صنعاء: جنگ بر ما تحمیل شد، آماده گفت وگو هستیم

به گزارش مجله گیتی رو، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه باید جنگ علیه ملت این کشور متوقف گردد، گفت که صلح برای یمن یک خواسته اصلی و حیاتی است، ولی جنگ به آنان تحمیل شد.

صنعاء: جنگ بر ما تحمیل شد، آماده گفت وگو هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،عبدالعزیز صالح بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن بار دیگر بر لزوم توقف جنگ علیه ملت این کشور تأکید کرد.

عربستان سعودی از فرودین 1394 با همراهی بعضی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات عربی متحده و پشتیبانی کشورهای غربی و آمریکا، تجاوز خود به ملت یمن را شروع کرد. هدف از این تجاوز، بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت بوده که تا کنون پیروز نشده اند.

بن حبتور به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: می خواهیم که جنگ در همین لحظه متوقف شد؛ زیرا ملت ما، رنج و درد این تجاوز را تحمل می نماید. ما می خواهیم راه خروج خوبی برای [بحران] یمن پیدا کنیم.

وی ضمن انتقاد از اینکه کشورهای همسایه یمن این جنگ را به این کشور تحمیل کردند، اضافه کرد: صلح برای ما یک خواسته اصلی و حیاتی است، اما جنگ به ما تحمیل شد.

این مسئول یمنی ادامه داد: ما منفعت ملت یمن را هدف خود می دانیم و شروط محالی [برای صلح] قرار نمی دهیم. فکر نمی کنم درخواست توقف تجاوز ظالمانه، لغو محاصره و شروع فرآیند سیاسی در قالب مذاکرات جدی با همسایگان، برای برقراری صلح در داخل یمن، شروط محالی باشد.

بن حبتور با اشاره به اینکه دولت یمن برای خارج کردن این کشور از شرایط جنگ و محاصره طرحهای مسالمت آمیز زیادی ارائه نمود، توضیح داد: به خاطر صلح، به ژنو، کویت، عمان و استوکهولهم رفتیم و همچنان آماده ایم که برای گفت وگو به منظور صلح عادلانه برای یمن و همسایگانش، به هر جایی برویم.

در پی تجاوز شش ساله ائتلاف سعودی-اماراتی، حدود 80% از ساکنان این کشور یعنی حدود 24 میلیون نفر، نیازمند کمکهای انسان محبت آمیز هستند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ با ارائه آماری (+)، اطلاع داد که 65 درصد از ملت یمن که جمعیت آنان به بیش از سی میلیون نفر هستند، تقریبا هیچ چیزی برای خوردن ندارند.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1215

به "صنعاء: جنگ بر ما تحمیل شد، آماده گفت وگو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء: جنگ بر ما تحمیل شد، آماده گفت وگو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید