سینما ماشین به ایران باز می گردد

به گزارش مجله گیتی رو، برج میلاد از زمان انتها ساخت و بهره برداری اش در 11 اردیبهشت در میان بسیاری از قسمت های تفریحی مانند دلفیناریوم و سینماهای سرپوشیده و رستوران و کافی شاپ هایش، در پارکینگ خود شاهد اتفاقی دوباره بود. پس از گذشت 41 سال از آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، بار دیگر، وجوهی از امکانات تفریحی در کشور در حال اجرا است. یکی از این وجوه، طرح اولین سینما ماشین در ایران است که در اردیبهشت ماه سال جاری در پارکینگ شماره 3 برج میلاد، اولین فیلم سینمایی را به نام (خروج) اکران کرد. فیلم خروج که آخرین ساخته کارگردان مطرح کشور، ابراهیم حاتمی کیا است، در دو نوبت؛ ساعت 21 و 23:30 شب یازدهم اردیبهشت به صورت سینما ماشین برای عموم به نمایش گذاشته شد.

سینما ماشین به ایران باز می گردد

ویروس کرونا و سینما ماشین در ایران

از بهمن سال گذشته، یعنی سال 1398، ایران نیز بعد از چین و ژاپن با پدیده ای شوم به نام ویروس کرونا رو به رو شد و به تدریج تمام شهرهای ایران به حالت قرنطینه درآمد و قوانینی مربوط به منع رفت و آمد در کشور به اجرا درآمد. به ترتیب، مراکز تجاری، کافه ها، سالن های سینما و هر مکان عمومی دیگری که ذات وجود شان با جمعیت تعریف می شوند به تعطیلی کشانده شدند و جدا از ضرر مالی که به این اماکن وارد شد، بسیاری از طرفداران این اماکن تفریحی در ایران تا به امروز از استفاده و عبور و مرور در آن ها منع شده اند. بسیاری از دانشمندان و پزشکان حوزه سلامت، متفق القول اعلام کردند که ویروس کرونا که باعث به وجود آمدن بیماری کوید-19 (Covid-19) است می تواند از 1 نفر به بالای 30 نفر دیگر در مدت زمان بسیار کمی انتقال پیدا کند و باعث و بانی این جدایی افراد از مشارکت های جمعی و تفریحاتی مانند تماشای فیلم های سینمایی در سالن های تاریک و روشن سینما همین میهمان منحوس ناخوانده است. به موازات جامعه پزشکی، بسیاری از جامعه شناسان و روانشناسان از خطر انزوا افراد در پی قرنطینه خبر دادند و همیشه در چنین شرایطی است که نوآوران عرصه فرهنگی هر کشور تمام تلاش شان را به کار می گیرند تا از خطری بدتر از بیماری های فیزیکی و شیوع آن ها در جامعه جلوگیری کنند. بالاخره، سازمان هنری رسانه ای اوج در میان تمام سازمان های فرهنگی کشور، تمام تلاش خود را به کار گرفت و در فروردین ماه 99 پیروز شد تا با اخذ مجوز از طرف وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، اولین سینما ماشین در ایران را بعد از انقلاب راه اندازی کند و برای ایجاد نشاط در جامعه از فضای آماده برج میلاد برای اکران فیلم های سینمایی به صورت سینما ماشین استفاده کرد.

فضای سینما ماشین در برج میلاد

اولین سینما ماشین در ایران در برج میلاد به شکلی تعبیه شد که بسیاری از تماشاچیانی که برای تماشای فیلم خروج با ماشین های شخصی شان به آن وارد شده بودند، با رضایت کامل از فضای آن صحبت می کردند. درست مانند صندلی های سینما که مانند نیم بیضی، پیش سر هم قرار می گیرند، زمین پارکینگ برج میلاد نیز به همان صورت خط کشی شده بود و هر کدام از اتومبیل ها با فاصله ای دو متری از یکدیگر در جاهای رزرو شده قرار گرفتند و صفحه بزرگی را که به وسیله پروژکتوری مختص به چنین فضایی طراحی شده بود را تماشا می کردند. تجربه نشستن در ماشین شخصی به همراه خانواده و دوستان، برای بسیاری از تماشاچیانی که تا قبل از این تجربه حضور در چنین فضایی را نداشته اند، تجربه جدیدی به حساب می آمد. بنابر صحبت های انجام شده و نتیجه پیروزیت آمیز اولین سینما ماشین بعد از انقلاب اسلامی در ایران، موسسات دیگر را هم بر آن داشته که به صف اکران فیلم های سینمایی خود در چنین فضایی بپیوندند و به احتمال زیاد تا زمان شکست کامل بیماری کرونا، سینما ماشین مورد استقبال عموم و طرفداران سینما در ایران قرار بگیرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1092

به "سینما ماشین به ایران باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما ماشین به ایران باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید