های زیبای نیلوفر به هنگام شب بسته می شوند، پس اگر دوست دارید این گل ها را در زیباترین حالتشان ببینید، بازدیدتان از تالاب سوستان را به ساعات آخر روز موکول نکنید.

تالاب سوستان کجاست؟

تالاب سوستان یکی از تالاب های معروف لاهیجان است که در 5 کیلومتری روستای سوستان قرار گرفته است. در سمت شمالی سوستان، روستای کوه بیجار قرار گرفته است. غرب و جنوب سوستان پوشیده از شالیزارهای لاهیجان است و از سمت شرق با روستاهای کتال و تپه ماهورها همسایه است. نزدیکی این تالاب به شهر لاهیجان آن را به یکی از گردشگاه های محبوب لاهیجانی ها تبدیل نموده است.

تفریحاتی که می توانید در تالاب سوستان تجربه کنید

بافت جنگلی اطراف تالاب سوستان یکی از بهترین مکان ها برای گردش و پیاده روی است. علاقمندان به ماهیگیری در سفر به تالاب سوستان تجهیزات ماهیگیری خود را فراموش نکنند که اگر شانس یارشان باشد می توانند سفر پرباری داشته باشند. تالاب سوستان به دلیل طبیعت بکر و منظره زیبایی که دارد یک مکان ایده آل برای عکاسی است.

امکانات تالاب سوستان و تجهیزات لازم برای سفر

متاسفانه تالاب سوستان با وجود محبوبیتی که دارد، دارای هیچ امکاناتی نیست. فقط چند جایگاه در کنار تالاب قرار دارند. اگر قصد دارید کنار تالاب اتراق کنید بهتر است وسایل ضروری از قبیل چادر مسافرتی، کیسه خواب، لوازم روشن کردن آتش، تجهیزات یاری های اولیه و غیره را همراه خود داشته باشید.

نکاتی در باب بازدید از تالاب سوستان

تالاب سوستان همانند دیگر جاذبه های طبیعی سرمایه ای ارزشمند است و ضروری است در گردش در این مناطق نکاتی را رعایت کنیم. تالاب سوستان زیستگاه گیاهان و حیوانات متنوعی است و صدای بلند موسیقی و نورهای شدید باعث آزار آنان می گردد. چنانچه در جنگل آتش روشن نموده اید قبل از ترک محیط از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنید. لطفا زباله هایتان را در جنگل جا نگذارید و همراه خود ببرید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از تالاب سوستان چقدر است؟

برای بازدید از این تالاب زیبا احتیاج به پرداخت هزینه نیست. 3 الی 4 ساعت برای بازدید از تالاب سوستان و بهره مند شدن از زیبایی های آن کافی به نظر می رسد.

فصل مناسب برای بازدید از تالاب سوستان چه زمانی است؟

تالاب سوستان در هر فصل سال زیباست. اگر به عشق دیدن گل های نیلوفر قصد سفر به لاهیجان و بازدید از تالاب سوستان را دارید، بهار و تابستان را انتخاب کنید. ناگفته نماند در فصل های پاییز و زمستان تالاب پر آب تر و زیباتر است.

چگونه به تالاب سوستان برویم؟

تالاب سوستان تنها ده دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و جهت رسیدن به آن بسیار زیباست. برای رفتن به تالاب سوستان بهترین جهت خیابان تربیت معلم است. از این طریق می توانید به روستای سوستان برسید که تالاب در آنجا قرار گرفته است.

در نزدیکی تالاب سوستان از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

اطراف تالاب سوستان روستاهای زیبایی قرار دارند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. فاصله تالاب سوستان تا پایانه مسافربری لاهیجان 8 کیلومتر است.

بقعه آقا سید سالار: 1.1 کیلومتر

آرامگاه کاشف السلطنه و موزه چای ایران: 4 کیلومتر

شیطان کوه: 4.5 کیلومتر

حمام گلشن: 4.9 کیلومتر

دریاچه لاهیجان: 5.2 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی تالاب سوستان برای اقامت وجود دارد؟

هتل مزرعه قوها: 2.5 کیلومتر

هتل تعطیلات: 3.2 کیلومتر

هتل جهانگردی: 3.7 کیلومتر

هتل امپراطور: 3.9 کیلومتر

هتل ابریشمی: 4 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی در نزدیکی تالاب سوستان قرار دارند؟

رستوران مزرعه قوها: 290 متر

رستوران روشن بهار: 1.5 کیلومتر

رستوران کوکوبار: 2.2 کیلومتر

آش کده سیکا: 4.3 کیلومتر

رستوران محلی لاهیجان: 4.5 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1692

به "طبیعت فوق العاده تالاب سوستان لاهیجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت فوق العاده تالاب سوستان لاهیجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید