سرقت بیت کوین با سوءاستفاده از اسپیس ایکس

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از فیوچریسم، کلاهبرداران ارزهای مجازی مدت ها است که از حساب کاربری الون ماسک سواستفاده می کنند.

سرقت بیت کوین با سوءاستفاده از اسپیس ایکس

تقریبا هر بار که ماسک توئیتی منتشر می کند، انبوهی از حساب های کاربری جعلی او سعی می کنند با فریب دادن طرفداران و کاربران دیگر ارز مجازی های آنان را سرقت کنند و به نظر می رسد در این راه بسیار ماهر شده اند.

پس از آنکه اسپیس ایکس کپسول کرو دراگون را همراه 2 فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد، یک ویدئو در یوتیوب، فیلم ناسا از کنفرانس خبری مربوط به این عملیات را به طور آنلاین پخش می کند. این درحالی است که عملیات پرتاب کپسول کرو دارگون در 30 می انجام شده است. همراه این ویدئوی جعلی یک کدQR وجود دارد که بیت کوین های جعلی برای کاربران می فرستد.

همچنین انبوهی از پیام های منتشر شده توسط بات ها برای این ویدئو وجود دارد که از این کلاهبرداری ها پشتیبانی می کنند. کارشناسان امنیت سایبری تخمین می زنند تعداد زیادی از 16 هزار بازدید کننده این پست ربات باشند.

نام این حساب کاربری در یوتیوب اسپیس ایکس است و بیش از 130 هزار کاربر دارد.

کلاهبرداری های مربوط به رمز ارزها سال هاست که جریان دارند. به عنوان مثال در سال 2018 میلادی توسعه دهندگان نرم افزارهای امنیتی به طور تصادفی یک شبکه با حداقل 15 هزار بات توئیتری کشف کردند که کلاهبرداری های مشابه نمونه گفته شده انجام می دادند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1148

به "سرقت بیت کوین با سوءاستفاده از اسپیس ایکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت بیت کوین با سوءاستفاده از اسپیس ایکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید