سنگ اندازی مصر در راستا میانجیگری ترکیه در لیبی

به گزارش مجله گیتی رو، منابع مصری مطلع از ممانعت قاهره از تحرکات و تلاش های ترکیه برای میانجیگری میان فتحی پاشاغا و عبد الحمید الدبیبه پرده برداشتند.

سنگ اندازی مصر در راستا میانجیگری ترکیه در لیبی

به گزارش خبرنگاران، منابع مصری نزدیک به کمیته ملی این کشور در پرونده لیبی در گفت وگو با العربی الجدید فاش کردند که مقامات کشورشان مانع از تحرکات و تلاش های مصر برای قرار گرفتن در بطن صحنه لیبی شده اند.

طبق گفته این منابع؛ ترکیه ابتکارعملی را برای میانجیگری میان عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی و فتحی پاشاغا که از طریق مجلس مکلف به تشکیل دولت شد ارائه کرده است.

این منابع گفتند که آنکارا خواستار سفر پاشاغا و الدبیبه به ترکیه و برگزاری دیدار میان آنها شد تا بدین ترتیب به راه حلی برای حل و فصل اختلافات کنونی میان آنها و جلوگیری از شکل گیری مجدد جنگ در لیبی دست یابند.

منابع مذکور همچنین تصریح کردند که پاشاغا مقامات مصر را در جریان این دعوت ترکیه قرار داد؛ چراکه قاهره به همراه فرانسه از وی حمایت می کنند. تماسهایی در این باره میان پاشاغا و مقامات مصر انجام شد و در نهایت از وی خواستند که درخواست ترکیه را رد کند و هرگونه راه حلی برای بحران لیبی باید از داخل این کشور مطرح شود.

این منابع همچنین تاکید کردند: مصر که در تصمیم مجلس لیبی و مکلف شدن پاشاغا به تشکیل دولت سهیم بوده است روی این اقدام برای حل و فصل بحران لیبی حساب باز کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2106

به "سنگ اندازی مصر در راستا میانجیگری ترکیه در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ اندازی مصر در راستا میانجیگری ترکیه در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید