آغاز هفته پرتلاطم برای فوتبال ایران

به گزارش مجله گیتی رو، در حالی که وزارت ورزش و جوانان در قانونگذاری دخالتی نداشته و تنها ملزم به اجرای قانون شده ، ترکش هایی نیز متوجه این نهاد شده است.

آغاز هفته پرتلاطم برای فوتبال ایران

تاج دوباره در فدراسیون حاضر نشد

بعد از سرانجام مهلت کنار رفتن مدیران بازنشسته و شایعاتی که در خصوص استعفای تاج شنیده شد ،شنبه روز اول هفته که قرار بود با اخبار امیدوار کننده ای همراه باشد با خبر نامه تعلیق شروع شد که البته منبع معینی نداشت.در این خبر که در یکی از خبرگزاری ها منتشر شد آمده بود: به دنبال این اتفاقات نامه تعلیق فوتبال ایران طی چند روز آینده به مسوولان ورزش خواهد رسید. براین اساس ابتدا تیم ملی فوتبال ایران از حضور در جام ملت های آسیا تعلیق خواهد شد و پس از آن نمایندگان ایران حق حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نخواهند داشت.عجیب اینک ه در این خبر آمده بود بعد از اینکه تیم ملی قادر به شرکت در جام ملتها نخواهد بود پرسپولیس هم از لیگ قهرمانان آسیا کنار می رود اما معین نشد چرا فقط پرسپولیس؟

صبح شنبه اخبار ناامید کننده درباره تعلیق و حاشیه هایش کم نبود.در یکی از خبرها آمده بود: گفته می گردد کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی تحولات فدراسیون را با دقت دنبال می نماید و حتی گفته شده تماس هایی از خارج از کشور با وی برقرار شده که با موضوع احتمالا تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا مرتبط بوده است.

در عین حال خبرگزاری که خبر از ارسال نامه تعلیق داد بود نوشت: رایزنی هایی که در این مورد با مسوولان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اجرا شده منجر به نامه ای شده که قرار است بزودی برای مسوولان ورزش ایران ارسال و طی آن فوتبال ایران تهدید به تعلیق گردد.در این مورد گفته می گردد نامه مد نظر با راهنمایی برخی افراد از داخل تنظیم شده و قرار است برای مسوولان ورزش کشورمان ارسال گردد تا به نوعی وزارت ورزش را برای عقب نشینی تحت فشار قرار دهد.

در مورد شخص مهدی تاج اما اخبار و حواشی متفاوت بوده است.تاج امروز(شنبه) هم در محل کار خود رد فدراسیون حاضر نشد. اتفاقی که از یک سو نشانگر تمکین تاج به این قانون دولتی (منع به کارگیری بازنشسته ها)است و از سوی دیگر می تواند به حاشیه ها دامن بزند و بحث اختلاف فدراسیون با وزارت ورزش را دشدید تر کند.

البته برخی رسانه ها با وجود غیبت تاج در محل کارش او را ماندنی دانسته و به این استناد کردند که طبیعتا اگر مهدی تاج از فدراسیون فوتبال رفتنی بود در انتخابات مورد اشاره ثبت نام نمی کرد یا نفر جایگزین را برای شرکت در انتخابات کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی می کرد.

همچنین از قول یکی از مدیران وزارت ورزش که نامی از او برده نشده بود خواندیم: ما، شخص وزیر و معاونینش در ماه های گذشته کوشش بسیاری برای آگاه کردن مسئولان درباره حساسیت های موضوع فوتبال نشان داده اند و تا به حال نیز مبنا بر حفظ مهدی تاج و پیش بردن مواد قانونی بر این اساس بود که به فوتبال لطمه ای نخورد. بنابراین این انتظار وجود داشت که مجمع فوق العاده ای تشکیل گردد و در مجمع درباره افراد بازنشسته هیات رئیسه صحبت گردد که این اتفاق رخ نداده است و باتوجه به عبور از ضعف زمانی مدنظر مجلس حالا موضوع بحرانی به نظر می رسد اما وزارت ورزش همچنان بر آن موضع است، این که آقای تاج به عنوان رئیس همچنان در سمت خود باقی بماند و مجمع درباره افراد بازنشسته تصمیم بگیرد. وزارت ورزش تحت هیچ شرایطی در امور فوتبال دخالتی نمی نماید واین مساله نیز باید با تدبیر فدراسیون فوتبال حل بگردد.

در حالی که وزارت ورزش و جوانان در قانونگذاری دخالتی نداشته و تنها ملزم به اجرای قانون شده ، ترکش هایی نیز متوجه این نهاد شده است کما اینکه مدیران بازنشسته این وزارتخانه هم چاره ای جز ترک جایگاه شان ندارند و فریبا محمدیان معاون وزیر از روز پنجشنبه در پست خود حاضر نمی گردد.

در حالی که هیچ خبری از مهد تاج و علی کفاشیان نیست وزیر ورزش هم در جمع خبرنگاران حاضر به صحبت درباره مدیران بازنشسته نشد اما عبدالکاظم طالقانی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که خودش هم یکی از مدیران بازنشسته است و باید سمتش را ترک کند در مصاحبه ای عجیب گفت: برای روشنگری افکار عمومی می خواهم چند جمله ای بر زبان بیاورم. هدفم فقط روشن شدن مردم عزیزمان است و بس.

رئیس هیات فوتبال خوزستان ادامه داد:کاش مسوولان وزارت ورزش به جای مصاحبه های سریالی جهت تخریب فوتبال و هیات رئیسه و به جای هماهنگی با رادیو ورزش و برنامه های تلویزیونی جهت ادامه این هدف به نامه 48 روز پیش هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پاسخ می دادند تا فوتبال که در یکی از پرافتخارترین دوران خود به سر می برد اینچنین و در آستانه جام ملت ها با ستاد تخریب و جنگ روانی آن هم بدون حق پاسخگویی دست به گریبان نگردد.

این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال به دلیل ملاحظات بین المللی تاکنون این نامه ها را منتشر ننموده اما به طور حتم مردم باید از حقایق آگاه باشند. از رئیس فدراسیون خواهش می کنم ملاحظات را کنار بگذارد و سه نامه ارسالی به وزیر ورزش را منتشر کند تا مردم بدانند چه کسانی به میزها چسبیده اند.

طالقانی گفت: رادیو و تلویزیون و وزارت ورزش به جای پرداخت حقوق حقه فوتبال دست از هجمه به آن بردارند. وزارت ورزش پاسخ بدهد مگر هیات رئیسه در آن نامه ننوشته بود طبق نظر شما اقدام خواهد نمود و هر آنچه را شما مصلحت فوتبال می دانید، انجام گردد؟ این همه مصاحبه و تخریب برای چیست؟!

البته ملاحظات بین المللی که طالقانی از آن صحبت می نماید می تواند یقه مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال را هم بگیرد.مثلا اینکه چرا تاج جواب خانم فاطمیا سامورا دبیرکل فیفا را نداد تا شایعات درباره دخالت دولت در فوتبال را جدیت بخشد.از طرفی طی روزهای گذشته بیشتر اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مصاحبه نموده اند تا مدیران وزارت ورزش و البته در جملات مدیران وزارتخانه این میزان از عناد و دشمنی دیده نمی گردد.

3

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 190

به "آغاز هفته پرتلاطم برای فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز هفته پرتلاطم برای فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید